Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

    Ik overweeg om een Olympus e-p1 (e-p2) of een Panasonic GF1 aan te schaffen.

    Nu vraag ik mij af of de (grotere) spelers : Nikon,Canon,Sony... van plan zijn om
    een soortgelijke camera uit te brengen en of ze dan ook de micro four thirds standard
    zullen overnemen of elk hun eigen systeem zullen lanceren.

    Het zal wel naief zijn om aan te nemen dat Nikon,Canon,Sony... micro four thirds
    zullen gaan gebruiken maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit marktsegment
    aan Olympus/Panasonic over laten.

    Opmerkingen iemand? Of is er iemand die iets meer weet?

  • #2
    Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

    Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
    Ik overweeg om een Olympus e-p1 (e-p2) of een Panasonic GF1 aan te schaffen.

    Nu vraag ik mij af of de (grotere) spelers : Nikon,Canon,Sony... van plan zijn om
    een soortgelijke camera uit te brengen en of ze dan ook de micro four thirds standard
    zullen overnemen of elk hun eigen systeem zullen lanceren.

    Het zal wel naief zijn om aan te nemen dat Nikon,Canon,Sony... micro four thirds
    zullen gaan gebruiken maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit marktsegment
    aan Olympus/Panasonic over laten
    .

    Opmerkingen iemand? Of is er iemand die iets meer weet?
    Ik denk toch dat Nikon en Canon deze kelk aan zich laten voorbijgaan.
    Waarom zouden ze zich op een nieuwe standaard concenteren met bijhorende lenzen etc. ..

    Comment


    • #3
      Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

      Sony is van plan om zo'n camera uit te brengen "als er voldoende vraag naar is". Een concrete aankondiging van zo'n toestel is er echter nog niet.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

        Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
        Opmerkingen iemand? Of is er iemand die iets meer weet?
        De mensen die daarvan op de hoogte zijn, hebben allemaal een NDA getekend, en ik denk niet dat er veel van hen Belgiumdigital bezoeken .

        Als je nu zo'n camera wil kopen, zal je dus tussen de twee camera's die op de markt zijn moeten kiezen
        Je kan natuurlijk wachten, maar hoe lang kan je zonder dat fototoestel, en waarom zou je wachten op Nikon, Sony of Canon?
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

          Geruchten dat fuji hier ook mee bezig is:
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

            Dat gerucht ging al vaker op internet, zou geweldig voor Micro maar ook voor het gewone four/thirds zijn.


            Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

            Comment


            • #7
              Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

              elke producent zal uiteindelijk met een gelijkaardig systeem op de proppen komen, als ze konden gisteren al, samsung heeft reeds een prototype voorgesteld begin vorig jaar.
              De spec's van de samsung NX10 zijn indrukwekkend maar zijn tot nu toe helaas enkel gebaseerd op geruchten.

              Bij de voorstelling van de Leica x-1 heeft de leica vertegenwoordiger in zijn persmededeling laten verstaan dat nikon aan een gelijkaardig toestel werkt.

              Vorige maand heeft in een interview Sony verantwoordelijke te kennen gegeven dat ze ook aan zulk toestel werken maar dat ze in dit stadium er nog niet uit waren of ze de bestaande of een nieuwe lensvatting (voor compactere lenzen met minder diffractie a la micro 4/3) zouden gaan gebruiken.

              Elke fabrikant is druk bezig met de ontwikkeling van zulke toestellen,is niet duidelijk dat men de bestaande of een nieuwe compactere lensvatting gaat gebruiken ik verwacht het laatste, maar waarschijnlijk weer elke merkse met zijn eigen standaard, hoop persoonlijk van niet.

              Ongeveer 70% van de DSLR omzet bij Canon situeert zich in het instap segment, vermits de kans groot is dat deze nieuwe generatie van toestellen een groot gat gaat slagen in de DLSR markt is het ook zo goed als zeker dat zij met gelijkaardig toestel op de markt komen. (de panasonic G1 zou al zeer goed verkopen)

              2010 zal waarschijnlijk het jaar van de toestellen zonder opklapbare spiegel worden.
              Uitdagingen zijn, een snel AF systeem, en een volwaardig filmfunctie, het is te zeggen met AF en lichtmeting tijdens filmen, en met hogere frame rate dan dat men vandaag terugvind in DSLR's.

              Comment


              • #8
                Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                Vorige maand heeft in een interview Sony verantwoordelijke te kennen gegeven dat ze ook aan zulk toestel werken maar dat ze in dit stadium er nog niet uit waren of ze de bestaande of een nieuwe lensvatting (voor compactere lenzen met minder diffractie a la micro 4/3) zouden gaan gebruiken.
                Vreemde redenering van die Sony verantwoordelijke.
                Het eerste waar ik aan denk bij een dergelijk ontwerp, is een kortere flensafstand en objectieven met een kleinere diameter.

                Comment


                • #9
                  Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

                  ik vrees dat alle groten met hun eigen variant gaan komen ... lenzen zijn moneymakers ... alle mechaniek moet weg uit de body en zoveel mogelijk uit de lenzen ... dus weg spiegel, weg sluiter, weg diafragma ... geen spiegel betekent evf ... geen sluiter zie ik nog altijd niet ... de Nikon D1 en de Canon 1DI hebben nochtans reeds een 'electronische' sluiter ... de mechanische zit nog wel voor de chip, maar alleen als afdekking (ze hebben beide ook 1/16000 en relevanter 1/500 synchro, nog vermeldenswaard) ... daar ben ik ook pas acher gekomen toen ik de handleiding aan het lezen was van de 1DI die ik eerst in de collectie had .. voorheen altijd overheen gelezen, shame on me ... en geen mechanisch diafragma betekent eentje in bvb LCD techniek ... ook nog niets van gezien ... niet snel genoeg vrees ik

                  ps: de D1 heb ik zonet mijn eerste testshots mee gemaakt ... amaai is da ding traaaaag
                  Last edited by Silver Roller; 3 januari 2010, 18:23.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Micro four thirds- Nikon, Canon, Sony...

                    samsung heeft nu ook zijn hybride toestel officieel voorgesteld, spec's liggen in lijn met eerdere geruchten
                    toestel gebruikt eigen lensvatting voor nieuwe compactere lenzen

                    * 15.1 Megapixel APS-C CMOS sensor (presumed to be close relation to Pentax K7 sensor)
                    * 14.6 million effective pixels
                    * New Samsung NX mount (25.5mm flange-back distance)
                    * 720P movie capture (H.264, 30 fps)
                    * Contrast-detect autofocus
                    * 3.0" AMOLED screen (614,000 dots, PenTile RGB array)
                    * 921k dot Electronic Viewfinder
                    * 30mm F2 pancake and 18-55mm standard zoom options

                    voor meer zie http://www.dpreview.com/previews/SamsungNX10/

                    Comment

                    Working...
                    X