Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera en dit weer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera en dit weer

Hey allemaal

Misschien iemand die me verduidelijking kan geven..... ik zou graag met dit weer buiten wat foto's gaan trekken. Maar heb me laten wijsmaken dat dit niet goed is voor de camera... Ben de trotse bezitter van nen Sony A 500 en wil hem nog niet stuk maken.

Kan en mag ik met dit weer (koude) zomaar binnen en buiten lopen zonder iets speciaal te doen???

Greetzzzz en thx vante voren.

Re: camera en dit weer

Waarom zou een camera tegen dit weer niet kunnen.

De meeste zijn spatwatervrij en -1 is geen drama.

Probeer voorzichter nog dan anders om lenzen te wisseln bij sneeuwval.

Enkel bij extreme kou kunnen je batterijen vlugger plat geraken.
    En tussen de overgang koude warme kunnen je lenzen eventjes condenseren.

camera kunnen beter kou trotseren dan je denkt.
    Het zijn werkinstrumenten, geen decorstukjes
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Zou em niet in de sneeuw of pekel laten vallen. Maar verder mag de kou geen probleem zijn.
      Condens krijg je als je weer naar binnen gaat. Dus dan moet je even geduld hebben voor je hem weer kunt gebruiken. Mocht je een tweede batterij hebben, dan kun je die beter wat warmer houden in een binnenzak of zo. Als je dan moet wisselen heeft ie in ieder geval wat meer power.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boeggie51 Bekijk bericht
        Hey allemaal

Misschien iemand die me verduidelijking kan geven..... ik zou graag met dit weer buiten wat foto's gaan trekken. Maar heb me laten wijsmaken dat dit niet goed is voor de camera... Ben de trotse bezitter van nen Sony A 500 en wil hem nog niet stuk maken.

Kan en mag ik met dit weer (koude) zomaar binnen en buiten lopen zonder iets speciaal te doen???

Greetzzzz en thx vante voren.
        Je camera kan er goed tegen! Zorg er alleen voor dat je camera niet wit wordt van de sneeuw! en wissel je lenzen niet als het sneeuwt..

Als je thuis komt je camera eerst een half uur in de tas laten zitten voordat je hem eruit haalt en dan is er (meestal) niks aan de hand..

Ikzelf heb een vochtvreterzakje in mijn cameratas zitten, dat werkt ook er goed moet ik zeggen
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

Comment

OK.. tis maar in de boekjes halen ze aan dat ge beter niet in de kou met een toestel loopt... hehe...

Dan kan ik de woensdag men gangen eens gaan... thx.. en greetzzzz

Comment

De camera kan er zeker tegen anders konden ze in rusland geen foto,s maken , alleen is de vraag , kan de fotograaf er tegen ?je vingers kunnen zo danig koud hebben dat je hem laat vallen , dus onrechtstreeks slecht voor de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boeggie51 Bekijk bericht

Ja, dat kan en mag.
              warm inpakken met een kopje soep mag niet.

Comment

gewoon naar buiten gaan met dat ding.. mijn a200 heeft al allerlei omstandigheden overleefd, en een sneeuwbuitje of vrieskou is echt geen ramp hoor..

mss bij min 20 dat eea kritiek zal worden en dan wat betreft de accuutjes, maar dat zal hier in de lage landen nog niet zo 123 gebeuren denk ik..

Comment

pff niet mee inzitten, zondagochtend een goed uur gaan wandelen met mijn d90 en tamron 17-50 f2.8 regelmatig in en uit mijn vest (goed warm in de vest, erg koud buiten en sneeuw) geen enkel probleem gehad.

verstandig mee omgaan. dan kom je het verst
                  nikon stuff

Comment

Afgelopen zondag nog mee in de sneeuw gelopen. Toen het aan het sneeuwen was had ik een doek over de lens gehouden, Lenzen had ik niet gewisseld. Had dan ook mijn 2 canon's mee. eentje met prime, en een ander met ultra-breedhoek. Gewoon verstandig mee omgaan.

Comment

ik denk dat je nog meest van al moet oppassen dat je niet om je smiekel valt en zo je camera naar de knoppen helpt
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                        ik denk dat je nog meest van al moet oppassen dat je niet om je smiekel valt en zo je camera naar de knoppen helpt
                        Het beste is dan de camera te beschermen als ware het een kind.
                        Een bebloede kop groeit wel weer aan......

Comment

Buiten komen met de camera kan geen kwaad, als je weer binnenkomt in een verwarmde ruimte, dan zal de camera wel aandampen.

In de regen of tijdens een sneeuwbui kan je best de camera zoveel mogelijk afschermen, zolang het niet te hard waait kan je daarvoor gemakkelijk een paraplu gebruiken (of je zou een spatwaterdichte camera moeten gebruiken met een spatwaterdichte lens erop).
                          Er bestaan ook speciale "regenjasjes" voor je camera, maar als je die maar zelden gebruikt kan je ook experimenteren met een plastiekzak en wat elastiekjes.

Maar de meeste camera's kunnen wel wat druppeltjes verdragen, zolang je maar niet overdrijft. Laat dan achteraf de camera wel goed drogen, en laat die zeker niet in een vochtige fototas zitten.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X