Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagske D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagske D90

Was me vandaag aan't afvragen of het bovenste schermpje van mij D90 automatisch uitgaat wanneer de camera een tijd niet gebruikt wordt, maar de schakelaar wel op on blijft staan. Het grote scherm achteraan kun je op allerlei verschillende tijdsintervallen laten uitgaan, maar over het kleine scherm bovenaan staat er volgens mij niets in de handleiding. (of ik moet erover gekeken hebben).
    Ik schakel mijn toestel na gebuik altijd uit met de on-off switch, maar stel dak het vergeet, gaat da scherm dan uit na een tijdje?
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Vraagske D90

Volgens dat ik hier al vernomen heb verbruikt dat schermtje zo weinig dat men dat mag negeren.
    En als het toestel blijft aan liggen word de lichmeting na een paar seconden ook uitgeschakeld,dus als u hem een half uur laat aanliggen is het verbruik zeer minim.
    Met het grote scherm aan de achterkant is dat wat anders (dat verbruikt meer)

Comment

Het bovenste schermpje blijft aan staan, maar na een ingestelde tijd gaat uw D90 zijn
      lichtmeters uitschakelen, die waarde's worden dus niet meer weergegeven.

Of het display een verwaarloosbaar verbruikt heeft dat weet ik niet, in ieder geval
      blijft het aantal resterende foto's altijd zichtbaar, ook als het toestel uit staat.

De instelling is C2 in uw menu "Lichtmeter automatisch uit" standaard staat dit op 6sec.
      Voor uw monitor is het C4 in het menu "Monitor uit" Hier heb je verschillende timers voor
      • Weergave
      • Menu's
      • Weergave opname info
      • Beeld terugspelen
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ik vergeet vaak mijn camera uit te zetten(ook al met de analoge) en heb nooit gemerkt dat de accu's dan eerder leeg zijn als de keren dat ik hem wel uitzet. De camera gaat wel uit als de flits erop gaat.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ok, dus hij gaat niet vanzelf na een tijd op slaapstand wat het bovenste lcd schermpje betreft?
          Mijn lichtmeting gaat inderdaad uit na 6 seconden. Voor mijn groot lcd heb ik de tijd voor de menu's naar één minuut gebracht. Niets zo vervelend dan een scherm dat om de haverklap wegvalt als je in de menu's bezig bent.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
            Niets zo vervelend dan een scherm dat om de haverklap wegvalt als je in de menu's bezig bent.
            Als je bezig bent met de menu's valt het display niet uit, pas als je te lang wacht met aktie valt het uit.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als je bezig bent met de menu's valt het display niet uit, pas als je te lang wacht met aktie valt het uit.
              En ook dat is dus apart in te stellen!
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Ok, dus hij gaat niet vanzelf na een tijd op slaapstand wat het bovenste lcd schermpje betreft?
                Nee, volgens mij niet.
                Ik vergeet de camera soms ook uit te zetten en de dag nadien staat dat bovenste scherm nog actief.
                BD0723BE

Comment

Working...
                X