Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 300D 5 dagen jong 1 dag gebruikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 300D 5 dagen jong 1 dag gebruikt

    Mijn EOS 300D KIT van 5 dagen oud en 1 middag uitgeprobeerd is te koop.
    Bij belangstelling, mail naar mijn e-mail adres: climber@home.nl
    Groet Marijke

    *****
    Topic teruggeplaatst naar Camera's en Accessoires
    Het eigenlijke zoekertje is te vinden in het forum "Koopjeshoek".


  • #2
    Vergeten, met Nederlandse handleiding en extra, dus 2 batteries BP-511.

    Originally posted by orange
    Mijn EOS 300D KIT van 5 dagen oud en 1 middag uitgeprobeerd is te koop.
    Bij belangstelling, mail naar mijn e-mail adres: climber@home.nl
    Groet Marijke

    Comment


    • #3
      Waarom doe je hem weg ??en wat is de prijs?
      Vitarake


      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

      Comment


      • #4
        verklaar je nader
        "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

        Comment


        • #5
          Vanwege de interne flits, Marijke?
          Heb van de week je site zitten bekijken en mooiere foto's dan jij maakt kun je niet maken, imho.......

          Comment


          • #6
            De prijs is 1049,-- Euro. Ik heb er o.a. een extra orginele battery bij van Canon.Het is een 300D kit.Met nederlands Handleiding. De lens die ik gekocht heb kan ik terug doen naar mijn leverancier,omdat ik die ook nauwelijks gebruikt heb.
            Zoals ik al schreef een middagje zitten uit te proberen.
            IK durf wegens de liefhebbers van de 300D bijna niet te schrijven waarom hij mij niet bevalt. Krijg ik denk ik een heleboel reactie's over me heen. Maar ik wil eerlijk zijn.
            Punt 1, ik ben scherpere foto's gewend. De instellingen zijn in verhouding met de 10D een stuk minder uitgebreid. Ik heb momenteel de 70-200mm F2.8 USM in huis en ik dacht dan heb ik krijg ik een beter resultaat. Ik hou van doortekening in de pictures. Ik stond vanmiddag stijf van de zenuwen en dacht, nu heb ik een dure lens gekocht en nu heb ik niet die kwaliteit die ik met mijn Nikon wel heb. Let wel het kan ook onkunde zijn van mij. Ook is me geadviseerd door mensen die een 10D hebben en op de volgende manier werken, dat is foto's maken in RAW en deze omzetten met Capture One naar JPG, dan zijn de foto's een stuk scherper. Val please niet over me heen, ik vind het al jammer genoeg en ik ben best teleurgesteld. Ik ga er niet dieper op in, omdat ik geen doorgewinterde "fotografe" ben op spiegelreflex gebied.Ik vind op alle foto's dat er een laagje over heen zit, het is dus allemaal net niet scherp. Ik weet ik ben erg kritisch op fotogebied.En misschien ook wel een "zeur"
            Groet Marijke
            Originally posted by vitarake
            Waarom doe je hem weg ??en wat is de prijs?

            Comment


            • #7
              Dag Natalia, Ook het flitsgebeuren zit me in de weg, de weinige instellingen, ik ben mischien hier ook wat eigenwijs in en stel het toestel graag in zoals ik het graag zou willen hebben. Misschien is het ook onkunde van mij.Ik ben er dan ook heel naar van, ik baal en ben er ook verdrietig van. Dom van mezelf, maar goed het zij zo. Ik heb de camera ook voor meer gekocht.
              Dankjewel voor je komplimentje voor m'n foto's die je op mijn site hebt bekeken.Ik glimlach hierdoor weer eventjes en ik bloos bloos
              Groet Marijke
              Originally posted by NataliaNL
              Vanwege de interne flits, Marijke?
              Heb van de week je site zitten bekijken en mooiere foto's dan jij maakt kun je niet maken, imho.......

