Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY ALPHA 200 aankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SONY ALPHA 200 aankoop.

    Groeten aan iedereen en uw mening gevraagd.
    Ik kocht op EBAY Duitsland in December 2009 een SONY ALPHA 200 (zo goed als nieuw) en 2 jaar garantie.Bovendien was er teruggaverecht indien niet tevreden.
    Na 150 foto's met dit toestel genomen te hebben met de meegeleverde kitlens(18-70mm),mijn 35-105 mm van MINOLTA en de 50 mm eveneens van MINOLTA heb ik er geen enkele mooie foto waardig van een 10 MegaPixel camera van gezien. Deze camera had alle kwaliteiten:snelle autofocus,lange batterijduur,goed in de hand liggend en noem maar op.EEN nadeel er aan was dat er geen mooie foto's mee te maken waren.Dat vind ik nu 1 van de belangrijkste redens waarvoor zo een toestel dient.
    IK heb dan ook de camera teruggestuurd en het geld inclusief de verzendkosten teruggekregen.IK dacht dat er iets mis was met die camera maar foto's van identieke SONY's waren niet beter.
    Heeft iemand ook dergelijke ervaring?
    Graag aan allen uw mening gevraagd.
    Op voorhand bedankt.

  • #2
    Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

    Ik vrees dat het toch eerder aan de persoon achter de camera ligt, de Sony 200 geeft bijzonder mooie resultaten als je weet hoe er mee te werken : http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra200/page32.asp
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

      Een goede foto ligt 1) aan de persoon die het gebruikt (no offence), 2), de lens die erop zit, 3) de camera zelf.

      Je mag altijd hier eens kijken...dat is een Sony, zij het wel een A350 (met vier komma twee megapixels meer maar dat doet 'm nu niet) met een superlens erop. Foto's in hogere resolutie zijn verkleind door iPhoto/Flickr. Maar ik wil wel eens proberen ergens een foto te uploaden in volle kwaliteit...aan de camera ligt het zeker niet, tenzij die het zéér zwaar te verduren heeft gehad.

      Kortom: eerst mee leren werken en leren kennen, basiskennis van fotografie hebben, een goede lens erop en klaar is kees . Met die Minolta lenzen zou het moeten lukken...

      Met een Sony is niets mis mee, evenmin als een Olympus, Panasonic, Pentax, Canon, Nikon,..

      Ben je ermee naar een winkel gegaan ?
      Last edited by JorisVdB; 22 januari 2010, 21:12.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

        ik gebruik de a200 nu al zo'n 2 jaar met zowel de kitlens als met andere lenzen.. ik heb zowel met de kit als de betere of andere lensjes nog nooit te klagen gehad..

        wat ik zoal gebruikt heb op dit toestel

        18-70 kit
        28-80 kit (van mijn ouwe dynax)
        minolta 100-300
        sigma 28-200 aspherical (helaas kapot gegaan)
        tamron 28-200 XR aspherical
        minolta 50 mm 1.7 RS
        sigma 24mm ultrawide II
        minolta 70-210 f/4 beercan
        sigma 70-200 EX DG APO macro II hsm
        sigma 28-80 macro
        sigma 50-500 bigma (voor testen)
        sony 18-55 SAM
        sony 10-20
        tokina 28-70

        ik heb nog nooit slechte foto's van dit toestel gehad.. alle mislukkingen waren mijn eigen schuld..

        ik heb dit toestel tot op heden zwaar mishandeld.. ik geloof dat ik er in middels meer dan 50.000 kliks op heb zitten.. nog nooit, maar dan nog nooit heeft dit ding me in de steek gelaten.. in weer en wind gebruikt.. omstandigheden waar de a200 nooit voor bedoeld was.. ik heb hem meerdere keren laten vallen, een keertje zelfs zo erg, dat de flitser compleet van de mount afbrak.. en dat zie je nog steeds.. stukjes van de flitsschoen af.. flits was helemaal kapot, heb een andere gekocht, flitsertje erop klikken en alles werkte nog steeds..

        als er 1 iemand is, die een instap-a200 compleet heeft proberen te thrashen dan ben ik het wel..ik ben niet zuinig op mijn spul, onderhoud is minimaal, hij heeft in het zand gelegen, zeewater over zich heen gekregen, regen, sneeuw en weet ik veel..

        de enige keer dat ie dienst weigerde, was omdat er een korrel zand onder de afdrukknop terecht was gekomen.. niet mijn schuld, maar door 1 van mijn honden, die een spray van strandzand over mij en mijn a200 achterliet.. AF en afdrukken ging niet meer.. camera ondersteboven gehouden, beetje blazen, en de korrel was weg.. lekker verder schieten dus..

        ik heb ook wel es kritiek op sony, maar over bouwkwaliteit kan men nog veel leren van sony.. voor sommigen ziet het er mss uit als fisher-price, maar zowel bouwtechnisch als qua techniek zit dit behoorlijk goed in elkaar geschroefd hoor..

        en last but not least..

        de pic maak je zelf..

        en ondergetekende schiet zowat alles in jpeg..

        dus, de redenering, dat een toestelletje van merk x of y ,baggerfoto's maakt is nergens op gestaafd..

        ik maak soms goede foto's, en nog vele meer bagger.. (je zou mijn verzamelig slechte plaatjes es moeten zien.. daar kun je een heel museum mee volhangen!)

