Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash en Microdrive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact Flash en Microdrive

wat is juist het verschil tussen Compact Flash kaarten en een microdrive???

ik heb een canon powershot S50, met daarbij een 1 GB microdrive, maar ik kan deze gewoon vervangen door een CF kaart van bv. 256 MB. Is microdrive dan gewoon een soort van CF kaart?

kan iemand mij hierover wat meer vertellen?

thx

nonkelwim

Hallo nonkelwim,

Een microdrive is een miniatuur harde schijf ter grootte van een CF-kaart (ietsje dikker) en bevat "bewegende" onderdelen - in tegenstelling tot een CF-kaart.
    "Mechanisch" kan er dus niets fout gaan bij een CF-kaart, soms wel bij een microdrive (heb de mijne eens laten vallen vanop 30cm hoogte en kapot ).

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

De microdrive is compatibel met CF-kaartjes van het type CF-II...

Dit wil dan ook zeggen dat je camera CF-II compatibel moet zijn om deze te kunnen gebruiken, is deze enkel CF-I, dan geen microdrive!

Zoals Jaja al zei is de microdrive wel gevoeliger om beschadigd te geraken, dus zeker nooit laten vallen. De meeste mensen die ik ken met een microdrive laten deze altijd in de camera en zetten hun data over via de kabel van de camera...

Nick
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

aangezien er bewegende beelden zitten in een microdrive, wil dat dan ook zeggen dat de batterij van mijn toestel een stuk sneller zal leeglopen?
        kun je in percentage zeggen hoeveel sneller (als dit het geval is) een batterij leegloopt met een microdrive of met een gewone CF-kaart.

Scheelt het "saven" van een net genomen foto qua tijd op een CF-kaart of een mircodrive? Ik bedoel, wordt een foto sneller opgeslagen op een microdrive dan op een CF-kaart, of vice versa?

thx,

nonkelwim

Comment

het zal een beetje meer stroom vergen, maar in de praktijk is er niks van te merken.

qua snelheid is het raar maar waar vaak de microdrive die sneller is. Ik weet in ieder geval, dat de fuji s602z zijn video-beelden niet kwijtkan op een CF, wel op Smartmedia en Microdrive. De CF-kaart kan de datavloed niet slikken.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
          X