Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ja bij sommige modellen verschijnt de echte aantal clicks in de exif en dat is dan de enige juiste.
    Nog nooit van gehoord bij Canon, welke modellen zijn dat dan?

    Comment


    • #17
      Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Nog nooit van gehoord bij Canon, welke modellen zijn dat dan?
      Ik dacht bij de 1d reeks wel.
      En iemand heeft ooit een tooltje geschreven om het bij verschillende modellen toch nog te achterhalen. Maar weet niet juist hoe dat werkt.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #18
        Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

        D'er is een tooltje voor de 40D, dat ook werkt bij mijn 50D. Daarvan was er zelfs een Mac-versie, die ik gedownload heb.
        This is a simple utility to retrieve the number of shutter actuations on the following DIGIC III/IV cameras: the 40D, 50D, 450D (XSi), and 1000D (XS). It will not work on any of the 1D* series, 5D* series, nor any of the XXXD cameras prior to the 450D.

        Written by David Polivka (david@astrojargon.net). All rights reserved; no warranty, express or implied, yada, yada, yada. If you did not download this directly from astrojargon.net, you might want to check there for the latest version and/or to read the FAQ: http://astrojargon.net/40DShutterCount.aspx

        While there is no cost for this utility, if you find it useful, please consider making a small donation via PayPal to the above e-mail address. All donations are highly appreciated.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #19
          Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

          Ik heb een Canon SX200IS en die kan mij dat rechtstreeks zeggen.

          Als je in de root van de SD-kaart een leeg textbestandje aanmaakt en hernoemt naar vers.req dan kan je met een toetscombinatie in PLAY mode de firmware versie opvragen en daarbij krijg je ook het totaal aantal shots te zien.

          Door de de knop "Func Set" en "trash/Timer" samen in te drukken verschijnt de firmware versie. Door dit te herhalen krijg ik nog een aantal andere pagina's met wat informatie waaronder het totaal aantal shots en het aantal zoom retries.

          Bij andere camera's kan de toetscombinatie anders zijn en is de informatie die wordt weergegeven misschien anders (al dan niet aantal shots).
          Als je het bestandje naar ver.req hernoemt, dan zal de pagina met het aantal shots andere informatie weergeven.

          Klik op deze pagina van de CHDK software op jouw camera en ergens in het begin staat dan de combinatie beschreven.
          The table below is color coded to show the status of development work on porting CHDK to different cameras. If there is some work being done to port to a particular camera, there should also be a link to a camera-specific development page. The page also has links to articles which could be useful if you want to participate in the development process. Legend Black - neither original firmware nor firmware dump is available Red - Camera has responded to something on the card, but a firmware dump ha

          Comment


          • #20
            Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            D'er is een tooltje voor de 40D, dat ook werkt bij mijn 50D. Daarvan was er zelfs een Mac-versie, die ik gedownload heb.
            begint dit ook terug op 0 na 9999 of telt dit gewoon door? Kan daar precies niets over terugvinden op de site
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

            Comment


            • #21
              Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

              Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
              begint dit ook terug op 0 na 9999 of telt dit gewoon door? Kan daar precies niets over terugvinden op de site
              telt gewoon door.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #22
                Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                telt gewoon door.
                ok, merci
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  de teller van mijn D700 springt na 9999 terug op nul.
                  Zolang dat ik het aantal keren dat hij rond geweest is bijhoud weet ik het aantal opnames.
                  maar je map op je kaart veranderd dan,
                  in de plaats van 100 worden je foto's dan opgeslagen in een nieuwe map 101 en daarna 102 en 103 en zo verder
                  D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
                  http://1year104photos.wordpress.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

                    Ik ben eens aan het zien naar mijn laatste foto op flickr in mijn exif en ik zie daar tussen staan Image Number - 38985, zijn dat mijn clicks?

                    Grts S.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe aantal clicks bij camera achterhalen?

                      zie 2e topic in forum: die persoon spreekt ook over een 7D
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                      Comment

                      Working...
                      X