Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weinig orgineel maar toch ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weinig orgineel maar toch ....

Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera (mag gewone of spiegelreflex zijn).
    Wat wil ik fotograferen : mijn dochtertje.
    Problemen die ik nu ondervind met mijn huidig toestel : Lumix DMC-TZ5 : mijn dochter zit uiteraard nooit stil voor lens en zo goed als al mijn foto's zijn wazig. Bovendien trek ik heel veel foto's binnen.
    Ik zoek dus een toestel dat zeer snel afdrukt, dat goed is binnen (slechte verlichting).
    Uiteraard neem ik ook af en toe foto's buiten. De mogelijkheid om te filmen lijkt me ook wel leuk.
    Verder heb ik totaal geen verstand van ISO-waarden, brandpunten,..... meer dan de ingestelde instellingen zal ik dus (zeker in het begin) niet gebruiken.
    Ik weet dat het maken van goede foto's meer van de fotograag afhangt dan van het toestel maar toch, een goed toestel is volgens mij al heel wat.
    Graag jullie advies.

Re: Weinig orgineel maar toch ....

Dan is misschien de Nikon D3000 met kitlens wel een optie. Daar staat een "fool-proof" stand op (met zelfs tips om te leren fotograferen dacht ik). De prijs valt ook nog mee voor dit degelijk toestel... ik heb'm aan 399€ gezien met 18-55mm lens erbij.

Ik heb ook de Olympus E-420 zien staan voor 299€ met 12-42mm lens bij. Of dit iets is weet ik niet, maar heel slecht kan het niet zijn (dat maken ze niet meer tegenwoordig).
    Edit: ik heb ondertussen een aantal samples van de E-420 bekeken... en die zien er meer dan behoorlijk uit! Er zijn al duurdere camera's geweest met slechtere resultaten...

Groeten,

Geert
    Last edited by Galdie; 31 december 2009, 08:51. Reden: Extra info...

Comment

als je een leuke spiegelreflex zoekt voor een beperkt budget, valt de canon eos1000D zeker aan te raden te samen met de kitlens 18-55mm.

Ideaal om wat portretjes te trekken van je dochtertje, in het begin kan je véél op de automatische stand trekken, na verloop van tijd kan je meer en meer zelf beginnen in te stellen...
      Prijs zit rond de 410euro body+lensje

Als je toch ook wel graag de filmfunctie erbij hebt zou je al voor de canon eos500d kunnen gaan, een beetje meer pixels, iets meer zelf in te stellen meer focuspunten, hogere ISO,...
      Prijs met lensje zit dan rond de 640euro.

Heb zelf de 1000D gehad, zéér content van geweest, ben nu pas overgeschakeld op de 500D, ook omwille van de filmfunctie welke altijd wel leuk is met kids....

groeten, Marc
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Het toestel dat het beste aan je eisen voldoet is volgens mij de pentax k-x, geeft veruit meeste waarde voor zijn geld, kun je kopen voor 535€ met lens. Toestel met zeer goede beeldkwaliteit, geschikt voor binnen in zeer slechte lichtomstandigheden, alsook voor buiten. heeft filmogelijkheden, sterke aanrader, niet kijken op 100€ krijg je later spijt van.

Comment

Ik lees hier nog niets over een goede ruis-onderdrukking bij hoge iso waardes...

Vergelijk eens wat toestellen en foto's op deze site, Imaging-resource.com

check vooral de foto's met hoge iso waardes en vergelijk zeker een nikon met een canon.
          Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om resoluut voor nikon te kiezen.
          Ruis was quasi nihil bij mijn D90 ten opzichte van een 500D van canon.

Jij moet dan maar met toestellen gaan vergelijken die binnen jouw budget liggen uiteraard.

Edit:
          Ik heb eens snel een indoor foto op iso 3200 vergeleken tussen de D3000 van nikon en de Pentax die hier eerder wordt aangeraden...
          Wat een verschil, die Nikon presteert wel zeer ondermaats... Wat de D3000 betreft althans
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
            Edit:
            Ik heb eens snel een indoor foto op iso 3200 vergeleken tussen de D3000 van nikon en de Pentax die hier eerder wordt aangeraden...
            Wat een verschil, die Nikon presteert wel zeer ondermaats... Wat de D3000 betreft althans
            Inderdaad, wat een verschil (op de foto's van Imaging-Resource)!!! Dat had ik niet verwacht, maar wat valt Pentax dan mee zeg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
              Ik lees hier nog niets over een goede ruis-onderdrukking bij hoge iso waardes...

Vergelijk eens wat toestellen en foto's op deze site, Imaging-resource.com

check vooral de foto's met hoge iso waardes en vergelijk zeker een nikon met een canon.
              Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om resoluut voor nikon te kiezen.
              Ruis was quasi nihil bij mijn D90 ten opzichte van een 500D van canon.

Jij moet dan maar met toestellen gaan vergelijken die binnen jouw budget liggen uiteraard.

Edit:
              de 12mp sensor sensor gebruikt door de pentax-x zal waarschijnlijk bij nikon voor het eerst terug te vinden zijn in de opvolger van de d90 en of d5000.
              wordt momenteel ook al gebruikt door de Leica x-1 en de sony a500.
              waarschijnlijk een van de beste APS-C sensor tot nu toe geproduceerd.

maar de pentax-k-x heeft daarbij een mooi palmares aan gebruikersmogelijkheden, een is algemeen van zeer goede kwaliteit, is 200€ meer waard, volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                de 12mp sensor sensor gebruikt door de pentax-x zal waarschijnlijk bij nikon voor het eerst terug te vinden zijn in de opvolger van de d90 en of d5000.
                wordt momenteel ook al gebruikt door de Leica x-1 en de sony a500.
                waarschijnlijk een van de beste APS-C sensor tot nu toe geproduceerd.

maar de pentax-k-x heeft daarbij een mooi palmares aan gebruikersmogelijkheden, een is algemeen van zeer goede kwaliteit, is 200€ meer waard, volgens mij.
                Inderdaad, de D90 presteert nagenoeg gelijk aan de pentax wat ruis betreft.
                Die sensor zit ook in de D5000 van Nikon zoals je zelf ook al aan gaf. Alleen zit er een serieus snelheidsverschil tussen de D5000 en de D90. Wat ergens normaal is uiteraard.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Working...
                X