Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E520/E420 of pentax K 2000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus E520/E420 of pentax K 2000

Ik sta voor de keuze olympus of pentax voor mijn dochter , zij is beginner, dacht eerst aan de olympus E420 ,zag nu dat de pentax ook intresant is, olympus kost 279 met 14-42 bij kamera express
    en de pentax K2000 met 18-55 kost 329 bij camera.nl
    Last edited by koen1950; 21 december 2009, 15:24.

Re: olympus E520 of pentax K 2000

Je zult hier niet zo veel reacties op krijgen, denk ik. Er zullen maar weinig mensen zijn die
    de toestellen bijvoorbeeld rechtstreeks kunnen vergelijken. Dus ben je eigenlijk een beetje
    op reviews allerhande aangewezen, en daarbij lezen dat de ene een beetje beter hier in is
    en de andere weer daar in.
    Daar zul je dus je keuze van moeten laten afhangen.
    Maar je kunt het ook anders doen, en je dochter bv mee naar de winkel nemen en haar de
    keuze laten maken. Jongere mensen weten gewoonlijk veel vlugger en gemakkelijker wat
    beter is, of wat ze minder vinden. Per slot van rekening zal toch zij het zijn die met het
    toestel moet werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Je zult hier niet zo veel reacties op krijgen, denk ik. Er zullen maar weinig mensen zijn die
      de toestellen bijvoorbeeld rechtstreeks kunnen vergelijken. Dus ben je eigenlijk een beetje
      op reviews allerhande aangewezen, en daarbij lezen dat de ene een beetje beter hier in is
      en de andere weer daar in.
      Daar zul je dus je keuze van moeten laten afhangen.
      Maar je kunt het ook anders doen, en je dochter bv mee naar de winkel nemen en haar de
      keuze laten maken. Jongere mensen weten gewoonlijk veel vlugger en gemakkelijker wat
      beter is, of wat ze minder vinden. Per slot van rekening zal toch zij het zijn die met het
      toestel moet werken.
      ja maar ze is nog een leek op dat gebied ik kan ook gewoon voor de goedkoopste gaan , denk dat ze allebei niet zo veel verschillen, er zitten hier nogthans veel gebruikers van olympus

Comment

De Olympus E420 is wat kleiner en dit kan handig zijn voor kleinere handen. Ga inderdaad kijken wat het beste in de handen ligt. De kitlens van de E420 is in ieder geval goed, met de Pentax heb ik minder ervaring. Aan allebei de camera's zul je geen miskoop doen. Wat ook voor je dochter belangrijk kan zijn is het verschil in beeldformaat. De olympus heeft een verhouding 4:3 en de Pentax 2:3. Persoonlijk heb ik bij landschappen een voorkeur voor 2:3 en bij portrette 4:3. Maar zoals ik zei: dat is helemaal persoonlijk. Zowel Olympus als Pentax hebben een goede recht uit de doos ervaring en zullen ook in de automatische stand of de scenestanden mooie resultaten geven.

Groeten,
        Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          ja maar ze is nog een leek op dat gebied ik kan ook gewoon voor de goedkoopste gaan , denk dat ze allebei niet zo veel verschillen, er zitten hier nogthans veel gebruikers van olympus
          Neem haar toch mee naar de winkel en in een winkel waar je ze beide mag testen. En vraag haar welke camera ze het fijnste vind werken. Is dat de Pentax, prima ga dan voor de Pentax. Is het de Olympus, ook goed. Neem dan die. En als er eventueel een andere toestel uitkomt die ze fijn vind werken, dan moet je die nemen. De hand ligging is iets erg belangrijk. Als je het niet fijn vind werken, dan pak je hem minder snel.

maar zelf zou ik aanraden ook is bij Nikon te kijken. Zodat jullie met elkaar ook lenzen kunnen uitwisselen.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

Comment

Je praat over de E 420, maar in je opschrift staat E 520. Die laatste is wel wat duurder, maar biedt meer mogelijkheden. Beide zijn prima toestellen. De 420 is wat kleiner en dat heeft ontegensprekelijk voordelen. De lenzen zijn uitstekend. Ga dus gerust voor Olympus (als hij handig is voor je dochter). Kijk eens bij Koijnenberg.be. Die is vaak goedkoper.

Comment

Denk ook eens aanhet merk camera wat jezelf gebruikt, kan ook handig zijn.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                Je praat over de E 420, maar in je opschrift staat E 520. Die laatste is wel wat duurder, maar biedt meer mogelijkheden. Beide zijn prima toestellen. De 420 is wat kleiner en dat heeft ontegensprekelijk voordelen. De lenzen zijn uitstekend. Ga dus gerust voor Olympus (als hij handig is voor je dochter). Kijk eens bij Koijnenberg.be. Die is vaak goedkoper.
                zou die nog goedkoper zijn dan express met 279

Heb eens gekeken op de site van konijn maar hij staat er zelfs niet tussen, op zoeken o resultaten
                Last edited by koen1950; 21 december 2009, 15:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Denk ook eens aanhet merk camera wat jezelf gebruikt, kan ook handig zijn.
                  in principe zou dat wel handiger zijn, maar ik neem liever eens ander merk, omdat ik ook eens een ander van dichtbij wil leren kennen , dat is een unieke kans

Comment

zou die nog goedkoper zijn dan express met 279

Heb eens gekeken op de site van konijn maar hij staat er zelfs niet tussen, op zoeken o resultaten
                    Toch, de E 420 kost bij Konijn 369, 10, wel met de twee kitlenzen.

Comment

in principe zou dat wel handiger zijn, maar ik neem liever eens ander merk, omdat ik ook eens een ander van dichtbij wil leren kennen , dat is een unieke kans
                      Ik dacht dat jij ook interesse had voor oude schroefdraad lenzen? Dan is Pentax misschien geen slechte keuze.

Comment

[QUOTE=Gengske;2506721]Ik dacht dat jij ook interesse had voor oude schroefdraad lenzen? Dan is Pentax misschien geen slechte keuze.[/QUO

misschien ook geen slecht idee, maar dan moet ik ook adapter kopen blijft het zelfde he heb nu ook adapter voor nikon

Comment

Re: olympus E520/E420 of pentax K 2000

Betwijfel of je dochter zin heeft om te spelen met lenzen met schroefdraad. Heb zelf verschillende lenzen met schroefdraad en heb een adapter. Maar heb toch liever 999 op de 1000 keer een AF lens.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

Comment

Re: olympus E520/E420 of pentax K 2000

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Betwijfel of je dochter zin heeft om te spelen met lenzen met schroefdraad. Heb zelf verschillende lenzen met schroefdraad en heb een adapter. Maar heb toch liever 999 op de 1000 keer een AF lens.
                            nee nee , denk dat je me niet begrijpt die p.draad lenzen is juist een hobby van mezelf , daar zal ik haar niet mee opzadelen , moet ze maar zelf uitmaken later , denk dat de jeugd daar niet zo happig naar is , die p.draad is nog iets van onze tijd he

Comment

Working...
                            X