Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorkuis avontuur..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sensorkuis avontuur..

    is het eigenlijk mogelijk om met 1.3 sensor swabs een FF toestel te kuisen?

    dit omdat ik nog verschillende 1.3 swabs heb liggen voor mn 1D maar het is net mijn 5D die last heeft van veel stof en die swabs zijn zo overdreven duur...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: Sensorkuis avontuur..

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      is het eigenlijk mogelijk om met 1.3 sensor swabs een FF toestel te kuisen?

      dit omdat ik nog verschillende 1.3 swabs heb liggen voor mn 1D maar het is net mijn 5D die last heeft van veel stof en die swabs zijn zo overdreven duur...
      Het is wel de bedoeling om met 1 dweilbeweging het ganse sensoroppervlak te bestrijken. Ik weet het,ze zijn niet goedkoop die swabs maar dat is je sensor ook niet .

      Comment


      • #18
        Re: Sensorkuis avontuur..

        Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
        Het is wel de bedoeling om met 1 dweilbeweging het ganse sensoroppervlak te bestrijken. Ik weet het,ze zijn niet goedkoop die swabs maar dat is je sensor ook niet .
        Overlaatst mijn sensor laten poetsen door Spikke maar ik zag niet een paar stofjes..Twee strijkbewegingen op een FF met een crop swab is niet aan te raden..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Sensorkuis avontuur..

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Sensorswabs droog? GRUWELIJK gevaarlijk. daar bibber ik van. Ik hoop dat je geen scharren gemaakt hebt.
          Overigens, ik zweer bij de scotch tape methode.
          Sensorswabs zijn verondersteld om geen schrammen te maken bij juist gebruik.
          Droog swappen zie ik geen enkel probleem mee ,een los zittend stofje kan dan al meteen verdwijnen.
          Heb dat in het verleden met blaaspeer geprobeerd maar dat was nadien helemaal een ramp,niet om aan te zien..
          Zou toch eens willen zien hoe iemand met een stukje tape ,precies de breedte van de sensor tot in het camerahuis geraakt ,de sensor beplakt en terug naar boven zonder onderweg het een en ander te raken??

          Comment


          • #20
            Re: Sensorkuis avontuur..

            neanderthaler die ik ben .. ik gebruik zo'n oud rood penseeltje met enkele haren. Ik hou de sensor schuin naar het licht gedraaid en pluk dat stofje eraf.
            Als je keiveel stof hebt dan moet je iets anders verzinnen.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment

            Working...
            X