Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A750

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A750

zou dit de a750 kunnen zijn ?

[IMG][/IMG]
    Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

Re: A750

Ik heb al zoveel speculaties/geruchten/zever over de opvolger van de A700 gelezen dat ik het echt niet meer weet, ik zie het wel als hij (eindelijk) wordt voorgesteld.
    about.me/stijnv

Comment

Heb de indruk dat sony het originele ontwerp van de a750 in de vuilbak gegooid heeft.
      Er is te veel druk om filmfunctie te implementeren wat Sony oorspronkelijk niet van plan was. Sony heeft vorig jaar jaar verklaard dat ze enkel een volwaardige filmfunctie in hun camera's willen plaatsen, met AF, constante lichtmeting en met hoge frame rate.
      Zijn geen eenvoudige doelstellingen, en denk niet dat ze daar op korte termijn gaan in slagen.

Volgens geruchten zou er in afwachting een 6xx model zonder filmfunctie op de markt komen (tijdelijke vervanging voor de a700).

Er zijn ook geruchten rond een a950 in wezen gelijk aan de a900 maar met 32mp sensor en hoge ISO , en een A850 versie met 32mp.

Dan spreekt men ook nog over een a1000 welk een volwaaridge hybride toestel zou worden, in feite een soort filmcamera waar je ook, zelfs tijdens het filmen, fotopnames kunt mee maken.

Bijna heel zeker dat Sony gepland had een a750 te lanceren rond deze periode, dus voor PMA (grootste fotobeurs in Amerika, eind feb. begin mrt.) maar ik veronderstel dat ze hun plannen herzien hebben met de komst van de Canon 7d, en ook met de druk van de filmfunctie. zit nu ook zelfs in een d3s.

Ze hebben momenteel een gat tussen de a550 en de a850, denk niet dat dit gepland was maar een gevolg van vertragingen is, hopelijk is de opvolger van de a700 apart genoeg om dit goed te maken !

Maar daar zijn momenteel bij mijn weten nergens concrete aanwijzingen ivm de spec van de a750, wat wel heel zeker is integenstelling tot vroegere geruchten is dat het geen FF zal zijn.

Comment

Dat heb ik ook gelezen, dat men eerder verwacht dat het géén full-frame zou zijn.

Waarom zouden ze ook, als je de A850 en A900 al hebt. Had in plaats van de A450 liever een A750 gezien op CES - might be coming up, je weet nooit. Een volwaardige 7D concurrent zou ideaal zijn om dat gat tussen de A550 en de A850 te vullen, lijkt me. Als je even kijkt bij Konijn zie je een verschil van zo'n € 1000 tussen de A850 en A550...da's een stukje markt dat men gewoon niet mag verwaarlozen.

Misschien zijn ze van plan te doen zoals Nikon en behalve het entry-level APS-C en high-end full-frame segment overal hetzelfde aantal megapixels te gaan gebruiken (D5000, D90, D300S) ? De A380: 14.2. De A450: idem...De A550:...dito. De A750...? Zou wel spijtig zijn.

Verbaast me dat Sony het zo lang laat duren - de A700 is als het nu PMA is, net drie jaar geleden geïntroduceerd, wat wel heel lang is in elektronicaland, lijkt me.

Wat mij betreft: laat een filmfunctie maar achterwege. Als je ziet dat zelfs het huidige APS-C topmodel van Canon, de 7D, nog niet eens AF heeft tijdens het filmen....

Waar ze wel mee mogen afkomen is een 70-200 f/2.8, want de huidige is nog de oude, direct afgeleide van de KM 70-200 als ik het goed heb. Als je ziet hoe goed de nieuwe 70-200 VR II van Nikon het ervan afbrengt in de tests....en een degelijke 70-200 mag toch niet ontbreken in een lenzenserie.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ja het is onverstaanbaar dat men gedurende zulk een lange periode zulke grote opening laat in een toch niet onbelangrijk segment, maar dat was ook niet de bedoeling volgens mij, ze hebben strategische fouten gemaakt die ze nu trachten van recht te zetten.

Sony is er altijd van uit gegaan dat de filmfuncties zoals nu geïmplementeerd in DSLR's van weinig nut is, zelf laat ik dat in het midden, maar weet wel dat velen die een toestel gekozen hebben in functie van die filmfunctie van een kale reis zijn teruggekomen wegens te ongebruiksvriendelijk.

Maar aan de andere kant bevat elk toestel van de concurrentie dat momenteel op de markt komt, alhoewel maar half bruikbaar video, inclusief de d3s.
          Ze kunnen, dat het nu nuttig is of niet, niet achterblijven op dat punt, de markt is vragende partij.

