Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d5000 - canon eos 500d - 7d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon d5000 - canon eos 500d - 7d?

Ik heb voor het ogenblik een eos 300d die aan vervanging toe is denk ik...
    Ik schiet steeds in RAW , veel meerdere snel na elkaar en begin de indruk te krijgen dat ie trager loopt?! (5sec om foto opnieuw te bekijken en ellendig lang als 'm nog meerdere aan het wegschrijven is naar cf)
    Of het is gewoon hoognodig dat ik eens iets "sneller" nodig heb

ik twijfel dus tussen:
    Nikon d5000 - canon 500d - Canon 7d (met 18-135mm IS USM)

De reden waarvoor ik voor canon zou gaan:
    - Kan ik mijn batterijen van mijn 300d gebruiken voor 500d of 7d?
    - Lenzen (EFS 18-55, nog geen ultrasonic, geen beeldstabilisatie, wel AF; EF 70-300, geen beeldstabilisatie) herbuikbaar
    - CF kaarten (sandisk extreme IV) herbruikbaar
    - als ik mijn mecablitz flash inschuif op de shoe, heb ik geen strobe flash meer voor de focus... en kon de 300d in donkere plaatsen moeilijker focussen... is dit bij de nieuwere toestellen nog steeds het geval of zijn deze zoveel licht gevoeliger?
    - ik weet niet waarom maar vind dat er iets aan de kleuren mist bij nikon fotos
    (heb de fotos zowat allemaal vergeleken op de flickr groups van canon 500d en nikon d5000)
    - 18 megapixel
    - nikon = duurdere lenzen?

De reden waarvoor ik voor Nikon zou gaan:
    - reeds geïntegreerde timelapse functie (ik experimenteer graag )
    - zou beter zijn bij hogere iso waarden door positie/aantal pixels-theorie van nikon
    - lichtgevoeligere lenzen

De toestellen zijn sinds de 300d zo geëvolueerd dat ik qua keuze de hulp van ervaren gebruikers zeker kan gebruiken!
    Thanx 4 the help!

Werdeco

Re: Nikon d5000 - canon eos 500d - 7d?

Never mind, eos 7d gekocht en is in mijn ogen 'n prachttoestel...
    Enorm aantal mogelijkheden van persoonlijke voorkeuren en instellingen tegenover m'n 300d...
    Me happy

Comment

Working...
    X