Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van start met Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van start met Canon

All @ BD,

Zoals jullie in m'n handtekening merken ben ik een tevreden Nikon gebruiker. Heb nog nooit een Canon in de hand gehad en kan mij er bijgevolg niet over uitspreken.

Dus, zou ik me best eens aan een Canon willen wagen, kwestie van vergelijk. Welk toestel zouden jullie me aan raden, in de zelfde range als m'n huidige Nikon ?

Thx 4 feedback

PS: zou dit vanzelfsprekend 2e hands kopen
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Re: Van start met Canon

Ik denk dan aan de Canon 7D als equivalent van de D300 ...

Comment

Weet niet of je al 7D-toestellen op de 2de-handsmarkt zult vinden. Een 50D misschien?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        All @ BD,

Zoals jullie in m'n handtekening merken ben ik een tevreden Nikon gebruiker
        Waarom dan weer wat anders?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Weet niet of je al 7D-toestellen op de 2de-handsmarkt zult vinden. Een 50D misschien?
          7D:

40D:

50D:

Of natuurlijk een 1D mark II! goedkoper dan de 7D maar zeker net zo goed (en veel betere AF) Maar daar is geen linkje voor nodig, die staan massa's 2e hands online
          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Waarom dan weer wat anders?
            Kwestie van het gras aan de andere kant ook eens geproefd te hebben

BD1614BE

Comment

Kostelijk gras zou ik zeggen.... als je dan nog wat glas erbij wilt.
              Ken je niemand die eens een weekje wil wisselen om eens een gedacht te krijgen.
              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
              Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Waarom huur je niet gewoon een paar dagen wat apparatuur om te proberen?
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                  Kostelijk gras zou ik zeggen.... als je dan nog wat glas erbij wilt.
                  Ken je niemand die eens een weekje wil wisselen om eens een gedacht te krijgen.
                  Twee redenen:

1; op een "weekje" leer je het materiaal niet kennen
                  2; sta er zelf niet om te springen (lees; doe ik gewoon niet) om mijn materiaal uit te lenen

Daarom zou ik opteren om 2e hands set aan te schaffen, valt dit tegen kan ik na een aantal maanden nog beslissen om terug van de hand te doen.

Huren zoals MarkEL voorstelt is dus bijgevolg ook geen optie

Ok, is niet de goedkoopste oplossing, maar op de bank brengt 't momenteel ook niets op he

BD1614BE

Comment

Als ik tevreden met iets ben, ga ik niet iets anders proberen. Dat kan je behoorlijk op kosten gaan jagen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Elk doet met zijn duurverdiende centen wat hij/zij wil maar je bent zoals je zelf schreef een tevreden Nikonian. Een camera van Canon of Pentax kopen om even het verschil te zien is imho onzinnig. Ga je dan ook topglas kopen voor je Canon want enkel met topglas op beide body's zal je kunnen vergelijken (en dan nog).
                      Sorry maar je opzet lijkt me onzinnig ... Besteed je geld aan Nikon topglas als je de limieten van je huidig toestel wil opzoeken.

Twee redenen:

1; op een "weekje" leer je het materiaal niet kennen
                      2; sta er zelf niet om te springen (lees; doe ik gewoon niet) om mijn materiaal uit te lenen

Daarom zou ik opteren om 2e hands set aan te schaffen, valt dit tegen kan ik na een aantal maanden nog beslissen om terug van de hand te doen.

Huren zoals MarkEL voorstelt is dus bijgevolg ook geen optie

Ok, is niet de goedkoopste oplossing, maar op de bank brengt 't momenteel ook niets op he

Comment

Guy's, rustig,

Effe back to the point; weet dat het niet leuk is om te horen dat een Nikonian nog maar overweegt om een Canon te proberen. Maar zeg zelf, hoe kan je nu eerlijk over een toestel oordelen als je het nog nooit geprobeerd hebt.

Ik durf wedden dat diegene die een Nikon afbreken nog nooit eentje ter hand hebben genomen en visa versa.

Dat is één van de redenen dat ik me aan dit avontuur wil wagen.

Soit, alvast dank aan hapa, lesc & Andreas612 voor hun bijdrage, ik ga eerst nog wat "research" verrichten en dan op jacht naar een 2e handsje (setje)

Is sowieso geen haast bij en mss vindt ik idd een goede ziel die zijn (Canon)marchandise een tijdje kan missen

Greetz

BD1614BE

Comment

Even voor alle duidelijkheid, er is hier in bovenstaande niemand die een bepaald merk afbreekt hoor.

Guy's, rustig,

Effe back to the point; weet dat het niet leuk is om te horen dat een Nikonian nog maar overweegt om een Canon te proberen. Maar zeg zelf, hoe kan je nu eerlijk over een toestel oordelen als je het nog nooit geprobeerd hebt.

Ik durf wedden dat diegene die een Nikon afbreken nog nooit eentje ter hand hebben genomen en visa versa.

Dat is één van de redenen dat ik me aan dit avontuur wil wagen.

Soit, alvast dank aan hapa, lesc & Andreas612 voor hun bijdrage, ik ga eerst nog wat "research" verrichten en dan op jacht naar een 2e handsje (setje)

Is sowieso geen haast bij en mss vindt ik idd een goede ziel die zijn (Canon)marchandise een tijdje kan missen

Greetz

Comment

Het is wel grappig dat vooral Nikon-gebruikers hier reageren

Ik zou willen dat ik de mogelijkheid had, want ik zou best een Nikon naast mijn Canon willen hebben
                            De 1D MarkII lijkt me inderdaad ook een super camera. Staan er ook een paar tweedehands bij Konijnenberg. Anders de 50D? (hoor ik veel goeds over)

Comment

Beste Tootsie,

Een moedige beslissing !!!!!
                              Wie weet zou ik ooit eens overstappen op Nikon

Mijn advies.
                              Een 5D MKI en een 24-70 2.8 of een 24-105 4.0 L IS.

Met deze combinatie gaat er een andere wereld voor je open en ben je nog niet teveel geld kwijt.

Succes
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
                              X