Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 7D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Eos 7D

Hallo, sinds een paar weken ben ik in het bezit van Eos 7D. Ik ben heel erg tevreden, maar ik zit met een probleem. Ik heb problemen met het nieuwe auto-focus systeem, beter gezegd..ik geraak er niet goed uit. In mijn zoeker heb ik de keuze uit 9blokken voor, 3 blokken links-rechts-boven en onder. Maar als ik nu foto's trek (vb.Scheldecross), staat de renner er scherp op, maar zijn outfit is erg onscherp. Ik heb al gezocht hoe ik bv. alle blokjes samen kan laten oplichten, maar ik slaag er niet in om dit ergens te vinden. Hopelijk kan iemand mij een aantal tips geven...thanks!!
    En voor alle Belgium-Digital gebruikers en ontwerpers een super 2010 toegewenst met heel veel fotoplezier en waanzinning mooie foto's!!!!
    Greetz,Marco

Re: Canon Eos 7D

Bladzijde 88 in uw handleiding bovenaan...
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Thanks, had ik ook gevonden en geprobeerd..Camera geeft idd 3 standen aan, tweemaal AF en eemaal SEL. Maar in geen van drie mogelijkheden, krijg ik alle blokjes opgelicht. Thanks om te reageren!!! Grtz,M

Comment

Hey,

post eens een foto van hetgeen ge bedoelt.
        Welke lens heb je gebruikt en welk diafragma ?

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik gebruik een Canon L 70-200mm F/2.8 lens.
          Hoe post ik foto, ben vrij nieuw op BD?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maccieyoekia Bekijk bericht
            Thanks, had ik ook gevonden en geprobeerd..Camera geeft idd 3 standen aan, tweemaal AF en eemaal SEL. Maar in geen van drie mogelijkheden, krijg ik alle blokjes opgelicht. Thanks om te reageren!!! Grtz,M
            Als je bladzijde 90 onderaan leest, dan zal je zien dat bij de 19-punts AF niet alle punten oplichten, maar enkel degenen waar hij op scherp stelt.
            Als het object zich verplaatst zal/zullen het/de scherpstelpunt(en) volgen over heel het gebied.

Eventueel ook eens controleren of de instellingen in uw C.Fn goed staan, zoals op blz. 91 bovenaan.

Op welke standen staat je 7D ingesteld?
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Hallo, sinds een paar weken ben ik in het bezit van Eos 7D. Ik ben heel erg tevreden, maar ik zit met een probleem. Ik heb problemen met het nieuwe auto-focus systeem, beter gezegd..ik geraak er niet goed uit. In mijn zoeker heb ik de keuze uit 9blokken voor, 3 blokken links-rechts-boven en onder. Maar als ik nu foto's trek (vb.Scheldecross), staat de renner er scherp op, maar zijn outfit is erg onscherp. Ik heb al gezocht hoe ik bv. alle blokjes samen kan laten oplichten, maar ik slaag er niet in om dit ergens te vinden. Hopelijk kan iemand mij een aantal tips geven...thanks!!
              En voor alle Belgium-Digital gebruikers en ontwerpers een super 2010 toegewenst met heel veel fotoplezier en waanzinning mooie foto's!!!!
              Greetz,Marco
              Als de renner scherp is maar de outfit onscherp, dan is het scherpte-diepte dat je als probleem vind. Normaal wordt dit net gebruikt om een foto beter te maken. Dat wat niet 100% nodig wordt waziger en je vestigt net meer aandacht op dat wat belangrijk is.

De scherpte-diepte wordt bepaald door onder andere de opening. Dus als je die lens op F/2.8 en 200mm hebt gebruikt dan is het normaal dat er maar een klein gedeelte scherp is. Om scherpere beelden te krijgen is het best dat die opening kleiner wordt, dus bv op F/8 werken. Maar als de opening kleiner wordt, dan valt er minder licht binnen. Dus dan moet de ISO hoger of de sluiter langer open.
              Last edited by FotoDirk; 1 januari 2010, 14:23.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Als de renner scherp is maar de outfit onscherp, dan is het scherpte-diepte dat je als probleem vind. Normaal wordt dit net gebruikt om een foto beter te maken. Dat wat niet 100% nodig wordt waziger en je vestigt net meer aandacht op dat wat belangrijk is.

De scherpte-diepte wordt bepaald door onder andere de opening. Dus als je die lens op F2.8 en 200mm hebt gebruikt dan is het normaal dat er maar een klein gedeelte scherp is. Om scherpere beelden te krijgen is het best dat die opening kleiner wordt, dus bv op F/8 werken. Maar als de opening kleiner wordt, dan valt er minder licht binnen. Dus dan moet de ISO hoger of de sluiter langer open.
                Inderdaad, da's hetgeen waar ik op dulde, daarmee mijn vraag aan TS welke lens hij gebruikt heeft en belangrijker welk diafragma
                Heeft voor de rest niks te maken met welke punten er gekozen worden.
                Volgens mij heeft hij de foto gemaakt met bijna volledig open diafragma, en dus te weinig dof en daardoor enkele delen scherp en outfit onscherp.

grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 1 januari 2010, 14:25.

Comment

Dirk, ik had diafragma op f/5.6 geplaatst, maar blijkbaar mag ik nog minder opening hebben (f/8). Ik wou met het hoog diafragmawaarde (f/2.8), de renner eruit selecteren en de achtergrond wazig hebben. ¨Maar opening mag dus kleiner en sluitertijd langer maken?
                  Tomasho, Sel.Af gebiedselectiemodus onder C.Fn III.6 heb ik op ingeschakeld gezet, is dat mss één van de redenen?

Foto's staan op mijn facebook-profiel...Marco Bastiaens

Comment

Dirk, ik had diafragma op f/5.6 geplaatst, maar blijkbaar mag ik nog minder opening hebben (f/8). Ik wou met het hoog diafragmawaarde (f/2.8), de renner eruit selecteren en de achtergrond wazig hebben. ¨Maar opening mag dus kleiner en sluitertijd langer maken?
                    Tomasho, Sel.Af gebiedselectiemodus onder C.Fn III.6 heb ik op ingeschakeld gezet, is dat mss één van de redenen?

Foto's staan op mijn facebook-profiel...Marco Bastiaens
                    plaats even een link, is gemakkelijker.

grts
                    Sieg

Comment

www.facebook.com/marco.bastiaens

Ben een beginnende en een heel geintresseerde lerende fotograaf, dus vuur maar tips op mij af en geef aub kritiek op mijn foto's, daar kan ik het meeste uit leren...

Thanks, Marco!!!

Comment

Thomasho, Sel.Af gebiedselectiemodus onder C.Fn III.6 heb ik op ingeschakeld gezet, is dat mss één van de redenen?
                        Dat is alvast de reden dat je niet alles krijgt zoals ik hierboven bedoelde en zoals op blz. 88 staat.

Als ik je foto's bekijk, dan ben ik er vrijwel zeker van dat het meer te maken heeft met je scherptediepte. Want het is niet zo dat als je de 19-punts AF opzet, hij op alle 19 punten gaat scherpstellen... Hij kiest er enkel het punt uit waarop hij zal scherpstellen.

Comment

Misschien toch eens een paar instructiefilmpjes bekijken

(videos 141-150 7D part1, 2 & 3)

Comment

Working...
                          X