Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beste compact

hallo,
    ik zou graag een compactcamera willen, zeer compact (klein) maar die toch foto's maakt van een zeer hoge kwaliteit! een grote reflex neem je niet zo snel mee! ik vind het iets hebben wanneer je met zo'n toestelletje toch prachtige dingen kan maken,
    na lang zoeken kom ik uit bij volgende toestellen :
    1 de leica D lux 4
    2 sigma dp1s
    3 canon s90
    4 lumix lx3
    ik baseer mij hier gewoon op alle mogelijke reviews die ik gevonden heb op het web en deze 4 leken me wel wat.
    Heeft er iemand suggesties ..... of iemand in het bezit van één van die toestellen mag altijd zijn mening verkondigen waarvoor mijn dank!
    foto's zijn ook welkom, ik kijk regelmatig op Pbase naar de foto's van alle toestellen en moet zeggen dat ik bij sommige duurdere compacts echt geen verschil zie in kwaliteit vergeleken met reflexcamera's, hoe komt dat? tenzij je naar de echt duurdere reflex gaat zoals nikon 3ds serie enz....
    Mvg
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

Re: beste compact

Ik denk dat je de foto's op het internet niet als referentiekader moet gebruiken.
    Foto's zijn meestal verkleind en gecompressed voor het internet.

Foto's van spiegelreflex zijn kwalitatief toch wel beter dan een compact.

Als ik mijn foto's van mijn Nikon D80 vergelijk met mijn Canon Powershot G10, dan zie ik wel degelijk verschil. In het voordeel van mijn D80
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
      hallo,
      ik zou graag een compactcamera willen, zeer compact (klein) maar die toch foto's maakt van een zeer hoge kwaliteit! een grote reflex neem je niet zo snel mee! ik vind het iets hebben wanneer je met zo'n toestelletje toch prachtige dingen kan maken,
      na lang zoeken kom ik uit bij volgende toestellen :
      1 de leica D lux 4
      2 sigma dp1s
      3 canon s90
      4 lumix lx3
      ik baseer mij hier gewoon op alle mogelijke reviews die ik gevonden heb op het web en deze 4 leken me wel wat.
      Heeft er iemand suggesties ..... of iemand in het bezit van één van die toestellen mag altijd zijn mening verkondigen waarvoor mijn dank!
      foto's zijn ook welkom, ik kijk regelmatig op Pbase naar de foto's van alle toestellen en moet zeggen dat ik bij sommige duurdere compacts echt geen verschil zie in kwaliteit vergeleken met reflexcamera's, hoe komt dat? tenzij je naar de echt duurdere reflex gaat zoals nikon 3ds serie enz....
      Mvg
      Olivier
      De beste niet dslr die ik ooit gehad heb, was de olympus pen e1, maar die was me te groot.
      Ik heb die vervangen door de CAnon S90, die het meer dan behoorlijk doet, minder pixels, en minder ruis, ook kwa bediening en snelheid (lens en autofocus) een meer dan behoorlijke performer. en van de laatste generatie.....

Comment

Wanneer je een compact camera wilt hebben met de kwaliteit van een spiegelreflex kijk dan ook eens naar een Panasonic GF1 of Olympus E-P1/E-P2. ik heb zelf de Olympus E-P1 als mijn compact naast de Nikon D90 en ben onder de indruk van de hoge kwaliteit foto's die het produceert. Volgens DxoMark labs is de E-P1 vergelijkbaar met de Oympus E30 DSLR http://www.dxomark.com/index.php/eng...rand2)/Olympus Qua kwaliteit is de GF1 vergelijkbaar, die twee hebben dezelfde sensor

De GF1 heeft als voordeel dat het iets sneller scherp stelt. De E-P1 heeft de voordeel van beeldstabilisatie in de camera zelf (Panasonic in de lenzen) en staat bekend voor de mooie weergave van kleuren.
        Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
        Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Ik denk dat je inderdaad beter eens kijkt bij de Micro Four Thirds camera's. De Panasonic GH1 bijvoorbeeld (de Olympus zou vrij traag zijn qua AF). Enig nadeel: je moet wel eens van lenzen verwisselen...(als je dit liever niet doet moet je een echte compact nemen).

