Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiomateriaal - ervaring met GSL ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studiomateriaal - ervaring met GSL ?

Heeft er iemand ervaring met de firma http://www.gsl.be/ en met de Falcon DE250 of Falcon DE300B, studiosets ?
    Iemand ervaring met de firma http://www.defotopagina.nl/ ?

Bij voorbaat dank.

ik ken ne gast in turnhout die met die firma aant onderhandelen is.Kan nu ni op zijne naam komen.Hij drink chocomelk en heeft een gekortwiekt staartje
    Nee Nee ik ga straks iemand zien die bij die firma in scherpenheuvel klant is (wel op gebied van computers),ik zal zijn mening eens vragen en laat het je wel weten.

Comment

Originally posted by kodoal
      ik ken ne gast in turnhout die met die firma aant onderhandelen is.Kan nu ni op zijne naam komen.Hij drink chocomelk en heeft een gekortwiekt staartje
      Nee Nee ik ga straks iemand zien die bij die firma in scherpenheuvel klant is (wel op gebied van computers),ik zal zijn mening eens vragen en laat het je wel weten.
      Ja weet eens iets te zeggen....ik twijfel waar....

Comment

ik heb de FE600 set bij gsl gekocht een tijdje geleden ... ben deels tevreden ... over gsl ben ik tevreden, over de set iets minder. Ik heb één flitskop na een maand terug gestuurd naar nederland omdat heel regelmatig (om het half uur !) een zekering kapot sprong. Nu één maand later heb ik gisteren het bericht gehad dat de flitskop gerepareerd terug richting belgie aan' t komen is ..Laten we hopen dat ze even goed nu werkt als de andere die ik al heb van falcon eyes.

Dus tevreden van gsl ? Ja ... ze hebben kunnen leveren wat ik wou hebben en ze volgden het defect goed op..
        Tevreden van falcon eyes ? hmmm ja en neen, laten we zeggen, één flitskop heeft problemen gehad maar zouden opgelost moeten zijn, de andere heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt.

nog vragen ? mail me of stel ze hier..

Comment

Originally posted by PhilippeVDP
          ik heb de FE600 set bij gsl gekocht een tijdje geleden ... ben deels tevreden ... over gsl ben ik tevreden, over de set iets minder. Ik heb één flitskop na een maand terug gestuurd naar nederland omdat heel regelmatig (om het half uur !) een zekering kapot sprong.
          Code:
          Bij gsl gekocht en dan naar Nederland ?  gsl zit toch in Attenrode (bij Diest) ?
          Nu één maand later heb ik gisteren het bericht gehad dat de flitskop gerepareerd terug richting belgie aan' t komen is ..Laten we hopen dat ze even goed nu werkt als de andere die ik al heb van falcon eyes.

Dus tevreden van gsl ? Ja ... ze hebben kunnen leveren wat ik wou hebben en ze volgden het defect goed op..
          Tevreden van falcon eyes ? hmmm ja en neen, laten we zeggen, één flitskop heeft problemen gehad maar zouden opgelost moeten zijn, de andere heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt.

Bedankt Philippe. Ik zit te twijfelen tussen GSL hier dichter bij (Attenrode bij Diest) of JFP (defotopagina) in Lelystad hier een héél eind vandaan. Maar waar er voor dezelfde prijs ook een kleppenset en kleurenset bijsteekt.
          Ik denk dat ik ga voor de DE-300B, is denk ik voor mij voldoende. Alleen de instellamp is 150W i.p.v. 250W. Was eerst eigenlijk van plan om voor de 250 te gaan maar daar steekt geen ventilatie in, en een instellamp van slechts 100 W. Met 2x 300Ws flitsen denk ik voorlopig wel toe te komen. Het focussen zal wel lukken. Desnoods plaats ik er een daglichtlamp bij, die wordt toch overklast door de flitsen ?

Comment

Sonyke... al eens gedacht om bij Servix in Aartselaar te gaan kijken?
            http://www.servix.be/

groeten,
            Luc

Comment

Ik moet hier de mening van Clash bijtreden, Servix is een vakhandel, maar verkoop ook aan particulieren, het zijn echte professionals en ze verdelen Elinchrom voor de studioflitsers. Een voordeel de mogelijke herstellingen gebeurten ter plekke in Aartselaar. De kwaliteit van deze flitsen is gekend, mischien iets duurder maar alles is universeel en onderling uitwisselbaar tussen al de modellen.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

was ik ook gaan kijken ... maar zelfs met een hele grote korting was de prijs van de goedkoopste elinchrom set nog wel een 80% duurder dan de falcon eyes. Maar hele goeie winkel...die het niet erg vinden om veel tips te geven bij gebruik.