        (wees kritisch op jezelf.. en je komt tot de ontdekking, dat het toestel 9 van de 10 keer niet de schuld is van die ene flutplaat..)
        Last edited by Sjinouck; 24 januari 2010, 12:38. Reden: lenske vergeten

        Comment


        • #5
          Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

          Oorspronkelijk geplaatst door xedos9_be Bekijk bericht
          IK dacht dat er iets mis was met die camera maar foto's van identieke SONY's waren niet beter.
          Heeft iemand ook dergelijke ervaring?
          Graag aan allen uw mening gevraagd.
          Neen, enkele van mijn favoriete foto's heb ik gemaakt met de A200 + kitlens.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

            Ik heb ondertussen een mailtje verstuurd met een link naar een foto of vijf in een mapje op Mediafire die ik in Duxford heb genomen (waarvan 1 met de 18-70 lens, de rest met de 70-400G SSM).

            Ik ben ook heel erg benieuwd naar je antwoorden op mijn vragen en commentaren in mijn mail .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

              Ik heb een Sony a300 en ik ben echt verliefd op het toestel Ik zou niet weten waarom te veranderen.

              Zoals al aangehaald, de slechte foto's die uit mn camera komen zijn allemaal mijn fout
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

                Ondertussen is de voorbarige conclusie (met een Sony Alpha kan je wel mooie foto's maken, zoals met quasi elke DSLR tegenwoordig , in tegenstelling tot wat de TS dacht) wel veranderd denk ik, na een paar mails en wat foto's op Mediafire.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

                  grappig

                  Point and shoot is net iets anders dan een reflex.
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: SONY ALPHA 200 aankoop.

                    en met een dslr kun je ook lekker point (richten) and shoot (afdrukken) doen..

                    ik ben reuze tevreden met dit toestelletje, en het ding kan veel aan, ook met de ori kitlens 18-70.. er zitten natuurlijk wat nadelen aan dit lensje, maar toch gebruik ik hem nog veel en heel vaak voor landschappies e.d... (evt icm een cokin plexiglas grijsverloopje of een polaatje)

                    wat ik soms wel es mis, is een ietwat hogere fps, maar dat schijnt inmiddels met de nieuwere modellen ook al behoorlijk opgelost te zijn..

                    voor landschappies mis ik die fps natuurlijk helemaal niet, maar voor mijn hondjes in actie zou het af en toe wel iets meer mogen zijn.. niet superstorend, maar je mist af en toe gewoon net dat ene shot.. maar hey, wat wil je ook voor deze prijs?

                    beetje anticiperen, en je komt ook al een heel eind..

                    toen ik nog analoog minolta schoot, heb ik enorm lang getwijfeld of digitaal wel wat voor mij zou zijn.. daarom heb ik toendertijd ook de instap a200 gekocht..

                    voor mij persoonlijk was het een hele aanpassing, en ik heb in het begin echt afgezien met dat ding..(ik was al die knopjes niet gewend... )

                    na verloop van tijd begon ik het toestel door te krijgen, en werd het plezier alleen maar groter..

                    het is een echte back to basics camera, er zit weinig op, maar ik kan er echt goed mee uit de voeten..ik ga ook nog steeds graag op pad met een analoogske, maar als ik bv naar evenementen, zoals hondenshows, en dan met name agility ga, dan heb ik de a200 graag mee..

                    agility is geen eenvoudige tak van 'sport' om vast te leggen, maar dit toestelletje houdt zich behoorlijk goed.. natuurlijk heb ik wel es wat gemiste shots, en met een duurdere cam met meer fps en een snellere AF zou je meer 'hits' hebben, maar toch, ik ben meer dan 100% tevreden met dit ding..


                    geen slechte prestatie dus, voor dit (weinige) geld...ik gebruik over het algemeen oude lensjes op dit toestel, en 1 nieuwtje, en dat is een 3rd party sigma 70-200 hsm, en dat werkt voor mij echt goed.

                    de grip van de a200 is vele malen beter dan zijn opvolger, de a230, ik ben nog steeds aan het nadenken over een 2e body erbij, maar het zal in geen geval een a230 zijn, maar wellicht een wat duurder modelletje.. (FF laat ik voorlopig voor wat het is, een crop-camera voldoet voor mij ruimschoots..)

                    groetjes, Alex!

                    Comment

                    Working...
                    X