Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe (!) DVD-brander - graag jullie advies.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe (!) DVD-brander - graag jullie advies.

    Hallo beste forumleden.

    Na aandachtig lezen van dit topic, graag toch nog een beetje hulp.

    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28847&SearchTerms=,dvd

    Ik zoek ook een DVD-brander, maar dan wel een EXTERN model.

    Dit vond ik bij het computerwinkeltje te Mechelen.
    Wat zou hier de beste keuze zijn ? Ook de Sony ?
    Is die 8 MB buffer zinvol of is het een verkoopsargument ?
    Bij voorbaat dank !

    Hier volgt het lijstje:
    =================
    Iomega Super DVD External 4x - All-Format - USB 2.0 - 329 euro
    ( DVD+RW 4x /DVD -RW 4x / DVD RAM 3x)

    Freecom FX-50 DVD+/-RW 4x - USB 2.0 & FireWire - 379 euro
    ( DVD+RW/+R Recorder - ik zie niets staan over DCD -RW ??? )


    HP External 300e DVD+RW Writer - USB 2 & Firewire - 319euro
    (DVD+RW 4x )


    Plextor External DVD+R/-R/RW Recorder - USB2.0/FireWire - PX-708UF/T3 -419 euro
    ( writes DVD's at 8-speed, rewrites at 4-speed using the DVD plus format. With the DVD
    minus format, this drive writes at 4x and rewrites at 2x. )

    Plextor External DVD+R/RW Recorder - USB 2.0 /IEEE1394 - PX504UF/T3 - 379 euro
    ( DVD 4x write 2,4x rewrite 12x read CD-RW 16x write 10x rewrite 40x read 2MB Buffer )


    Sony DRX-510UL External DVD+/- RW Writer - USB 2.0 en Firewire - 399 euro(Lezen, schrijven en herschrijven van DVD+, DVD- en CD.
    Snelheden DVD: 4X DVD+ schrijven en herschrijven, 4X DVD- schrijven, 2x DVD-
    herschrijven, 8X DVD rom lezen.
    Snelheden CD: 24X schrijven, 10X herschrijven, 32X lezen.
    Buffer: 8MB.
    Connectie: USB en firewire. )








    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Een andere mogelijkheid is LaCie. Info kun je vinden op www.LaCie.com.

    En ze hebben er mooie in een Porsche-design...

    Prijzen ken ik echter niet, maar via een search moet dat wel lukken.
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Heb dit gevonden:

      http://www.gmfox.com/LaCiewebpromo2.htm

      Ziet er wel een redelijke prijs uit, maar ik kan niet vinden waar ik hem kan kopen ? Lacie is blijkbaar niet zo bekend hier ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Je kan natuurlijk ook elke speler extern maken kost ongeveer 120 euro

        Be patient, good things come to those who wait!
        http://www.lamahi.com

        Comment


        • #5
          Ik persoonlijk heb de Plextor PX-504A ingebouwd,natuurlijk heeft die de zelfde eigenschappen als de externe en ben zeer tevreden van dit toestel.
          Bij mij was software van Roxio bij,ik denk dat het nu Nero is en ik vind ze beiden goed.
          Natuurlijk is er nu de PX-708 en kunt ge nu DVD-RW/+RW/-R/+R schrijven,als het voor mijn eigen was zou ik niet twijfelen.
          Ik twijfel alleen nog aan,ga ik nu alles op -of+ weg schrijven.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            De Iomega en de Plextors zijn de beste keuze, die twee merken zijn koplopers op het gebied van externe opslagmedia voor gewone consumenten.

            Lacie is eveneens zeer goed, hun externe harde schijven zijn zeer degelijk. Ik weet echter niet waar je externe DVD schrijvers van Lacie kan vinden.

            Wat misschien goedkoper is dan een externe writer, is een interne writer in een speciale case inbouwen voor externe apparaten. Je kan deze modules vinden bij o.a. apple.
            http://www.itpro.be/trade/productview/481/31/ (bekijk deze pagina best in Netscape.)
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mar©
              Lacie is blijkbaar niet zo bekend hier ?
              Lacie is zeker bekend! Alleen meer in de Mac wereld dan PC wereld.

              P.

              Comment


              • #8
                bij hofline

                http://193.109.188.29/catalog/default.php?cPath=72_74

                Comment


                • #9
                  Bedankt dames en heren !

                  @ La Mahi: oogt interessant, maar het prijsverschil lijkt me niet zo enorm + ik ben maar een leek op technisch gebied. En als ik ooit een nieuw desktopsysteem koop, komt er toch de laatste nieuwe DVD-schrijver in.
                  Momenteel moet het dienen om aan de laptop te hangen.

                  @ Cois: Wel ja, welke norm overheerst momenteel ? En heeft de ene voordelen tov de andere ?
                  Als ik het goed begrijp zouden de meesten onder jullie in elk geval voor een dual systeem opteren ?

                  @ Uytterhoeven: Plextor is sinds lang het nec plus ultra geweest, maar is die tijd niet een beetje voorbij ?

                  Iomega heeft idd al veel op de markt gebracht, maar ook al veel miskleunen: ZIP-drive met the click of death , Jaz-drive waar ik er drie van gehad heb....

                  @ Peter: Heb Lacie al in de FNAC gezien, maar eerlijk gezegd nog niet veel in andere PC-winkels. Zal dus wel meer bekend zijn bij de appeltjes.

                  @ WOOHA: soms geen adresje van Hofline ? Ik geraak precies niet vlot op hun homepage: staan 11 jpegskes in te laden en het gaat maar niet vooruit...

                  Wat ik spijtig vind is dat HP geen extern dual systeem heeft, ze zijn misschien niet de snelste, maar er komt steeds een grote verzameling bruikbare en nuttige soft mee....

                  In XP heb je wel herstelpunten, maar ik heb hier ook nog een laptop onder Windows 2000 staan en een prettig en snel werkende disaster recovery software is ook wel mooi meegenomen.

                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    http://www.hofline.be/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by w00ha
                      http://www.hofline.be/
                      Tiens, nu kom ik wel direct op de homepage...

                      Ik bedoelde dus wel niet het internetadres, maar ondertussen zie ik dat ze in Mechelen zitten...

                      Yummie, lekker dichtbij !

                      Dank u WOOHA !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Als je het computerwinkeltje bedoeld die zijn wel gesloten op maandag hé Mar©.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Ja Cois, ik weet het, heb destijds eens voor de deur gestaan toen ik mijne Palm Vx wilde kopen. Ben toen naar de Makro geweest.

                          Maar wat ik nog wilde vragen: die Sony heeft 8MB buffer ? Werkt dat spul dan niet vlotter ?

                          En zijn er nog zo van die technische specs waar ik op moet letten ?

                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Ik koop gewoonlijk Sony,omdat ik daar tevreden over ben.
                            Maar in mijn PC daar zit niets van Sony in,dus heb ik daar geen ondervinding mee.Ik denk dat Sony daarin ook wel goed zal zijn,meer weet ik daar niets over Marc.
                            Maar mijne Plextor gaat wel vlotjes vind ik.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Heb een hele tijd gewerkt met de Sony DRX-500UL extern en gebruik nu een 510 intern. Beide drives werken zonder problemen en schrijven bijna alles. Ze hebben alleen soms een klein probleem met het herkennen van de snelheid van sommige DVD's.
                              Ben normaal gezien geen Sony-fan, maar heb tot hiertoe niets aan te merken op hun DVD-schrijvers (behalve dan misschien de prijs).

                              Comment

                              Working...
                              X