Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1000d of canon 450d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 1000d of canon 450d?

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Verder zijn schermen oninteressante gadgets.
    Ik vond toch de kwaliteit van het scherm van mijn 50D ten opzichte van mijn 350D een van
    de beste verbeteringen. Op mijn 50D kan ik een foto voor een groot deel beoordelen, dat
    was op mijn 350D gewoonweg niet mogelijk en afwachten tot het op het pc scherm kwam.
    Oninteressant dus niet, wel integendeel, zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ik vond toch de kwaliteit van het scherm van mijn 50D ten opzichte van mijn 350D een van
      de beste verbeteringen. Op mijn 50D kan ik een foto voor een groot deel beoordelen, dat
      was op mijn 350D gewoonweg niet mogelijk en afwachten tot het op het pc scherm kwam.
      Oninteressant dus niet, wel integendeel, zou ik zeggen.
      Tja, nu vergelijk je een 1.8"scherm met 110000 pixels met een 3" VGA scherm.....
      Voor de meekijkers veel leuker (gadget), maar een 3"plaatje boeit me totaal niet.
      Als ik mijn 30D vergelijk met een 40D , en dat is dus dezelfde vergelijking als 1000D-450D , dan is de kwaliteit van de foto op beide absoluut niet te beoordelen, dus verder oninteressant.
      Wie dat absolute meerwaarde noemt zit gewoon maar wat te l*llen.

Ieder heeft natuurlijk een reden nodig om een nieuwe camera te kopen maar GEEN ENKELE opname wordt ook maar 1 streep beter van een scherm.

Comment

Ieder heeft natuurlijk een reden nodig om een nieuwe camera te kopen maar GEEN ENKELE opname wordt ook maar 1 streep beter van een scherm.
        Ja dat noem ik meerwaarde in de strikte zin van het woord, een beter/groter scherm is meegenomen om foto's te herbekijken maar daar ga je inderdaad geen betere foto door nemen.

Ik merk het dikwijls in jou postings en ik moet me dikwijls inhouden om niet off-topic te reageren maar jou arrogante houding begint serieus op mijn zenuwen te werken

Comment

ik vind een groter scherm een absolute meerwaarde (ongeacht in dit geval misschien dezelfde resolutie)...

liever een 3" dan een 1" scherm waar ge geen snars op ziet zonder vergrootglas, en de kleinste mag dan nog wel een betere resolutie hebben

nee, je neemt er geen betere foto's mee maar als je op foto 1 ziet wat er mis is kunt ge in geval van toepassing een gelukte foto 2 nemen, en in dit geval wordt het er wel beter van...

wat je opmerking omtrent l_llen aangaat: dat jij jou mening erover hebt mij goed, maar dergelijke uitspraken kan je thuis laten
          Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

[Mod RF] Graag on-topic blijven heren, anders zal er hier schoon schip gehouden worden.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              [Mod RF] Graag on-topic blijven heren, anders zal er hier schoon schip gehouden worden.
              Alles paste in het topic......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
                liever een 3" dan een 1" scherm waar ge geen snars op ziet zonder vergrootglas, en de kleinste mag dan nog wel een betere resolutie hebben
                Het ging over een vergelijking tussen 2,5" en 3" en de absolute meerwaarde daarvan.

Comment

Natuurlijk heeft iedereen een reden nodig om een nieuwe camera te kopen, maar moet
                  dat niet iedereen zelf weten? Geen enkele reden om daar blasé over te doen. Te meer
                  daar een groter scherm meestal ook nog eens gepaard gaat met andere verbeteringen,
                  zoals een verbeterde AF, meer snelheid, makkelijkere bediening, enz.
                  Ik ben van een 350D naar een 50D gegaan (om nog wel een paar redenen meer dan dat
                  schermpje) en op die 350D was het niet mogelijk om een foto te beoordelen. Dat is het
                  op een 50D wél. Ik kan nu minder geslaagde opnames meteen verwijderen, maar dat is
                  niet alles. Ik kan ook zien of de genomen foto aan de verwachtingen voldoet, zo niet,
                  dan kan ik een nieuwe trekken. Deed ik vroeger vaak niet.
                  In dat opzicht worden wel degelijk enkele opnames meer dan een streep beter van een
                  scherm. Een absolute meerwaarde voor mij dus. Maar zelfs al zou 't geen meerwaarde
                  hebben betreffende beeldkwaliteit, dan is er ook nog zoiets als gebruiksgemak. Zelfde
                  voor een kantelbaar schermpje, live view... maar soit, dat is mijn gel*l...

Comment

Bende zeikers in godsnaam Hou jullie persoonlijke meningen over schermen en bla bla voor jullie zelf en help deze mens gewoon.

Tussen de 1000D en de 450D zou ik eerder kiezen voor de 450D samen met de kitlens (18-55 IS) en misschien ook de 55-250 (IS). De 450D is een heel behoorlijk toestel, de 1000D wordt vaak als te 'basis' afgeschreven.

