Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cross type sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cross type sensor

In alle reviews van op de markt komende (SLR)camera's wordt er altijd gesproken over cross type sensoren en (al dan niet zichtbare) hulpsensoren ( bij de autofocus).
    Wat wil dat zeggen; cross type sensoren?
    Wat zijn dat en wat doen ze?
    Wat is het verschil tussen een zogenaamde cross type sensor en een andere "gewone" sensor?

[Mod]Eventjes foutje in de titel verbeterd. [/Mod]
    Last edited by LesC; 22 januari 2010, 16:46.

Re: Cross type sensor

ik google het even voor je

en als dat niet genoeg is :

Last edited by LesC; 22 januari 2010, 16:45.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Two types of autofocus sensors are shown:
      + cross-type sensors (two-dimensional contrast detection, higher accuracy)
      l vertical line sensors (one-dimensional contrast detection, lower accuracy)

Note: The "vertical line sensor" is only called this because it detects contrast along a vertical line.
      Ironically, this type of sensor is therefore best at detecting horizontal lines.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Note: The "vertical line sensor" is only called this because it detects contrast along a vertical line.
        Ironically, this type of sensor is therefore best at detecting horizontal lines.
        Ik zie daar absoluut de ironie niet van gewoon omdat vertikale contrast detectie niet anders kan werken dan op horizontale lijnen .. hoe wilt ge anders contrastverschillen zien met maximale detectie, misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Off topic, maar hoe krijg je dat voor elkaar Matthias ?

Comment

Nog nooit gezien? google.h4ck.nl en dan je zoekstring ingeven. Wat je dan terugkrijgt is een link die je bv hier kunt posten.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              Ja, gegoogled heb ik ook reeds gedaan naar dit onderwerp.
              Maar zoals met zoveel zaken kan ik er geen enkele Nederlandse versie van vinden.
              Mijn Engels is niet zo erbarmelijk slecht maar voor zulke technische zaken is het altijd handiger om een Nederlandse tekst voor u te hebben liggen. Het ( Engelse) technische vakjargon is mij niet zo genegen.
              Jammer genoeg is dit niet te vinden.
              Daarom mijn vraag op dit forum.
              Ik had er bij nader inzien moeten bijvertellen dat ik het in het Nederlands aan het zoeken was, mijn fout.

Comment

Straf hé die Google actie geeft deze thread als eerste aan. Zo is de cirkel weer rond.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Je bent er ook niet veel wijzer van geworden, en wij ook niet

Comment

In het NL is helaas weinig info terug te vinden.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Soms vind je wel van die vertaalpagina,s, wel beetje gebrekkig vertaald

Comment

Working...
                      X