De Canon 7d is een vrij compleet toestel heeft wel wat zwaktes, maar met een evenwaardig toestel op de markt komen, wat al moeilijk is, denk niet dat dit goed genoeg is. Nikon komt waarschijnlijk met de d400, die waarschijnlijk beter gaat zijn dan de canon 7d, anders is het verschil toz van de d300s te klein. Canon heeft al zoveel 7d's verkocht dat ze de prijs kunnen (moeten) laten zakken op normaal niveau, d400 zal zoals gewoonlijk duur verkocht worden wat dan weer een voordeel is voor Sony.

NB: de A700 is niet geïntroduceerd op PMA maar wel in augustus september 2007, desniettemin een eeuwigheid geleden.

Nu de 70-200 lens van Sony/minolta was al vrij goed, de nikon versie was minder, en wel echt aan vervanging toe, tenminste als je ze tenvolle op een D3x toestel wenst te gebruiken. En als ze beeldstabilisatie willen verbeteren moet ze ook met nieuwe versies op de proppen komen, bij canon juist hetzelfde zekers met hun 18mp APS-C toestel op 1,6 crop.

Volgens geruchten, maar wel van betrouwbare bron, zouden er dit jaar 10 nieuwe Sony lenzen op de markt komen, waaronder waarschijnlijk de 500mm, breedhoek etc.

Ze laten niet hun kaarten kijken, het is een beetje afwachten,
          misschien wordt het iets als volgt, blijft pure speculatie uiteraard:

-CES: (jan) A450 (is ondertussen aangekondigd)
          -PMA: (eind feb): 6xx, toestel zonder video
          -ergens eind april begin mei : de echte opvolger van de a700
          -in de zomer de opvolger van de a900, 32mp in voorbereiding van photokina (sept)
          -ook in zomer: toestel zonder spiegel en met EVF. (ook veel te laat volgens mij)
          -einde jaar A800

Indien geïnteresseerd is het volgende een mooi artikeltje om te lezen, zegt veel en zegt weinig, maar zegt toch iets !

Comment

Wel, de A750 zou nog voor CES kunnen zijn, vandaag de laatste dag (tijdsverschil natuurlijk, en ze zitten dan nog aan de westcoast dus zo'n acht uur verschil denk ik met hier ?).

Ik hoop dat ze er snel mee afkomen, en niet met hun voorlopig nog fictieve 6-serie (klinkt net alsof we over een BMW praten ) en de nieuwe 730 of 750 tot in april. Dat ze zo'n belangrijk segment links laten liggen, zo lang...

Langs de andere kant hebben ze wel een punt dat ze eerst de instapmodellen en step-ups richting flagship APS-C aanpakken want dat zijn potentiële gebruikers/kopers van de semipro/prosumer/professionele (hoe je het ook wil noemen ) toestellen.

Die paar nieuwe lenzen mochten er ook al gisteren zijn.

En dat filmen, als Canon en Nikon nog niet eens een snelwerkende Live View kunnen implementeren, laat staan video...waarom zou Sony zich daar aan moeten wagen ?!
            Met 24 fps (à la 7D) filmen is ook 'nothing to write home about', lijkt me.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

pas op, sony is marktleider wat digitale video camera's betreft.
              ze hebben sensors die 40fps en hoger gaan, dat is niet het probleem
              het probleem waar iedereen mee zit is de AF, niet enkel voor LV en video maar ook voor toestellen zonder opklapbare spiegel. De spiegel wordt in ruststand gebruikt om het beeld naar de AF (phase detection) te spiegelen. Maar in LV of in filmmode staat de spiegel open en werkt dit dus niet.
              Nu gaan er al een paar maanden wilde geruchten te ronde dat Sony een speciale vaste spiegel zou gebruiken, die het licht doorlaat naar de beeldsensor, maar tegelijkertijd ook afbuigt naar de AF sensor. Dit is een mogelijke oplossing en is vroeger gebruikt geweest in analoge camera's, maar heeft als nadeel dat het wat licht tegenhoud, nadelig voor hoge ISO. En de vraag is hoe gevoelig is die Af sensor, of hoe reageert die in donkere omgeving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                , maar heeft als nadeel dat het wat licht tegenhoud, nadelig voor hoge ISO. En de vraag is hoe gevoelig is die Af sensor, of hoe reageert die in donkere omgeving.
                De spiegel houdt natuurlijk geen licht tegen, maar weerkaatst een deel naar het matglas, waardoor er minder licht doorgelaten kan worden, dus nadelig voor alles: foto, scherpstelling en zoekerbeeld.. Moet trouwens nog zien hoe dat gaat werken met het piggy back spiegeltje van de AF, want dat neemt in het midden nog wat licht weg, dat niet meer beschikbaar is voor het beeld.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik denk dat Sony hier en daar wat vaags laat lekken, om mij aan het lijntje te houden?
                  Er heerst enige onrust onder de Sony-dsrl gebuikers, met het gevaar van overstappers.
                  Van mij mogen ze nog even doorwerken aan de ontwikkeling van een goede opvolger voor de a700, waar ik zelf met veelplezier mee werk !
                  test

