Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis op elke foto bij panasonic TZ8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ruis op elke foto bij panasonic TZ8

Hallo

ik heb een panasonic TZ8 en sinds een aantal weken zit er op elke foto die ik neem ruis.
    Ik vermoed dat er vrienden aan de instellingen hebben zitten prutsen maar ik krijg hem niet meer goed :-(
    Kan iemand raad of tips geven wat ik kan doen of proberen. Vroeger maakte hij zo'n mooie scherpe fotos!

Dank bij voorbaat!!

Re: Ruis op elke foto bij panasonic TZ8

Misschien eens in je handleiding kijken hoe je het toestel weer terug naar de fabrieksinstellingen kunt zetten.

Comment

Misschien is het je ISO-waarde die te hoog staat.
      Hoge ISO-waarden zijn nodig om foto's te kunnen trekken wanneer er weinig licht is maar veroorzaken wel ruis.
      Onder normale omstandigheden kies je dus beter voor een lagere ISO-waarde.

Comment

Je zou eventueel een foto (met de ingesloten exif waarden) hier kunnen posten, dan kunnen wij zien waar het probleem zit. Inderdaad: gok ook op een te hoge ISO waarde.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Als ze met de iso geprutst hebben zou het geen probleem mogen geven als je uw toestel
          in auto gebruikt. Dan zal het toestel zelf de iso waarde bepalen afhankelijk van de omstandigheden.

Ik heb hier een uittreksel van de handleiding:

Op [menu/set] drukken om het [OPNAME] menu af te beelden en het in te stellen onderdeel te kiezen. (P82) ISO is een maat voor de gevoeligheid voor licht. Hoe hoger de gevoeligheid is, hoe minder licht u nodig hebt voor een opname: de camera wordt beter geschikt voor opnamen op donkere plaatsen.
          ...

Om geruis te voorkomen, raden wij aan een lagere ISO-gevoeligheid te kiezen door [RUISREDUCTIE] in [FOTO INST.] op [HIGH] te zetten of alle onderdelen te kiezen behalve [RUISREDUCTIE] op [LOW] om opnamen te maken. (P92)

En hier is uitgelegd hoe je uw toestel kunt resetten ;-)

[RESETTEN]
          Op [MENU/SET] drukken om het [SET-UP] menu af te beelden en het in te stellen onderdeel te kiezen. (P23) De [OPNAME] of [SET-UP] menu-instellingen worden weer teruggezet naar de begininstellingen.
          • [FAVORIETEN] (P105) is vast ingesteld op [OFF] en [LCD ROTEREN] (P106) is vast ingesteld op [ON].
          • Als u de [SET-UP] menu-instellingen reset, worden ook de volgende instellingen gereset. – De geboortedatum instellen voor
          [BABY1]/[BABY2] (P72) en [HUISDIER]
          (P73) in de scènefunctie. – Het aantal dagen dat verstreken is sinds
          de vertrekdatum in [REISDATUM]. (P78) – De [WERELDTIJD] (P80) instellen. – [ZOOMOVERZ.] (P26)
          • Het mapnummer en de klokinstelling worden niet gewijzigd.
          edit: o ja, je hebt een FZ8, geen TZ8 (gevonden in de exif van 1 van je foto's)
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Working...
          X