              Comment


              • #8
                Originally posted by orange
                De prijs is 1049,-- Euro. Ik heb er o.a. een extra orginele battery bij van Canon.Het is een 300D kit.Met nederlands Handleiding. De lens die ik gekocht heb kan ik terug doen naar mijn leverancier,omdat ik die ook nauwelijks gebruikt heb.
                Zoals ik al schreef een middagje zitten uit te proberen.
                IK durf wegens de liefhebbers van de 300D bijna niet te schrijven waarom hij mij niet bevalt. Krijg ik denk ik een heleboel reactie's over me heen. Maar ik wil eerlijk zijn.
                Punt 1, ik ben scherpere foto's gewend. De instellingen zijn in verhouding met de 10D een stuk minder uitgebreid. Ik heb momenteel de 70-200mm F2.8 USM in huis en ik dacht dan heb ik krijg ik een beter resultaat. Ik hou van doortekening in de pictures. Ik stond vanmiddag stijf van de zenuwen en dacht, nu heb ik een dure lens gekocht en nu heb ik niet die kwaliteit die ik met mijn Nikon wel heb. Let wel het kan ook onkunde zijn van mij. Ook is me geadviseerd door mensen die een 10D hebben en op de volgende manier werken, dat is foto's maken in RAW en deze omzetten met Capture One naar JPG, dan zijn de foto's een stuk scherper. Val please niet over me heen, ik vind het al jammer genoeg en ik ben best teleurgesteld. Ik ga er niet dieper op in, omdat ik geen doorgewinterde "fotografe" ben op spiegelreflex gebied.Ik vind op alle foto's dat er een laagje over heen zit, het is dus allemaal net niet scherp. Ik weet ik ben erg kritisch op fotogebied.En misschien ook wel een "zeur"
                Groet Marijke
                Originally posted by vitarake
                Waarom doe je hem weg ??en wat is de prijs?
                Beste Marijke,

                Ik kan je redenering best volgen. Zou me ook even ongelukkig voelen in jou plaats. Als je vindt dat dit toestel niet aan jou behoeften voldoet moet je dit proberen zo vlug mogelijk van de hand te doen. Wens je veel geïnteresseerden toe.

                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Al eens geprobeerd met de in-camera sharpening een stuk hoger dan standaard te zetten? Eventueel ook de saturatie een stapje hoger.

                  Overigens staat deze topic in het verkeerde forum. De koopjeshoek zou meer gepast zijn, IMHO.

                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Marijke, wat ga je nu halen, de Canon EOS 10D ?

                    Ik denk niet dat die 70-200/2.8L werkeloos wordt.
                    Groetjes, Blord

                    Canon 7D en wat lenzen.

                    Comment


                    • #11
                      Jammer om te lezen, maar ik vind één namiddag uitproberen toch wel wat weinig om een oordeel te vellen, en er geld aan te verliezen .. let wel: morgen haal ook ik een 300D, maar mijn Fuji gaat zeker nog niet weg vooraleer ik 99% tevreden ben van de nieuwe cam !!
                      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                      Comment


                      • #12
                        Ik had enkele maanden geleden hetzelfde gevoel met de 10d.
                        Sharpening +2 en saturatie +1 gaven al een veel beter resultaat.
                        Daarbij komt dat er moet aangescherpt worden in Photoshop natuurlijk... de 10d had ook de reputatie van softe beelden af te leveren recht uit de camera.

                        Ik heb trouwens al scherpe beelden gezien van de 300d.. dus moet zeker in staat zijn tot beter;

                        groeten,
                        Luc

                        Comment


                        • #13
                          om het op z'n plat vlaams te zeggen ... "ik snap er de ballen van"

                          waarom breng je hem niet gewoon terug vanwaar ie komt ? Moet normaal toch kunnen. Zo ga je er nogal wat op moeten laten vallen, voor 1049 kopen je een nieuwe set, dus wie gaat het risico nemen ?

                          scherper foto's zal je met de 10D niet direkt maken. Bijna de gehele beeldvorming van de 300D is identiek dan die van de 10D.

                          Maar als je er echt vanaf wilt, doe 'em dan gewoon weg, anders heb je er later toch spijt van.
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #14
                            verplaatst naar koopjeshoek, hoort hier beter thuis.

                            wil wel even reageren op je verkoop, je bent warschijnlijk beetje teleurgesteld in de sofness van je plaatjes, als je die dan vergelijkt met een compact digicam kun je waarschijnlijk idd stellen dat die veel scherper zijn, dit heeft maar een reden, en die reden is dat compact camera's gewoon intern enorm veel sharpening toepassen wat bij DSLR's gewoon minder het geval is, je hoeft het maar achteraf te doen.

                            een 10D, of bv nikon D100 zullen je dezelfde "softe" plaatjes opleveren hoor
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                            Comment


                            • #15
                              hmmm, vooral mijn 50 mm 1.8 lensje geeft echt scherpe foto's van zichzelf hoor...

                              Comment

                              Working...
                              X