Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersfouten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginnersfouten

Ik begin pas met digitaal te fotograferen met een Nikon P90, nam vroeger alleen foto's met heel eenvoudige toestellen, en dan nog op de stand "automatisch".
    Nu ondervind ik met vallen en opstaan dat ik nog heel wat moet leren. Zo stel ik vast dat binnen fotograferen op de stand "P" vaak problemen geeft bij beelden waarop de personen zelfs een klein beetje bewegen.
    Ligt dit uitsluitend aan het feit dat ik de flits niet gebruik of kan er een andere reden zijn ? Voor de meeste leden zal mijn vraag wel belachelijk klinken, maar zoals reeds gezegd : ik ben een absolute beginner.
    Graag uw reacties.
    Last edited by paddy8908; 29 december 2009, 17:59.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Re: beginnersfouten

[Mod]
    Topic verplaatst naar een geschikter forumonderdeel. De Beginnershoek - fotohoek, is bedoeld voor je eerste foto's

Comment

Dat zal komen omdat je met uw sluitertijd te laag zit bv 1/15 verkort die maar eens en dan zal het beter lukken.
      Of zet hem op S met een sluitertijd van bv 1/125 het diafragma kiest hij dan automatis.
      En met beginnersfouten moet je niet inzitten zo zijn we allemaal begonnen en we maken er allemaal nog wel eens door de vele dingen die je kan instellen, het zal alvast niet je laatste fout zijn hoor.
      Moest het niet de oplossing zijn kan je best eens een foto plaatsen met de exif (gegevens er nog in) dan kunnen ze hier direkt zien wat er happert.

Veel fotoplezier verder.
      Last edited by Sus; 29 december 2009, 19:28.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
        Ik begin pas met digitaal te fotograferen met een Nikon P90, nam vroeger alleen foto's met heel eenvoudige toestellen, en dan nog op de stand "automatisch".
        Nu ondervind ik met vallen en opstaan dat ik nog heel wat moet leren. Zo stel ik vast dat binnen fotograferen op de stand "P" vaak problemen geeft bij beelden waarop de personen zelfs een klein beetje bewegen.
        Ligt dit uitsluitend aan het feit dat ik de flits niet gebruik of kan er een andere reden zijn ? Voor de meeste leden zal mijn vraag wel belachelijk klinken, maar zoals reeds gezegd : ik ben een absolute beginner.
        Graag uw reacties.
        Het vervelende van "P"is dat je de keuze van de belangrijke parameters Sluitertijd en diafragma aan de camera overlaat.
        Zodra 1 van deze kritisch worden gaat het dus fout en had je beter zelf kunnen kiezen.
        Lees je eens in over elementaire fototechniek.....
        Ging het overigens over een P90 of D90?

Comment

Graag uw reacties.
          Veel lezen en een cursus Digitale fotografie volgen,echt waar ik heb het ook gedaan en dan pas begrijp je over wat het gaat , zeker ook je handleiding goed gebruiken en je menu's leren kennen,binnen de 6 maanden ga je je al heel wat meer op je gemak voelen
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Het is wel degelijk een P 90 Coolpix
            Ervaring is de som van je fouten.
            Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Comment

Automatische cameras maken automatische foto's. Het is pas als je los komt van de "P" stand en zelf creatief ingrijpt, dat je foto's fundamenteel beter worden.
              diot vergt "vallen en opstaan'.

Nerdi

NB. P is de stand hoe de Japanse ingenieur denkt dat een foto ok is. Niet dus.
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Nerdi

NB. P is de stand hoe de Japanse ingenieur denkt dat een foto ok is. Niet dus.

Dat is wel heel erg kort door de bocht.
                Het probleem is dat geen enkele Japanse ingenieur helderziende is en de omstandigheden van de gebruikers kan voorspellen.
                Daarom moeten die gebruikers zelf iets doen......

Comment

Het is wel degelijk een P 90 Coolpix
                  Daarmee zijn de mogelijkheden bij weinig licht heel beperkt.

Comment

Working...
                  X