Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaffen nieuwe digitale camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaffen nieuwe digitale camera.

Hallo, ik schaf me binnenkort een nieuwe digitale camera aan. Ik ben geen grootse fotograaf en heb dus zeker geen top-toestel nodig maar ik zou graag toch een kodak hebben die aan volgende voorwaarde voldoet:

-Zelf kunnen de sluitertijd instellen

Wat is prijs-kwaliteit gezien de beste koop volgens jullie?

Bedankt!

Jeroen

Re: Aanschaffen nieuwe digitale camera.

Jeroen, je zal toch eerst wat meer informatie moeten geven. Bijvoorbeeld over het budget
    dat je wilt besteden. Waar zoal je interesses liggen in fotografie. Of je een klein (compact)
    toestel wilt, een medium (bridge) of een spiegelreflex (DSLR) wilt. Anders kunnen we er
    alleen maar naar slaan. De sluitertijd instellen gaat namelijk bij zo veel toestellen. Ik zal
    alvast een poging wagen: zelf heb ik een Panasonic LX3 en dat is een heel leuk apparaat.
    Maar zo zijn er zo velen. De een al wat beter dan de ander.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_ Bekijk bericht
      Hallo, ik schaf me binnenkort een nieuwe digitale camera aan. Ik ben geen grootse fotograaf en heb dus zeker geen top-toestel nodig maar ik zou graag toch een kodak hebben die aan volgende voorwaarde voldoet:

-Zelf kunnen de sluitertijd instellen

Wat is prijs-kwaliteit gezien de beste koop volgens jullie?

Bedankt!

Jeroen
      Kijk eens naar de canon eos 1000d met een 18-55 of 18-55 IS lens is dit al een degelijk toestel en het is een DSLR zeker doen!
      Grtz ellbries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ellbries Bekijk bericht
        Kijk eens naar de canon eos 1000d met een 18-55 of 18-55 IS lens is dit al een degelijk toestel en het is een DSLR zeker doen!
        Grtz ellbries
        Let op dat je de IS versie van de lens kiest, deze heeft niet alleen beeldstabilisatie maar is ook zeer goed van beeldkwaliteit, zelfs op een toestel met meer mps

Canon heeft blijkbaar een onuitputtelijke voorraad van de erg zwakke vroegere versie, laat je die vooral niet aansmeren

Veel plezier
        Last edited by palombian; 27 december 2009, 14:47. Reden: typo

Comment

ik zat te denken om de 500D aan te schaffen,
          ik zou die dan samen kopen met de 18-55mm IS Kitlens,
          hij past mooi in mijn budget,
          maar toch twijfel ik tussen de 450D & de 500D,
          Ik heb al gelezen dat de 500D, op alle vlakken heel goed is,
          en de 450D minder...
          Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
          Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Comment

Als je niet geïnteresseerd bent om ook HD-video op te nemen, ga dan voor de 450D ipv 500D en spaar uw laatste 100 euro voor iets anders.
            Ik denk dat eerder de 500D nét iets teveel pixels heeft voor de zogenaamde APS-C sensor - ik meen dàt ook al te hebben gelezen - en de 450D perfect voldoende.
            There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Je kan misschien eens kijken naar de Pentax Kx
              het is een hele goede camera voor z'n geld en 1 van de beste in zijn prijsklasse volgens Dp review. (Review van Dpreview)

Mvg,
              Jeroen
              Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
              JVG Pictures -- flickr

Comment

ik heb niets tegen andere merken qua camera's, maar ik blijf toch het liefst binnen Canon ^^

Comment

of misschien ; Olympus E420 + EZ 14-42 + 40-150mm

of de 1000D van Canon ?

welke raden jullie aan?
                  welke ervaringen hebben jullie er mee?

Comment

ik heb niets tegen andere merken qua camera's, maar ik blijf toch het liefst binnen Canon ^^
                    Ik heb een Nikon D90 dus niet zo vertrouwd met Canon maar ik lees veel. Als ik de reviews van de Pentax K-x lees dan zou ik toch ook wel een paar keer goed nadenken. Mij lijkt dit een completer toestel dan de Canon 450/500D?

Comment

bedankt!! ik ga de prijzen eens vergelijken enzo en nog eens uitleg vragen in de winkel, thx

Comment

Working...
                      X