Compact en toch heel goed...
          Last edited by JorisVdB; 24 januari 2010, 16:33.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

hallo,
            ik zou graag een compactcamera willen, zeer compact (klein)
            1 de leica D lux 4
            2 sigma dp1s
            3 canon s90
            4 lumix lx3
            i
            Olivier
            Die zijn geen van allen zeer compact(klein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              (de Olympus zou vrij traag zijn qua AF)
              Dat valt erg mee ;-) Het is erg uit de hand gelopen die beweringen, een belangrijk deel ligt ook aan welk lens je gebruikt en met de updates is het ook verbeterd. Ik zelf ondervind geen problemen met de AF.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Ik wist dat er een update voor gekomen was, maar in welke mate het verbetert kan je nooit zelf weten als je er geen hebt natuurlijk .

Olivier, wat wil je precies fotograferen ?
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ik denk dat je inderdaad beter eens kijkt bij de Micro Four Thirds camera's. De Panasonic GF1 bijvoorbeeld (de Olympus zou vrij traag zijn qua AF). Enig nadeel: je moet wel eens van lenzen verwisselen...(als je dit liever niet doet moet je een echte compact nemen).

Compact en toch heel goed...
                  De Olympus is absoluut niet traag in AF. maar de Panasonic is héél snel. zo snel als een dslr.
                  Beide zijn geen sportcamera.

Comment

Uit jouw lijstje zou ik voor de Leica D-lux 4 gaan. Dat is juist hetzelfde toestel als de lumix
                    LX3. Maar nog net iets mooier, vind ik. Misschien door die rode stip. Snobisme dus, maar
                    ja. Zelf heb ik de LX3 maar ben altijd jaloers als ik ergens die Leica zie. Als troost kun je
                    dan nog bedenken dat je bij een eventuele verkoop voor die Leica net iets meer vangt. In
                    ieder geval een goed toestelletje dat je vaak verbaasd doet staan van de kwaliteit. Qua
                    grootte vind ik ze ook net iets charmanter dan de zogenaamde Micro Four Thirds camera's
                    zoals de Panasonic GF1 of de Olympus Pen, al hebben die natuurlijk het voordeel dat je er
                    andere lenzen op kan schroeven en door de grotere sensor iets beter zijn op hogere iso's.

Comment

Fuji FX 200 EXR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
                        Fuji FX 200 EXR
                        Goed toestel, maar qua grootte ongeveer gelijk aan een DSLR

Comment

wat ik wil fotograferen, zowel macro , portret, gebouwen, landschappen
                          snapshots
                          maar als ik de prijzen bij konijnenberg zie, voor 537 euro heb je eigenlijk al een olympus E620 met objectief! ook een kleine camera(niet voor je pocket) maar wel een reflex. Een pen olympus of leicadlux4 kost meer!Welke geeft er de beste kwaliteit dan??

mvg
                          olivier
                          Aan het werk kent men de meester

Comment

Naast m'n dslr's gebruik ik een lx3 (mooie zwarte uitvoering) en ik ben hier zeer tevreden over, rekening houdend dat dit een compact camera is.
                            De 24mm breedhoek, f2.0 lens, raw, bruikbare iso 400, externe flits te gebruiken, redelijke video opnames en zeer goede macro functie.
                            Mijn meest compacte dslr is een Oly E510 welke bijna zo compact is als een E620 maar daar moet ik al een f2.8 lens opschroeven (welke het geheel al veel groter maakt) om ze een beetje te kunnen vergelijken.
                            De lx3 gaat steevast in de handtas van m'n vrouw, of in het handschoenkastje als de dslr thuis blijft.
                            Persoonlijk zou ik nooit de meerprijs voor de Leica, geven welke identiek is.
                            Enig nadeel aan de lx3 zou de beperkte zoom kunnen zijn.
                            enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's

Comment

wat ik wil fotograferen, zowel macro , portret, gebouwen, landschappen
                              snapshots
                              maar als ik de prijzen bij konijnenberg zie, voor 537 euro heb je eigenlijk al een olympus E620 met objectief! ook een kleine camera(niet voor je pocket) maar wel een reflex. Een pen olympus of leicadlux4 kost meer!Welke geeft er de beste kwaliteit dan??

mvg
                              olivier
                              Indien je er de juiste lenzen bij koopt (bijvoorbeeld een macro lens voor macro) en een
                              goede allround lens dan lopen de prijzen van zo'n DSLR toch weer op, hoor. Maar als je
                              van plan bent om vaker te fotograferen in lichtarme omstandigheden, of je wilt er ook
                              nog een beetje sport of iets dergelijks bij doen, dan is een DSLR weer de betere keuze.
                              Je hebt gewoon de mogelijkheid om uit te breiden. Maar dan moet je er natuurlijk niet
                              tegenop zien om je spullen mee te nemen.

Comment

Working...
                              X