Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] D900 geruchten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: [Nikon] D900 geruchten

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    NB. Platinumchloride kost momenteel ong. $65 per gram.
    Fotografie kan dus nog steeds duur zijn, En niet voor alledaagse kiekjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Euh... ging dit draadje van Frank niet over de nieuwe D900 ?
      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Laat er dan maar vlug nieuwe info volgen...
      Kariboe, het toonbeeld van de technofiel

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Alweer een stapje dichter:

Nikon press conference scheduled for February 3rd, 2010

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          Er zijn slechts twee voordelen aan een crop camera : hij is lichter en goedkoper.
          Dat zogenaamde macro- en televoordeel waarover jij spreekt heeft alleen te maken met de hogere pixeldensiteit van de huidige cropcamera's. Met die hogere pixeldensiteit wordt langzamerhand ook het glas de beperkende factor...
          Even off-topic, maar ik geraak hier in verwarring. Uit uw post leid ik af dat een cropcamera (alla D300s [12,3MP]) lenzen met een hoger oplossend vermogen vereist dan een fullframe (D700 [12,1MP], D3x [24,5MP]) door de hogere pixeldensiteit op de sensor (ongeacht het aantal megapixels)
          Ik dacht eigenlijk dat naar mate een camera meer megapixels heeft, het oplossend vermogen van de lens hoger moest zijn...
          Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

Comment

Wat zou de verwachte prijs zijn van de D900 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
              Tussen de 1350 en 2700 euro.
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik schat tussen 500 - 1000 Euro hoger dan de D700 bij introductie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                  Even off-topic, maar ik geraak hier in verwarring. Uit uw post leid ik af dat een cropcamera (alla D300s [12,3MP]) lenzen met een hoger oplossend vermogen vereist dan een fullframe (D700 [12,1MP], D3x [24,5MP]) door de hogere pixeldensiteit op de sensor (ongeacht het aantal megapixels)
                  Ik dacht eigenlijk dat naar mate een camera meer megapixels heeft, het oplossend vermogen van de lens hoger moest zijn...

Meer megapixels IS dus een hogere pixeldensiteit , en ja , dat stelt meer eisen aan het objectief .
                  Die "grenzen van het oplossend vermogen" , daar wordt al over geneuzeld sinds Canon zijn 10MP 1Ds uitbracht
                  Er is wat dat betreft nu nog altijd niet het minste probleem , alleen megazooms kunnen niet volgen en zijn dan zichtbaar veel softer aan 100% .
                  @ Sugar : op mijn cropcamera geniet ik toch van het feit dat vrijwel mijn ganse zoeker gevuld is met scherpstelpunten , gebruik ik voortdurend , en voor macro geniet ik van de grotere scherptediepte .
                  De d900 zou voor mij eventueel het beste van twee werelden kunnen combineren .

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Ik schat tussen 500 - 1000 Euro hoger dan de D700 bij introductie.
                    Is het dan eigenlijk beter om te wachten bij de aankoop van de D900 bij introductie?
                    Of zou de prijs niet zo snel dalen na introductie?
                    Want ik heb er echt geen idee van....

Comment

Is het dan eigenlijk beter om te wachten bij de aankoop van de D900 bij introductie?
                      De vraag is dan eerder (voor mezelf toch) tot hoe lang kan je wachten met een in prijs gedaalde D700 te kopen? (alléé, dat hoop ik toch hč!)

Comment

De snelle kopers betalen altijd de volle pot De D700 kostte bij introductie zo'n 2500 euro, en nu kan je 'm aan ca 1900 euro kopen, maar verder zal 'm nooit zakken. Ik heb 'm zelf 6 maand na introductie gekocht aan 2050 Euro. Met de D900 al het niet anders zijn Nikon gaat zich weinig aantrekken van de concurrenten en ik verwacht 3500 euro in het begin, en daarna stelselmatig een daling tot ca. 2700 Euro.

Comment

Zou de D700 blijven bestaan of wordt deze definitief vervangen door de D900?
                          Ik had de ijdele hoop dat de D700 zou zakken naar een 1500€....
                          Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                            Zou de D700 blijven bestaan of wordt deze definitief vervangen door de D900?
                            Ik had de ijdele hoop dat de D700 zou zakken naar een 1500€....
                            ik vrees dat je die enkel tweedehands gaat vinden. Buiten video en het "gebrek" aan resolutie is het immers nog altijd een toptoestel. Sommigen denken dat de D700 volgend jaar vervangen wordt door de D700s met dan dezelfde sensor als de D3s, maar het kan evengoed dat Nikon beslist om maar één FF subtopper in zijn gamma te houden, wat uiteindelijk wel spijtig zou zijn. Niet iedereen is immers pixelverslaafd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              De snelle kopers betalen altijd de volle pot De D700 kostte bij introductie zo'n 2500 euro, en nu kan je 'm aan ca 1900 euro kopen, maar verder zal 'm nooit zakken. Ik heb 'm zelf 6 maand na introductie gekocht aan 2050 Euro. Met de D900 al het niet anders zijn Nikon gaat zich weinig aantrekken van de concurrenten en ik verwacht 3500 euro in het begin, en daarna stelselmatig een daling tot ca. 2700 Euro.
                              Oké, dat is dus het dubbele van de D700 zijn prijs nu.
                              Dan denk ik toch dat ik eerder voor de D700 ga, prijs verschil is mij iets te groot dan...
                              En de D700 is ook een prachtig toestel!

Comment

Oké, dat is dus het dubbele van de D700 zijn prijs nu.
                                Dan denk ik toch dat ik eerder voor de D700 ga, prijs verschil is mij iets te groot dan...
                                En de D700 is ook een prachtig toestel!
                                Het zijn maar geruchten, dus niet te veel voorbarige conclusies trekken
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                                X