Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner met spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginner met spiegelreflex

Hallo iedereen,
    Als beginner (stap over van compact fz7 naar een dig reflex camera) zou ik graag de mening hebben van sony 550 of olympus e620 bezitters?
    alle suggesties , websites met voorbeeldfoto's zijn welkom.
    Waarom ik kies tussen deze 2 modellen, wel ik baseer mij op reviews uit oa zoom en andere waaruit deze 2 zeer goed naar voor komen.
    En gewoon dat ik eens iets anders wil dan canon of nikon
    Wat me zeer aanstaat zijn de ingebouwde filters bij olympus en de auto hdr bij sony.
    Mvg
    bedankt allemaal
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

Re: sony of olympus Freaks

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
    Waarom ik kies tussen deze 2 modellen, wel ik baseer mij op reviews uit oa zoom
    Olivier

Zoom is een obscuur blaadje dat niet serieus is te nemen....

Comment

welk blaadje mag je dan serieus nemen?

Comment

Sony alpha 550 of Olympus E620

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo iedereen,
        Als beginner (stap over van compact fz7 naar een dig reflex camera) zou ik graag de mening hebben van sony 550 of olympus e620 bezitters?
        alle suggesties , websites met voorbeeldfoto's zijn welkom.
        Waarom ik kies tussen deze 2 modellen, wel ik baseer mij op reviews uit oa zoom en andere waaruit deze 2 zeer goed naar voor komen.
        En gewoon dat ik eens iets anders wil dan canon of nikon
        Wat me zeer aanstaat zijn de ingebouwde filters bij olympus en de auto hdr bij sony.
        Mvg
        bedankt allemaal
        Olivier

Comment

Re: Sony alpha 550 of Olympus E620

de sterkte van de a550 is
          -snel toestel tot 7fps
          -je behoudt full autofocus tijdens gebruik live view
          -je hebt HDRfunctie
          -heeft een efficiënt face-detection/tracking systeem
          -je hebt een 920000 pix LCd welke kantelbaar is
          -ingebouwde beeldstabilisatie
          -goed in hoge ISO

a500 is gelijk aan 550 maar minder fps en LCD met minder pix en 12mp ipv 14

Comment

en nu de Con's!
            Maar die vergeet je liever, begrijp ik.

Comment

Op http://www.wrotniak.net/photo/43/index.html krijg je zeer veel uitleg door een ervaren fotograaf over het ganse olympus E system en voor de analoge fans alles over de Om serie
              Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
              Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
              Middenformaat Kiev +75mm+120mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                en nu de Con's!
                Maar die vergeet je liever, begrijp ik.
                Daar Puerte zelf niet met de A550 werkt kan ik ook kijken wat de reviews zeggen zoals op deze UK site:

Verdict
                This is a camera that does a good job but doesn’t excel, and image quality is a letdown from a sensor that should deliver more. The a550 is hardly lacking in features, so if you want value for money then you certainly get that. Elements like the tilting LCD screen are real positives for the camera’s design too, but for us it keeps coming back to that disappointing image quality.

Comment

Focus, bijvoorbeeld. Ik kan je niet meteen een ander magazine noemen, ik ken meer van luchtvaartbladen, maar Focus koop ik zelf elke maand en ik vind het een uitstekend blad. Zoom was 'ok', maar...nuja. Maar meningen verschillen uiteraard .

Kwaliteit van het magazine (papier en druk, zo zou je het kunnen stellen) vind ik beter dan bijvoorbeeld zoom. Foto's die men toont komen beter tot hun recht.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Allereerst zou ik de filters bij Olympus niet als uitgangspunt nemen voor de aanschaf van een camera. Het is een aardige bijkomstigheid maar niet de reden waarom je voor een Olympus body gaat. De filters kun je naderhand ook softwarematig toepassen met een beeldbewerkingsprogramma.

De Sony ken ik niet, met Olympus ben ik wel bekend maar niet met de E600 of de E620. De camera's zijn in de tijd alleen maar beter geworden dus kan ik met gerust hart stellen:

De bij de camera verkrijgbare kitlenzen zijn van goede kwaliteit, voor een redelijk prijs heb je een goed bereik.

