Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor Canon 40D vervangen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sensor Canon 40D vervangen

Heeft er iemand een idee hoeveel het zou kosten om de sensor van een Canon 40D te vervangen?
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Re: sensor Canon 40D vervangen

De fa Canon waarschijnlijk, maar is die kapot?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik vrees dat dit niet goedkoop zal zijn. Denk dat dit de duurste onderdeel van de camera is. Misschien is een tweedehandse 40D op de kop tikken goedkoper.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Er is niets kapot aan, maar er zit stof op dat ik moeilijk kan verwijderen. Hij is onlangs "gekuist" maar op zeer heldere witte vlakken zie je ze (2) soms.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Het is normaal dat je soms meerdere "pogingen" moet doen om je sensor echt stofvrij te hebben... Vervangen is wel wat overkill als stof het enige probleem is.

Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

lijkt me ook een ietwat dure oplossing om hardnekkig stof te verwijderen.. de sensor zelf is btw niet vuil, het is het plaatje wat ervoor zit..

ik zou het toch es opnieuw proberen te (laten) reinigen..vooraleer meteen een nieuwe sensor te laten plaatsen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
              Er is niets kapot aan, maar er zit stof op dat ik moeilijk kan verwijderen. Hij is onlangs "gekuist" maar op zeer heldere witte vlakken zie je ze (2) soms.
              je zegt het zelf: "soms" en enkel op zeer heldere witte vlakken

als je het bij deze zeer uitzonderlijke omstandigheden echt zoooo lastig vindt dat er 2 stofdeeltjes te zien zijn (dewelke op 2sec weg zijn in lightroom of photoshop)

DAN moet je je sensor inderdaad laten vervangen

maar ik neem aan dat het niet zo is. Mijn raad is dan ook van gewoon verder foto's te nemen en je niet te storen aan die stofjes of doe zelf anders eens een natte poetsbeurt, een hardnekkig stofje zie je meestal zelf liggen op de sensor als je heel goed kijkt, en dan kan je gewoon blijven kuisen tot het weg is.
              5DmkIII en wat glas

Comment

Misschien is het Smeer
                Bij Canon komt dat nog weleens voor, heb het zelf op mijn 40d gehad en zelf verwijderd.
                Maar ging moeilijk met sensorcleaner krijg je dat alleen niet voormekaar.
                Zal ook met smeercleaner gedaan moeten worden.
                Niet 1 keer maar verschillende keren.
                Ik zelf hoop dat ik de smeer kwijt ben wat ik betwijfel.
                Het zit langs de randen van het sensorbeschermplaatje en vloeit soms op het beschermplaatje.

Het stof zit door vettigheid vast ,de sensorreiniging functie kan trillen wat die wil, maar het stof blijft zitten.Ik denk juist door het trillen dat het smeer over dat plaatje heenkomt.
                Achteraf hoorde ik van het personeel in de photowinkel dat er meer mensen zijn met Canon die last hadden van smeer op de sensor.
                Achteraf dacht ik; dat ik dit schoonmaken misschien onder garantie had kunnen laten doen.

oja je vroeg wat het kost lees het laatste bericht maar.
                Last edited by Forestwalker; 21 december 2009, 18:09.

Comment

Ik heb dat zelfde voor met mijn nikon D80 met erop te vrijven verminderd het maar is niet weg ik denk dat ze erin geplakt zijn

Comment

Gewoon met vermelding van het smeerprobleem goed schoon laten maken.
                    Wel bij een goede schoonmaker die ook alle stof rond de sensor er uit haalt
                    Chipclean is zo'n schoonmaker.
                    Misschien heb je schoonmakers die dichter bij je huisadres gevestigd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                      Gewoon met vermelding van het smeerprobleem goed schoon laten maken.
                      Wel bij een goede schoonmaker die ook alle stof rond de sensor er uit haalt
                      Chipclean is zo'n schoonmaker.
                      Misschien heb je schoonmakers die dichter bij je huisadres gevestigd zijn.
                      misschien ISS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        misschien ISS

of een Karcher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          of een Karcher
                          het stofje zal wel weg zijn
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Zo is het, helpt het kleine niet dan zetten we het groot geschut aan het werk.

Maar als weepee zijn sensor wil vervangen hier een tutorial voor hem.
                            Last edited by Forestwalker; 23 december 2009, 00:39.

Comment

Working...
                            X