Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus

een weinig besproken merk, Olympus!
    de E600 of E620;

de Olympus E600 heeft 'n mooie Kit en de prijs valt goed mee (body, 2 lenzen, tas, geheugenkaart)
    bij de E620 is de kit wat moeilijker, of de body met tas en geheugenkaart zonder lens, of de body met 2 lenzen zonder accesoires, de prijs is hier dan ook ineens 'n heel pak duurder.

beide camera's verschillen natuurlijk niet zo veel,
    maar welke raden jullie mij aan?
    oja, nog een klein extra vraagje, hoe éxtreem is de ruis bij 'n foto op auto stand??
    is deze goed weg te werken?

Alvast Bedankt!
    Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
    Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Re: Olympus

Ik heb de camera niet zelf. Maar ik heb wel begrepen dat de E600 een klein aantal zaken minder aan boord heeft dan de E620. Dit zijn zaken die eigenlijk niet van invloed zijn op de beeldkwaliteit. Persoonlijk zou ik dan voor de E600 gaan.

Ruis heeft niets te maken met de autostand. Ruis heeft te maken met de gevoeligheid van de beeldchip voor licht. Hoe hoger de ISO, hoe hoger de gevoeligheid, maar helaas ook meer ruis. Als je de camera op de auto stand zet, kiest hij automatisch de ISO. Dit kan bij veel licht ISO 100 zijn, bij veel minder licht ISO 800. De camera kiest dan wat nodig is, afhankelijk van de situatie.

Op dpreview kun je een review lezen van de E620 en daarin staat dat de camera een goede beeldkwaliteit heeft. Tot en met ISO 800 kan hij zich meten met de andere camera's, daarna wordt de beeldkwaliteit iets minder bij de hogere ISO's. Je moet voor jezelf bepalen of dat belangrijk voor je is. Persoonlijk kom ik nooit hoger dan ISO 800, maar ik doe dan ook niet aan sportfotografie of concentfotografie.

Ik denk dat het een goede starterskit is, met goede lenzen (daar ben ik wel bekend mee) en dat je er echt geen miskoop aan doet.

Veel succes en plezier met je aanschaf.

Groeten,
    Bart

(Ps veel Olympus gebruikers kun je vinden op: www.digifotofreak.nl/forum )

Comment

bedankt voor je snelle reactie, ik had ook al iets begrepen dat die tot 'n bepaald ISO de ruis goed weg te werken valt. Sport & concert fotografie zou maar uitzonderlijk zijn dat dat zou gebeuren, het zou eerder gaan over dieren, landschappen, héél misschien modellen, maar dat valt nog af te wachten...
      Dus vermoed ik dan ook, dat ik niet hoger zal moeten gaan dan ISO 800 ?

groetjes !

Comment

beste TinkiePix,

Ik ben ook een nieuwe "digitale" fotograaf. Vroeger steeds met oly OM-30 gewerkt maar vorige maand overgeschakeld naar de E-620. Ik kan dus eigenlijk geen oordeel vellen over de 600. Kit gekocht bij Konijnenberg. Body, standaardlens 14-42mm, batterijgrip en UV protector filter en 2 gig compact flash geheugenkaart.
        Als je van analoog komt, is het aanpassen, moet ik toegeven. Je kan natuurlijk altijd op "automatic" foto's nemen maar de mogelijkheid aan instellingen (en dit is niet enkel voor Olympus) is gewoon te verleidelijk om steeds de gemakkelijkste weg te nemen en testen is dus de boodschap.
        Ruis. Indien mogelijk, blijf onder de 800 iso, en de ruis is aanvaardbaar. Met de bijgeleverde software kan je de ruis aanpakken (speciale knop in het programma die daarvoor dient) maar verwacht echter geen wonderen.

Tot slot: ik heb geen ervaring met Canon, Nikon, Sony e.d. maar ik ben meer dan supertevreden van mijn Oly E-620.

Groetjes

Michel

Comment

bedankt voor de reactie,
          ik verwacht dan ook niet dat het programma de foto SUPER goed gaat maken, want 'n foto maak je zelf
          ik heb ook niet echt ervaring met canon enzo, maar zou toch graag olympus nemen, betaalbaar, en toch goed.

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinkiePix Bekijk bericht
            bedankt voor de reactie,
            ik verwacht dan ook niet dat het programma de foto SUPER goed gaat maken, want 'n foto maak je zelf
            ik heb ook niet echt ervaring met canon enzo, maar zou toch graag olympus nemen, betaalbaar, en toch goed.

groetjes
            IK had destijd precies dezelfde redenen om bij Olympus in te stappen, goed en toch betaalbaar.

Voor de onderwerpen die jij gaat fotograferen is een hogere ISO van minder belang en zou tot en met ISO 800 moeten voldoen.

Groeten,
            Bart

Comment

dus de camera is eigenlijk perféct voor wat ik doe of ga doen ^^
              bedankt allemaal voor de reacties ^^
              mijn keuze is gemaakt ^^

Comment

Gefeliciteerd met je keuze. Je zal er geen spijt van hebben.

Comment

Working...
                X