Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's beginners, amateurs en Pro's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera's beginners, amateurs en Pro's

Beste forum-leden en bezoekers.

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zit met een ei.
    Vaak worden hier vragen gesteld die op hetzelfde neerkomen op gebied van camera's.
    Maar meestal ontbreekt het één en ander.
    Vandaar mijn voorstel met enkele tips. ( wie wilt vult maar aan hé)

1) Wat is mijn budget? (500€ - 5000€)
    2) Wat wil ik fotograferen? (landschap, portret, lowlight)
    3) Welk merk? ( alle body's zijn aan elkaar gewaagd)
    4) Welke lenzen? ( Groothoek, tele, enz,...)
    5) Waar koop ik hem het goedkoopst? ( daarvoor gebruik je Google)

Voila, 5 puntjes om op te geven.
    Ik denk dat de leden zo beter en direct een nuttig antwoord kunnen geven.
    Mss is dit wel een start voor een goed voornemen voor 2010.
    Last edited by Phote4you; 26 december 2009, 19:52.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Re: Camera's beginners, amateurs en Pro's

hehe dit zou inderdaad al een slok op nen borrel schelen ivm gerichte raad.

en als iedereen die nieuw is nu ook de moeite doet om dit te lezen en dan nog te gebruiken zijn we ergens.

mss effe ergens plaatsen dat het altijd gelezen wordt.

maja exif info zou ook bij ieder foto moeten staan of erin zitten
    nikon stuff

Comment

Hallo allemaal,

na veel lezen (op dit forum en andere sites) heb ik beslist om de canon eos 1000D te kopen ipv de 450d. Waarom? Omdat in mijn opzicht er geen 'grote' verschillen tussen beide zijn, in elk geval niet voor wat ik het toestel zou gebruiken. En omdat mijn budget beperkt is en ik in ruil dan liever wat meer aan de lens wens te spenderen.

1) Wat is mijn budget? 500€

2) Wat wil ik fotograferen? landschap - portret - vakantie - feestjes --> zowat alles eigenlijk

3) Welk merk? Canon eos 1000d

4) Welke lenzen? Ook hier is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Je kan bij KB een pakket kopen: eos 1000d met 18/55 objectief voor een zeer voordelige prijs (vind ik toch). Ik zou echter de body apart van de lens kopen. En daarin twijfel ik tussen een Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Bulk (100€) en een Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Canon (+/- 130 €). Een vriend van me raadde me de 18/55 met IS aan. Op de website van KB stootte ik echter op de sigma lens, die meer mogelijkheden biedt, en vandaar ook het derde twijfelpunt. En daar zit nu mijn vraag . Is het allemaal bull**** en koop ik gewoon best dat totaalpakket of ben ik beter met 1 van de 2 opgesommende lenzen? (klopt het wel dat die sigma lens compatibel is met de eos 1000d?)

Alvast bedankt voor het lezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbuyle Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

KNIP

4) Welke lenzen? Ook hier is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Je kan bij KB een pakket kopen: eos 1000d met 18/55 objectief voor een zeer voordelige prijs (vind ik toch). Ik zou echter de body apart van de lens kopen. En daarin twijfel ik tussen een Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Bulk (100€) en een Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Canon (+/- 130 €). Een vriend van me raadde me de 18/55 met IS aan. Op de website van KB stootte ik echter op de sigma lens, die meer mogelijkheden biedt, en vandaar ook het derde twijfelpunt. En daar zit nu mijn vraag . Is het allemaal bull**** en koop ik gewoon best dat totaalpakket of ben ik beter met 1 van de 2 opgesommende lenzen? (klopt het wel dat die sigma lens compatibel is met de eos 1000d?)

Alvast bedankt voor het lezen
        4-Een goede en niet dure beginnerslens is die Canon 18-55 IS (let op, wel MET IS)
        De genoemde Sigma is een telezoom en geen standaard of allroundlens, heeft namelijk geen normaal- laat staan groothoekbereik, het is een pure telezoom.
        Zoiets moet je zien als aanvulling op een standaardlens.
        Een aardig alternatief is momenteel de Sigma 18-50 F2.8-4.5 OS HSM voor 125€ bij
        Cameranu.nl
        Ook die moet weer aangevuld worden met een tele voor het verre bereik.
        Beter dan die Sigma maar ook duurder is de Canon EFs 55-250 IS

Een best setje is nog altijd 18-55 IS + 55-250 IS, goede beeldkwaliteit en veel bereik.
        Eventueel de standaardlens te vervangen door Sigma 18-50 (zie boven ) of Tamron 17-50 F2.8 (duurder)

Comment

Idd ver uit de meest gestelde vragen over een camera.
          Een nog zo'n veel gestelde maar meer lens gericht vraag
          Welke lens past op mijn .....
          Zou ook handig zijn als ze daar steeds bij zeggen:
          Wat willen ze er mee fotografen & wat is het budget.
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            4-Een goede en niet dure beginnerslens is die Canon 18-55 IS (let op, wel MET IS)
            De genoemde Sigma is een telezoom en geen standaard of allroundlens, heeft namelijk geen normaal- laat staan groothoekbereik, het is een pure telezoom.
            Zoiets moet je zien als aanvulling op een standaardlens.
            Een aardig alternatief is momenteel de Sigma 18-50 F2.8-4.5 OS HSM voor 125€ bij
            Cameranu.nl
            Ook die moet weer aangevuld worden met een tele voor het verre bereik.
            Beter dan die Sigma maar ook duurder is de Canon EFs 55-250 IS

Een best setje is nog altijd 18-55 IS + 55-250 IS, goede beeldkwaliteit en veel bereik.
            Eventueel de standaardlens te vervangen door Sigma 18-50 (zie boven ) of Tamron 17-50 F2.8 (duurder)
            Bedankt voor de info

In al mijn enthousiasme had ik bij de sigma-lens die ik opgegeven heb 18/200 gelezen

Comment

idd een aantal sticky's in het camera - objectieven - accesoires forums met uitleg over de "standaard " vragen zou voor velen wel handig zijn denk ik ( mis het soms zelf ook)

( er zijn hier wel een aantal "vaste " topics maar foto's ontbreken ea...)

misschien met een regelmatige update door moderator(s) of TS om zo een up to date en compleet mogelijk stickytje hierover te ontwikkelen

( en nodig ifv van nieuwe toestellen/mogelijkheden)

zou deze zelfs graag aangevuld zien met een aantal tutorials over diverse onderwerpen
              bv mogelijkheden en toepassingen voor de standen creatieve modi van je toestel

eventueel aangevuld met , ik zeg maar : concertfotografie,portretfotografie... of deze zelfs als forum onderdelen met elk hun eigen tutorial, deze forum onderdelen kunnen dan ook gebruikt worden om de desbetreffende technieken te behandelen

je kan hier idd vele topics terugvinden over deze zaken maar je moet ze dan ook allemaal gaan doornemen om aan een "geheel" van informatie te geraken wat betreft je gezocht onderwerp, en googlen biedt ook niet altijd een uitkomst om begrijpelijke en/of correcte en/ of complete informatie over een specifieke kwestie te bekomen

tis maar een idee he
              Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Working...
              X