Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop fototoestel

Binnenkort vertrekken wij naar Australie en wij willen een nieuw fototoestel kopen.
    Ik ben al eens gaan rondvragen, maar zelf weet ik er niets van. Over volgende fototoestellen heb ik possitieve reactie gekregen anasonic dmc fz28,
    pentax x70, olympos sp 560uz en sp590uz, canon 50d lens 18 200,
    canon sigma eos 450d lens 18 200 sigma. Deze laatste staat in promotie in de makro.
    Het liefst van al wil ik een degelijk fototoestel dat makkelijk te gebruiken is en het liefst met 1 lenszodat ik deze niet altijd moet wisselen.Graag had ik jullie advies gekregen. Zijn er eventueel andere types.

Melati
    Last edited by melati; 13 januari 2010, 20:38.

Re: aankoop fototoestel

Wat betreft de promotie in de Makro: lees goed de kleine lettertjes want de promotie in het groot is zonder stabilisatie in de lens
    In kleinere druk rechts staat de prijs MET stabilisatie...
    When you Assume, You make an Ass of U and Me
    Nikon D90 + 18 - 105 mm VR kit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melati Bekijk bericht
      Binnenkort vertrekken wij naar Australie en wij willen een nieuw fototoestel kopen.
      Ik ben al eens gaan rondvragen, maar zelf weet ik er niets van. Over volgende fototoestellen heb ik possitieve reactie gekregen anasonic dmc fz28,
      pentax x70, olympos sp 560uz en sp590uz, canon 50d lens 18 200,
      canon sigma eos 450d lens 18 200 sigma. Deze laatste staat in promotie in de makro.
      Het liefst van al wil ik een degelijk fototoestel dat makkelijk te gebruiken is en het liefst met 1 lenszodat ik deze niet altijd moet wisselen.Graag had ik jullie advies gekregen. Zijn er eventueel andere types.

Melati
      Als ik dit verhaal lees zou ik je willen afraden om een DSLR te kopen, het kan op zich wel , maar blijf dan bij de instapmodellen met een 18-200 lens (Canon of Nikon). Klopt het als ik zeg dat je niet écht met fotografie bezig bent, maar wel met mooie (gelukte) foto's naar huis wil komen? En dat je niet bezig wil zijn met instellingen al te veel veranderen, en dus dat de camera gewoon z'n ding moet doen, terwijl jij richt, bepaalt wat er op de foto moet komen en schiet?
      In dat geval misschien beter om een compactcamera te kopen ipv de 450D of de 50D. Dan zal de Panasonic of de Olympus eerder je ding zijn.

Kijk ook eens naar de Finepix S200EXR. Dit is ook een zeer degelijk toestel, en zoals je van Fuji kan verwachten met een meer dan behoorlijke beeldkwaliteit... en daar gaat het toch om hè!

Edit: ook de Fuji FinePix S2000HD is de moeite, stuk goedkoper, maar net zo goed voor uw toepassing
      Hopelijk heb je iets aan deze uitleg...
      Last edited by Galdie; 16 januari 2010, 08:03. Reden: Extra info

Comment

Als je binnenkort al vertrekt naar Australie en je hebt nog geen fotografische kennis, dan
        is het advies van Galdie wat betreft de Finepix S200EXR heel waardevol en zeker iets om
        in overweging te nemen.

Comment

Ik heb uiteindelijk beslist Ik heb een Nikon P90 aangeschaft. Een toestel met veel mogelijkheden voor een amateurke zoals ik.

Melati

Comment

Working...
          X