Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trackingnr taxipost : hoe??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trackingnr taxipost : hoe??

    heb gisteren tracking nummer doorgekregen van topfoto maar ik vind niet direct op de site van taxipost waar ik dit moet invullen (en hoe). er is daar zo'n e-tracker maar die vraagt na invullen van mijn gegevens een barcode nummer en ik weet niet of dit het nummer is dat ik heb

    de gegevens die ik doorkreeg zien er uit als : TP123456789BE

    Waar kan ik dit nu volgen? Begrijp er niks van...
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Hier invullen in dat groot wit vak en enteren op zoeken:
    http://etracker.emstaxipost.be/index.asp?lang=nl

    Succes en laat iets weten.

    Comment


    • #3
      "geen informatie", is nochtans gisteren telefonisch bevestigd door topfoto dat de camera onderweg is en morgen vermoedelijk wordt geleverd. ik wou dit tracken omdat ik door omstandigheden morgen hele dag thuis ben en dit dus ideaal zou uitkomen
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Niet pannikeren. 't Zal wel aankomen. Er zal een informatica probleem zijn of de mensen zijn vergeten het in te geven in het systeem. eTracking werkt eigenlijk niet altijd 100%. Meestal wel, maar in't buitenland bv loopt het altijd de mist in omdat de systemen niet op elkaar afgesteld zijn. Het BE nummer wil wel zeggen dat het in Belgie is vertrokken denk ik. 't Zal zijn dat men het ginder niet of niet goed heeft ingegeven. Probeer morgenvroeg rond 10u of 11u nog eens te kijken. Misschien staat er dan wat. Als ik in Berchem EMS Taxipost een pakje afgeef kan ik na een paar uur al tracken dat het ingegeven is en zal vertrekken, maar wat je ziet loopt echt veel achter op de echte route. Soms heb ik al een pakje al uren in handen en moet het volgens de site nog altijd afgeleverd worden. Als topfoto zegt dat het verstuurd is, dan zal het echt wel zo zijn! Zet de fles maar al koel voor de Postman!

        Comment


        • #5
          ik twijfel ook niet aan ingo zijn woord hoor, mijn volgende camera zal ik 99% zeker ook daar bestellen (vermoedelijk zal dat de F828 of een DSLR zijn...)
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            net even gebeld met taxipost, het trackingnummer dat ik doorkreeg is niet bekend én na navraag blijkt er van een levering op mijn adres nog niks bekend. is nu bijna 1,5 week dat de camera 'onderweg' zou zijn...begin me nu toch beetje zorgen te maken...en op mails krijg ik geen antwoord ook. geld is overigens wél van rekening en (na vorige telefoontje) bevestigd door ingo dat het op zijn rekening staat

            hoe lang duurt zo'n zending van topfoto normaal gezien dan wel??
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Anderhalve week onderweg ???? Kan niet!
              Amai jij hebt geduld. Ik veronderstelde dat het twee dagen geleden pas op de post was gedaan! Verzending met taxipost in Belgie is next day afgeleverd! Als het rechtstreeks op een EMS-Taxipostcentrale binnengedaan wordt dan is het meestal al de volgende morgend ter plekke. Snel effe bellen als ik u was en eens goed vloeken.

              Comment


              • #8
                tja, ligt niet echt in mijn aard. heb eergisteren met ingo albert gebeld en hij zei me toen dat het onderweg was maar dat er problemen waren met taxipost (?). wat ik wél heel enerverend vind, is dat ik geen reactie krijg op mijn mails...
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #9
                  opvolging:
                  vandaag mail gekregen van topfoto dat hij geinformeerd heeft bij taxipost en dat ik mail zou moeten krijgen als hij meer info heeft. weet ik natuurlijk nog niks concreet natuurlijk...

                  begin me meer en meer te beklagen dat ik daar besteld heb (heb verdorie 10min na bestelling geld al overgeschreven!!). dan betaal ik nog liever meer in winkel zodat ik het kan afhalen hoor

                  on top of that heb ik al beetje spijt dat ik geen 300D heb besteld. life sometimes sucks...
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Ingo gaat daar geen drama van maken als je zaterdag eens voorbijkomt met uw onuitgepakte A1 (of wat was het ook al weer) en een 300D met wat lenzen meeneemt en de rest bijpast. Wat je als consument ook mag doen is het pakje weigeren, maar het duurt dan wel even voor je je geld terugkrijgt en sommigen rekenen dan een soort "boete" aan.
                    Wou je naar Crown ?

                    Comment


                    • #11
                      Bij verlies van het postpakket is taxipost Duitsland verzekerd voor vervanging van het verloren goed.Ik denk wel dat Topfoto er zal aanspraak op maken !Taxipost in Belgie zal u misschien proberen afwimpelen.Het is Topfoto die moet optreden als er iets fout gaat.Heb dit enkel jaren terug meegemaakt en het ging dan nog om een waarde van 5000 euro's !!
                      De duitse post heeft daar geen enkel probleem overgemaakt maar
                      taxipost in belgie was wat anders !!!

                      Suc6
                      marc

                      Comment


                      • #12
                        zal maar niet proberen vooruitlopen op de zaken en geduld oefenen tot vrijdag. als ik dan nog niks heb gehoord, denk ik dat ik toch eens ferm telefoontje ga doen. mijn geld terugkrijgen mag ik wel vergeten vrees is...
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lapino
                          tja, ligt niet echt in mijn aard. heb eergisteren met ingo albert gebeld en hij zei me toen dat het onderweg was maar dat er problemen waren met taxipost (?). wat ik wél heel enerverend vind, is dat ik geen reactie krijg op mijn mails...
                          Klopt, die Jojo's van Taxipost zijn al ongeveer een kleine maand bezig met de zaak goed te verzieken en om de complete EMS dienst van de belgische post om zeep te brengen. Ze houden stiptheidsacties en leggen complete verdeelpunten lam.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            uiteindelijk is de (betalende) klant natuurlijk weer de dupe hé. bestel ik die camera per sé in duitsland omdat ik denk dat ik die dan het snelste heb (hij stond op dat moment nog niet in stock in belgie). achteraf gezien had ik de boel beter gewoon in belgie kunnen afhalen maar ja, wij hobbyisten willen toch maar al te vaak zo snel mogelijk het nieuwste van het nieuwste met alle gevolgen van dien

                            weer een les geleerd zeker...
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Halo ik heb lang bij taxipost gewerkt en ik heb Uw tracking nr nagetrokken en vind dit.
                              Datum Uur Status Plaats
                              04/09/2003 09:19 Zending uitgereikt
                              LIEGE

                              21/08/2003 15:00 Zending (nog) niet uitgereikt
                              KORTRIJK



                              Afzender gecontacteerd: verkeerd adres

                              18/08/2003 14:18 Zending in een distributiepunt
                              VERVIERS

                              18/08/2003 14:17 Versturen van zending
                              VERVIERS

                              18/08/2003 13:27 Versturen van zending
                              VERVIERS

                              18/08/2003 13:26 Zending in een distributiepunt
                              VERVIERS

                              18/08/2003 13:17 Zending in een distributiepunt
                              VERVIERS

                              08/08/2003 09:10 Zending in een distributiepunt
                              VERVIERS

                              06/08/2003 10:51 Zending uitgereikt
                              LIEGE

                              Mischien dat ge hier wijzer van word, ik weet ook niet vanwaar U bent.
                              Groetjes
                              CANON G5: Speedlite 420ex: Manfrotto 390.
                              Lenzen: Groothoek - Tele - Macro

                              Comment

                              Working...
                              X