Moest je budget het toch toelaten, kies dan onmiddellijk voor de 500D met 18-55 IS.
                    Ik zelf heb ook de 500D met 18-55 IS en 55-250 IS gekocht. Weliswaar bij CameraNu.nl, waar de prijzen meestal nog een stuk lager liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                      Bende zeikers in godsnaam Hou jullie persoonlijke meningen over schermen en bla bla voor jullie zelf en help deze mens gewoon.

Tussen de 1000D en de 450D zou ik eerder kiezen voor de 450D samen met de kitlens (18-55 IS) en misschien ook de 55-250 (IS). De 450D is een heel behoorlijk toestel, de 1000D wordt vaak als te 'basis' afgeschreven.

Moest je budget het toch toelaten, kies dan onmiddellijk voor de 500D met 18-55 IS.
                      Ik zelf heb ook de 500D met 18-55 IS en 55-250 IS gekocht. Weliswaar bij CameraNu.nl, waar de prijzen meestal nog een stuk lager liggen.
                      Het schijnt ook dat de 1000D meer mankementen heeft, althans vaker terug moet naar Canon voor herstel.
                      Gewoon even laten vergelijken op een reviewsite, en dan vragen naar persoonlijke ervaringen lijkt me.
                      En tot slot: Neem ze allebei in de hand en kies wat je het fijnst te bedienen lijkt (alhoewel dat in 1 moment natuurlijk wle moeilijk te doen is).
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Ik ben van een 350D naar een 50D gegaan (om nog wel een paar redenen meer dan dat
                        schermpje) en op die 350D was het niet mogelijk om een foto te beoordelen. Dat is het
                        op een 50D wél.
                        Dat was niet aan de orde
                        Lezen blijft moeilijk......

Comment

grootte van het beeldschermpje vind ik zelf niet al te relevant.. ik bekijk het eindresultaat wel op het beeldscherm..zie je veel meer op, dan op het allerbeste display.. ik gebruik het display over het algemeen om het histogram te kunnen bekijken.

Comment

Dat was niet aan de orde
                            Lezen blijft moeilijk......
                            Leren dus ook. Maar soit. Terug naar de topic starter. Het verschil tussen een 1000D en de
                            450D is niet groot. Wat fotokwaliteit betreft zelfs verwaarloosbaar. Met beiden heb je een
                            leuk instaptoestel dat aan je wensen zal voldoen. Qua fotokwaliteit is zelfs de 500D niet
                            echt beter. Zet op eender van deze 3 een betere lens en je zal betere resultaten bekomen.
                            Zo eenvoudig kan het dus ook soms zijn.

Comment

Leren dus ook. Maar soit. Terug naar de topic starter. Het verschil tussen een 1000D en de
                              450D is niet groot. Wat fotokwaliteit betreft zelfs verwaarloosbaar. Met beiden heb je een
                              leuk instaptoestel dat aan je wensen zal voldoen. Qua fotokwaliteit is zelfs de 500D niet
                              echt beter. Zet op eender van deze 3 een betere lens en je zal betere resultaten bekomen.
                              Zo eenvoudig kan het dus ook soms zijn.
                              De 500D heeft wel weer een echt beter scherm.....
                              Overigens kan zelfs het allerbeste scherm niet aan het licht brengen of een opname net wel of net niet aan de eisen voldoet.
                              Op 3" zijn alle foto's scherp......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
                                Ik zou voor de 450D gaan met de 18-55mm kitlens (dat is een IS lens) En kijk vooral een beetje uit waar je ze koopt, want dat heel wat goedkoper dan €570 hoor!

Ik weet nu niet van waar je bent maar bij Bartok in Hasselt betaal je momenteel maar €499 voor de hele kit en dan is er nog een reinigingsset bij en een 8gb SD.
                                Bij vandenborre kosten ze ook maar €499. Andere lenzen kan je altijd achteraf al je terug budget hebt nog bijkopen. Het is zelfs zo de kits met de 55-250mm er bij duurder zijn tegen dat je de 18-55mm kit koopt en de 55-250 apart

De kit van 1000D ligt momenteel volgens mij ergens rond de €450, maar ik denk dat de 450D die 50 euro extra zeker waard is!
                                Een EOS 450D met de 18-55 IS kitlens is toch 590€ bij VDB en 570€ bij MM hoor. Er zal misschien nog goedkoper bestaan bij vendors die ik niet zou overwegen (of waar ik te ver voor zou moeten rijden), maar zelf vond ik die combinatie (net aangeschaft) niet onder 530€ (digicamshop - is wel in bulk, dus geen doos, manual (wel op web), etc.).

De prijs van 370€ die de topic opener aangeeft voor een EOS 1000D klopt trouwens ook niet, dat is enkel de body. Met non-IS 18-55 lens kost een 1000D een 450€ in de ‘gewone’ winkels (VDB, MM, etc.). En 80€ voor een niet-gestabiliseerde 18-55 kitlens leek mij wel erg duur.

Comment

Working...
                                X