Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersfouten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginnersfouten

Ik begin pas met digitaal te fotograferen met een Nikon P90, nam vroeger alleen foto's met heel eenvoudige toestellen, en dan nog op de stand "automatisch".
    Nu ondervind ik met vallen en opstaan dat ik nog heel wat moet leren. Zo stel ik vast dat binnen fotograferen op de stand "P" vaak problemen geeft bij beelden waarop de personen zelfs een klein beetje bewegen.
    Ligt dit uitsluitend aan het feit dat ik de flits niet gebruik of kan er een andere reden zijn ? Voor de meeste leden zal mijn vraag wel belachelijk klinken, maar zoals reeds gezegd : ik ben een absolute beginner.
    Graag uw reacties.
    Last edited by paddy8908; 29 december 2009, 17:59.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Re: beginnersfouten

[Mod]
    Topic verplaatst naar een geschikter forumonderdeel. De Beginnershoek - fotohoek, is bedoeld voor je eerste foto's

Comment

Dat zal komen omdat je met uw sluitertijd te laag zit bv 1/15 verkort die maar eens en dan zal het beter lukken.
      Of zet hem op S met een sluitertijd van bv 1/125 het diafragma kiest hij dan automatis.
      En met beginnersfouten moet je niet inzitten zo zijn we allemaal begonnen en we maken er allemaal nog wel eens door de vele dingen die je kan instellen, het zal alvast niet je laatste fout zijn hoor.
      Moest het niet de oplossing zijn kan je best eens een foto plaatsen met de exif (gegevens er nog in) dan kunnen ze hier direkt zien wat er happert.

Veel fotoplezier verder.
      Last edited by Sus; 29 december 2009, 19:28.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
        Ik begin pas met digitaal te fotograferen met een Nikon P90, nam vroeger alleen foto's met heel eenvoudige toestellen, en dan nog op de stand "automatisch".