Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe beschermen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe beschermen?

    Betse hobbyisten:Ik ben een beginerke wat fotografie betreft en daarom wat vraagskes.Ik heb hier een eos1000d met een kitlens 18/55 is usm die aangevuld wordt met een tamron28/75 2.8 omdat deze wat meer lichtsterk is om de onderwerpen die ik fotografeer meestal binnen opnames zijn en niet te veel zoom verwacht.
    Nu zit ik nog sterk te twijfelen tussen een zoomlens 55/250 of de 70/300en deze zullen dienen om roofvogels en vakantie shotjes te nemen?
    En als laatste hoe bescherm je nu in godsnaam je toestel tegen stof (als je op vakantie bent en deel neemt aan een safarie of iets dergelijks )en klienere schokjes?
    grt snakky
    Last edited by snakky; 20 december 2009, 19:20.

  • #2
    Re: hoe beschermen?

    Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk bericht
    En als laatste hoe bescherm je nu in godsnaam je toestel tegen stof (als je op vakantie bent en deel neemt aan een safarie of iets dergelijks )en klienere schokjes?
    grt snakky
    Niet, dat stof blaas je er zo af.
    Klienere en gratere schokjes kunnen ze wel tegen.

    Comment


    • #3
      Re: hoe beschermen?

      Tja maar da fijn stofkruipt toch overal in en over een beetje te vergelijken met het rode stof van het slijpen van stenen je vindt het overal op en in .Dit moet toch iets doen met de bewegende delen van het objectief
      grt snakky

      Comment


      • #4
        Re: hoe beschermen?

        Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk bericht
        Betse hobbyistenen een beginerke wat fotografie betreft en daarom wat vraagskes.Ik heb hier een eos1000d met een kitlens 18/55 is usm die aangevuld wordt met een tamron28/75 2.8 omdat deze wat meer lichtsterk is om de onderwerpen die ik fotografeer meestal binnen opnames zijn en niet te veel zoom verwacht.
        Nu zit ik nog sterk te twijfelen tussen een zoomlens 55/250 of de 70/300en deze zullen dienen om roofvogels en vakantie shotjes te nemen?
        En als laatste hoe bescherm je nu in godsnaam je toestel tegen stof (als je op vakantie bent en deel neemt aan een safarie of iets dergelijks )en klienere schokjes?
        grt snakky
        Suggestie : door het thuis veilig in de kast op te bergen in een knusse rugzak ? Of in je safeje ?
        ---------------
        Maar dan héb je er ook niet veel aan hé ? Een fototoestel is, zoals zoveel àndere dingen, "breekbaar" maar ge moet ermee leren leven hé. Ik loop zowat het hele jaar door met mijn D3 rond de nek. Ik heb er nog niet één keer "schade" aan gehad ; zelfs mijn schermpje achteraan vertoont geen énkele kras. Filter op de lens heb ik niét maar de zonnekap heeft al wél wat krassen. Daar "dient" het volgens mij ook voor, de lensdop gebruik ik nooit.
        ---------------
        Ik loop niet alleen elke dag met dat toestel rond mijn nek, ik fotografeer er ook nog héél veel mee. Nog nooit reclamaties gehad. Nu, het is dan ook niet gesyndikeerd en kan nérgens terecht. Dàt zal het leren.
        ----------------
        Eén boutade die ik nooit ben vergeten : er is maar één iets "schadelijk" voor je toestel en dat is... STOF. En stof vergaar je door je toestel...niet te gebruiken !

        Comment

        Working...
        X