Comment

Niet alleen jou , zowat alle mensen die willen overstappen van een instapmodel naar een hoger model of het APS-C topmodel. Ik twijfel nog steeds of ik in een nieuwe lens ga investeren - kitlensvervanger voor de 18-70: 18-55, 28-75,... - of een nieuwe, snellere body. Vooral de snellere AF zou mij interesseren en meer megapixels om meer te kunnen croppen. Langs de andere kant vind ik dat klapbaar scherm van mijn huidige A350 zo gemakkelijk dat die A550 aardig in de smaak valt en die is niet eens zo duur als je de specificaties bekijkt. Maar de grotere zoeker van de A700 zou ik wel leuk vinden want dat mag wel als je vergelijkt met de instapmodellen...

Met wat moet je de A700 of zijn eventuele opvolger eigenlijk vergelijken ? Het was het topmodel binnen de APS-C's...Een 50D/D90, D300S/7D of ergens tussen de twee categorieën ?

Op Flickr heb ik eens een wishlist gezien van wat mensen graag in de A750 zouden zien:

1. More megapixels 3* - zullen er misschien komen, ik zou verwachten maar hoop van niet dat ze naar 'slechts' 14 megapixel à la A550 gaan.
                    2. Higher ISO limit 10* - heeft de A550 momenteel al, tot 12800 - de A700 had 100- 6400, ik hoop dat ze ISO 100 behouden.
                    3. Better high ISO handling 114* - dat is gebeurd met de Exmor CMOS sensor.
                    4. Faster frame rate 4 (supposedly not yet possible for A mount) but 5 - de A700 had al 5 fps, kan alleen maar meer worden, denk ik.
                    5. Top mounted LCD 4 - iets dat veel Nikongebruikers blijkbaar niet meer kunnen missen, ik vind het zelf niet erg.
                    6. Live View 5* - ongetwijfeld. Klapbaar scherm ?
                    7. Video capture 6* - twijfel ik aan.
                    8. Micro-adjust lens 7 - daar hoop ik ook op.
                    9. DOF preview 5 - ook wel handig. Ontbreekt op de A550.
                    10. Mirror lock up 7 - wie weet...
                    11. Ergonomic overhaul - de grip op de A700 (evenals de A550) is een goede, denk ik ?
                    12. Interface overhaul - zal er ook wel inzitten denk ik, kijk maar naar de A230 en co, en de A450/500/550. Maakt het makkelijker om van het één over te gaan naar het andere.
                    13. Auto HDR mode - zou leuk zijn, maar wel liefst uit drie foto's één, in plaats van twee.
                    14. Auto card switch (a) 3 - in plaats van dat Memory Stick gedoe een volwaardig paar geheugenkaartsloten: CF & SD zou ideaal zijn.
                    15. Auto file sort (b) 3 - ?
                    16. Weather sealing 8* - heel erg welkom.
                    17. Better AF system with multiple double crossed AF points 8* - ook heel leuk.
                    18. Touchscreen - toch niet zoals een TX1 ofzo ?! Daar heb je de talloze knopjes voor, in plaats van een touchscreen...
                    19 Wi-fi 3 - onwaarschijnlijk.
                    20. + or - 5 EV 2* - ik denk dat -3 en +3 realistischer zouden zijn. Vraag me af waarom je zoveel zou willen over- of onderbelichten ?
                    21. AWB setting for compact fluorescent light bulbs. 1 - begrijp ik niet echt. Bulb ken ik, maar...
                    22. New style sensor highligher style like A-500 series. 1 -
                    23. Improved tracking ability for moving subjects. 2 - zal iedereen wel graag hebben.
                    24. An even larger and clearer Viewfinder 1 - ziet iedereen ook graag, maar ik vrees ervoor - toch met hoe Sony LV implementeert, met die dubbele sensor...langs de andere kant had de A700 een vrij grote zoeker...

Bovenstaande lijst is net zoals die op Flickr 'just for fun'. We zullen moeten afwachten tot Sony met iets concreets op de proppen komt. En dat kan nog effe duren...
                    Last edited by JorisVdB; 15 januari 2010, 17:04.

Comment

Working...
                    X