Originally posted by clash

groeten,

Comment

de daglicht overklast door de flitsen ? ik zou zeggen van wel, tenminste als je er geen 1000 watt zou bijzetten of zo ;-)

Ik heb ze bij GSL gekocht maar indien ze daar niet dadelijk het probleem vinden (en vooral bij een lamp die eigenlijk nog volledig nieuw is) moeten ze voor herstelling de lamp opsturen naar benel.

de 300 watt zal wel voldoen ... ik zet mijn set bijna nooit op meer dan 40% van de kracht maar dat is omdat ik momenteel nog veel te klein woon.

Groeten
                  Philippe

Originally posted by Sonyke
                  ik heb de FE600 set bij gsl gekocht een tijdje geleden ... ben deels tevreden ... over gsl ben ik tevreden, over de set iets minder. Ik heb één flitskop na een maand terug gestuurd naar nederland omdat heel regelmatig (om het half uur !) een zekering kapot sprong.
                  Code:
                  Bij gsl gekocht en dan naar Nederland ?  gsl zit toch in Attenrode (bij Diest) ?
                  Nu één maand later heb ik gisteren het bericht gehad dat de flitskop gerepareerd terug richting belgie aan' t komen is ..Laten we hopen dat ze even goed nu werkt als de andere die ik al heb van falcon eyes.

Bedankt Philippe. Ik zit te twijfelen tussen GSL hier dichter bij (Attenrode bij Diest) of JFP (defotopagina) in Lelystad hier een héél eind vandaan. Maar waar er voor dezelfde prijs ook een kleppenset en kleurenset bijsteekt.
                  Ik denk dat ik ga voor de DE-300B, is denk ik voor mij voldoende. Alleen de instellamp is 150W i.p.v. 250W. Was eerst eigenlijk van plan om voor de 250 te gaan maar daar steekt geen ventilatie in, en een instellamp van slechts 100 W. Met 2x 300Ws flitsen denk ik voorlopig wel toe te komen. Het focussen zal wel lukken. Desnoods plaats ik er een daglichtlamp bij, die wordt toch overklast door de flitsen ?

Comment

nog vergeten te zeggen ...
                    probeer eerst een te bedenken hoe vaak je de kleppenset en kleurenfilters gaat gebruiken.

indien nooit ... en ze gaan altijd blijven liggen in de doos heb je er ook niet veel aan

de kleppenset heb je wel(!) nodig als je er een honinggraat wilt opzetten (wat ik je wel aanraad te kopen) ...die je bv kunt gebruiken als hairlight om iemand met donker haar van een donkere achtergrond te scheiden.

indien je er niet tegenop ziet om met draadjes aan de lampen verbonden te zitten (valt echt mee als nadeel) kun je bij actionshop van het merk hama zo'n connectors kopen om op de hotshoe te schuiven waar je de draadverbinding met de flitslampen op kunt aansluiten.

ps, je zal wel tevreden zijn hoor, ik heb ooit de budgetoplossing willen gebruiken..namelijk een continious lightingset van elinchrom die bestond uit 2 250 watt lampen(geen flitslampen) .. en die vergaren nu lekker stof in een doos ...

nog vragen ? stel ze maar

Comment

ps, zowel bij www.fotoart.be als bij www.servix.be vind je boeken met daarin voorbeeldfoto's en dan daarnaast de opstelling van de lampen getekend (bovenaanzicht) met dan een beetje uitleg hoe ze dan de foto gemaakt hebben

en in die reeks heb je boeken specifiek over portretfotografie, nudes, stilleven, black&white, ...

