Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact camera advies

Long time reader, first time poster

Ik ben op zoek naar een compact camera voor wat allround gebruik onder de 200 euro.

Nu ben ik in Mediamarkt op de panasonic fx40 gestoten aan 199 euro. Op internet vind je heel wat reviews hiervan, waarbij dat sommige reviewers beschrijven dat desondanks de goede specificaties de kwaliteit van de foto's toch niet zo goed is. Dus krijg ik mijn twijfels.

Heeft er iemand ervaring met deze camera? Of kan er iemand mij een beter voorstel doen dan deze?

Ik zoek iets dat liefst zo compact mogelijk is, snel scherp stelt en foto's trekt, met een optische beeldstabilisator en een groothoeklens(tenzij iemand me echt kan overtuigen dat een groothoeklens geen meerwaarde geeft boven, bijvoorbeeld extra fotokwaliteit).

Dank bij voorbaat

Re: Compact camera advies

ik was laatst bij een fotograaf en die liet mij de nieuwste Leica C-Lux 1 zien, klein formaat maar een grootse kwaliteit, hij had wat afdrukken op 30-40 gemaakt die met dit kliene ding gemaakt waren en ik was zwaar onder de indruk.

De prijs is mischien ietsje duurder (250,-) en de pixels wellicht te weinig voor sommige hier (6 milj.) maar bleek dit aantal pixels meer dan voldoende was voor hetgeen deze camera bedoelt was.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ziet er inderdaad een tof toestel uit, maar jammer genoeg is 200 echt wel het maximum.

Overigens heb ik helemaal geen problemen met wat megapixels in te leveren voor wat extra kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
        ik was laatst bij een fotograaf en die liet mij de nieuwste Leica C-Lux 1 zien, klein formaat maar een grootse kwaliteit, hij had wat afdrukken op 30-40 gemaakt die met dit kliene ding gemaakt waren en ik was zwaar onder de indruk.

De prijs is mischien ietsje duurder (250,-) en de pixels wellicht te weinig voor sommige hier (6 milj.) maar bleek dit aantal pixels meer dan voldoende was voor hetgeen deze camera bedoelt was.
        Ik denk dat het de C-Lux 3 zal zijn, de 1 bestaat al van in 2006...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

[QUOTE=Jan K;2534128
          Nu ben ik in Mediamarkt op de panasonic fx40 gestoten aan 199 euro.

[/QUOTE]

Misschien beter voor de FX60 gaan (210 euro). (Konijnenberg) Bij die shop staat de FX40 al niet meer vermeld.
          Mediamarkt is nu meestal ook geen referentie als je naar een camera op zoek bent.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
          X