In de amateur afdeling van de lenzen is ook een goede macro beschikbaar (35mm =>70 mm als we dit omzetten naar de 35 mm eq). Dit houdt in dat je voor vrij weinig geld je kunt bezighouden met uiteenlopende vormen van fotografie.
                    Goed beeldkwaliteit tot in ieder geval ISO 800.
                    Een vernieuwd autofocus systeem, meerdere autofocuspunten i.t.t. to de 3 punten die de voorgangers hadden.
                    Goed stofverwijderingsmechanisme.
                    Pixelmapping in de camera (voor het verwijderen van dode pixels hoeft je camera dus niet naar de fabrikant.)
                    Goede JPEG engine.
                    Recht uit de doos zijn er goede resultaten te behalen zonder dat je veel van fotografie weet. Er zijn echter genoeg instelmogelijkheden om het fotograferen aantrekkelijk te maken als je al wel wat weet van fotograferen.

Ongetwijfeld zal de Sony ook een hoop sterke kanten hebben. Waarschijnlijk kan een Sony gebruiker je daar mee over vertellen.

Over de nadelen het volgende:
                    Ik vond de zoekers van Olympus in het algemeen wat klein.
                    Wil je kwalitief betere objectieven dan kost dat ook wat. Maar goed dat is bij de andere merken ook zo.
                    Van de andere objectievenfabrikanten (tamron en sigma) is er minder aanbod voor Olympus.

Veel succes met de aanschaf en daarna veel plezier met fotograferen.

Groeten,
                    Bart

Comment

En nog eentje om af te leren (dpreview):

* JPEG output doesn't really do the sensor justice - shoot raw for the best results
                      * Default output over processed: too much contrast, saturation (reds in particular often end up overdone) and noise reduction for our taste
                      * Metering not reliable enough, easily fooled by unusual subjects and large skies (often over exposing)
                      * More auto white balance errors than we'd expect at this level
                      * Not enough control of noise reduction for JPEGs (high or really high)
                      * No Program Shift or Depth of Field Preview
                      * Very Limited customization options compared to competitors
                      * Some shadow noise visible even at base ISO in certain shooting conditions
                      * Despite improvements the viewfinder still not that great - hard to get your eye near enough
                      * Button placement is less than optimal
                      * In today's market, at this price, lack of video has to be mentioned

Comment

Ik meen dat er minstens één, of twee (maybe more) A550-bezitters op dit forum zitten dus kunnen die toelichten.

Een paar reviewsites:

http://www.dpreview.com/reviews/sony...550/page27.asp (hier komt het citaat uit van het bericht hierboven, bij de conclusie en de slechte punten, goede staan er net boven. Staat een uitgebreidere tekst onderaan, hetzelfde geldt voor de review van de Olympus.)

http://www.letsgodigital.org/en/olym...20/review.html (op deze site staat nog geen review van de A550).

Kwestie van een paar meer in-depth reviews te geven. Een review van 751 woorden met niets van voorbeelden, vergelijkingen, enz lijkt me nu dat nu niet bepaald . En vergeet reviews niet altijd met een korrel zout te nemen.

En de 'pros' en de 'cons' (zonder hoofdletter, obviously) vind je daar wel, voor beide toestellen.

Hier is nog een preview voor de zowel de Olympus en de Sony:
                        Sony DSLR-A550 review, find out how the DSLR-A550 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Olympus E-620 review, find out how the E-620 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.
                        Last edited by JorisVdB; 12 januari 2010, 18:26.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De image-resource review kan je moeilijk een review noemen. Het is een opsomming van de features van de camera en zijn er geen foto's mee getrokken wat nog steeds het belangrijkste is bij een DSLR ... toch?

Er zijn geen slechte toestellen op de markt gaat het tegenwoordig wat wel waar zal zijn maar elk toestel heeft pro's en con's en bepaalde forumleden willen nu 1x niet horen van een con op hun favoriete merkje (niet op jou Joris ).

Comment

Inderdaad, het is een 'hands-on preview' zoals men dat daar noemt . Hun lensreviews zijn grondiger, voor camera's hebben ze een 'express review', 'full review', 'hands-on preview', enz...beetje raar in mijn ogen maar je kan er toch al wat uit leren. Letsgodigital heeft voorlopig nog niets buiten specificaties en dat ding (A550) is al vier maanden geleden voorgesteld .

Volgens mij doe je met geen van beide slechte keuzes, maar wat wil je eraan uitgeven, wat is je budget, hoeveel lenzen zou je er voor willen kopen -> wat wil je ermee doen ? Dan kunnen we al veel meer advies geven .

Met alle DSLR's van tegenwoordig kan je inderdaad goede foto's nemen. Alleen een goede lens erop, en als de mens achter de zoeker (of scherm, zo je wil) er iets deftigs mee kan doen...dan komen daar prachtige dingen uit .

Comment

Working...
                            X