Comment

Originally posted by clash

groeten,
                        Ook aan Digipics :
                        Bedankt mannen, ja inderdaad had ik al bekeken. En over het algemeen zoek ik ook steeds naar gerenomeerde merken en een goede service.
                        Die prijzen zijn evenwel een serieus stuk hoger voor nagenoeg hetzelfde en ik denk dat die meerprijs niet verantwoord is. Misschien wel wanneer die dingen iedere dag van 's morgens tot 's avonds gebruikt worden, maar dan nog. Ze zullen wel wat constanter zijn in kleurtemperatuur misschien (zeggen ze) maar er kunnen net zo goed dezelfde flitsbuizen/lampen in zitten. Verschillende professionele zeggen dat die méérprijzen eigenlijk ook voor hen niet verantwoord zijn.
                        Als ik dan van Philippe verneem zijn probleem met de zekering bij een kop, begin ik natuurlijk weer wat te twijfelen. Maar ook aan een mercedes komen wel eens stukken.
                        Die duurdere merken zullen wel beter hun prijs behouden, -zie maar naar de 2de handsmarkt- maar uiteindelijk koop ik om ze te gebruiken en niet om ze terug te verkopen. Na een jaartje -hopelijk niet eerder omdat ze zo slecht zijn - kan ik waarschijnlijk wel mijn bevindingen geven, hopelijk.

Comment

ssssssst ...zwijg me van mercedes en hun kwaliteiten !

uiteindelijk was het maar een zekeringetje waar je voor 5 euro er 20 kan van kopen ... en dat zal gemaakt zijn onder garantie, dat kan je met alles voorhebben, ook met elinchrom.

Ik weet dat gabriella hier op de site continue met haar flitset werkt en in al die maanden nog maar één keer een kapotte zekering heeft gehad, en geef toe, liever één keer half jaar een zekeringetje dan de flitslamp zelf !

Ze werken goed ...toch goed genoeg voor mij.

Comment

nog vergeten te zeggen ...
                            probeer eerst een te bedenken hoe vaak je de kleppenset en kleurenfilters gaat gebruiken.

indien nooit ... en ze gaan altijd blijven liggen in de doos heb je er ook niet veel aan

de kleppenset heb je wel(!) nodig als je er een honinggraat wilt opzetten (wat ik je wel aanraad te kopen) ...die je bv kunt gebruiken als hairlight om iemand met donker haar van een donkere achtergrond te scheiden.

indien je er niet tegenop ziet om met draadjes aan de lampen verbonden te zitten (valt echt mee als nadeel) kun je bij actionshop van het merk hama zo'n connectors kopen om op de hotshoe te schuiven waar je de draadverbinding met de flitslampen op kunt aansluiten.

ps, je zal wel tevreden zijn hoor, ik heb ooit de budgetoplossing willen gebruiken..namelijk een continious lightingset van elinchrom die bestond uit 2 250 watt lampen(geen flitslampen) .. en die vergaren nu lekker stof in een doos ...

nog vragen ? stel ze maar
                            Ok Philippe heel erg bedankt,de ware BD-geest
                            Zo'n connector een flitsschoentje (van Kaizer 8 Euro) heb ik. Maar vertrouw dit niet erg wegens mogelijke te hoge triggervoltages. Om die reden wil ik niet verbonden zijn. In die dingen zitten trouwens reeds IR-ontvangers ingebouwd. Het volstaat dus dat ik een IR-zendertje op mijn toestel plaats voor een goei 50 euro is dat ook in orde. Dat zijn betere oplossingen denk ik. Met een flash op het toestel gaan die dingen natuurlijk ook afgaan (als slaves), maar dan zit je weer met de flash die er tussenkomt en die niet zo gemakkelijk te beoordelen is, tenzij je die naar boven draait.
                            Kijk er toch naar uit om daarmee aan de slag te kunnen gaan en te experimenteren. Ik zal maar beginnen met wat stillevens te trekken, die onderwerpen hebben geduld genoeg Eerstdaags doe ik toch mijn bestelling eerst alles nog eens bekijken en proberen eerst nog wat meer te weten te komen. Daarom nogmaals bedankt, kan je hulp gebruiken !

Ook bedankt voor de tips i.v.m. de boeken.

Comment

IR flitsontsteking ... werkt goed ... tot (zoals bij mij) je de lampen achter het fototoestel zet (en erger ..) met de achterkant in een hoek ...

Ik had af en toe dus geen flits omdat het signaal door de hoek niet aan de lampen kwam, vandaar dat ik ze meestal met een kabeltje verbind.

Veel plezier ermee (als je ze koopt)

Comment

Working...
                              X