Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1000d of canon 450d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 1000d of canon 450d?

Hallo,
    Ik wil mij een dsrl camera van canon aanschaffen. Aangezien ik een beginner ben ligt mijn budget onder de 600 euro. Daarvoor kan ik een 1000d of 450d kopen. Het valt me op dat het prijsverschil tussen de 2 cameras zo groot is. (370 euro vs 570). kan ik voor die 200 euro zoveel betere fotos trekken? Of is de 1000d zeker ook kwalitatief goed?
    Raad gevraagd van canonkenners...

Bedankt!!

Re: canon 1000d of canon 450d?

De lens is op zijn minst even belangrijk, als één van de twee met een 18-55 IS geleverd wordt zit je al goed. Vooral die IS is belangrijk, want dan is het en lens van de nieuwste generatie die ook een goeie reputatie heeft op gebied van scherpte en iq.

Comment

Heb je al een lens in gedachte?
      Dat is veel belangrijker dan de body.
      maar ergens denk ik dat die 2 camera's niet zo veel verschil zullen uitmaken in kwaliteit. Denk dus dat je beter is kunt kijken naar een 1000D samen met een 18-55 IS kitlens en een 55-250IS. Of een Tamrom 17-50 F2.8/Sigma 18-50 F2.8. Dan een een 450D met alleen de kitlens.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

de 1000D wordt meestal aangeboden met non-IS lenzen,
        beeldstabilisatie ( IS) is echt een must vind ik

op basis van fotokwaliteit denk ik weinig verschil

ik heb ook moeten kiezen tussen de 1000d en 450d: voor het grotere scherm alleen al vond ik de 450D een betere keuze , vind foto's goed kunnen nazien terwijl je bezig bent een absolute meerwaarde
        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Ik zou voor de 450D gaan met de 18-55mm kitlens (dat is een IS lens) En kijk vooral een beetje uit waar je ze koopt, want dat heel wat goedkoper dan €570 hoor!

Ik weet nu niet van waar je bent maar bij Bartok in Hasselt betaal je momenteel maar €499 voor de hele kit en dan is er nog een reinigingsset bij en een 8gb SD.
          Bij vandenborre kosten ze ook maar €499. Andere lenzen kan je altijd achteraf al je terug budget hebt nog bijkopen. Het is zelfs zo de kits met de 55-250mm er bij duurder zijn tegen dat je de 18-55mm kit koopt en de 55-250 apart

De kit van 1000D ligt momenteel volgens mij ergens rond de €450, maar ik denk dat de 450D die 50 euro extra zeker waard is!
          http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
          http://foto-actiecode.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
            ik heb ook moeten kiezen tussen de 1000d en 450d: voor het grotere scherm alleen al vond ik de 450D een betere keuze , vind foto's goed kunnen nazien terwijl je bezig bent een absolute meerwaarde
            Ja ja, een iets groter scherm met dezelfde resolutie geeft absolute meerwaarde....

Comment

500D ligt onder je 600,- en heeft een digic4 ipv een digic3 ...
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

Comment

Persoonlijk zou ik voor de 1000D + Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD gaan = 695,16 bij konijn.
                Ook een heel goede combinatie is de 1000D + 18-55 IS + 55-250 IS = 621,27 € bij Konijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                  500D ligt onder je 600,- en heeft een digic4 ipv een digic3 ...
                  'm Ja, samen met de 18-55 IS komt die op 638,05 €.
                  Inderdaad zeer goed om te starten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Ja ja, een iets groter scherm met dezelfde resolutie geeft absolute meerwaarde....
                    no-offence maar even een vergelijking:

2 flat tv'tjes op 4 meter kijkafstand met gelijke resolutie, 50" heeft geen meerwaarde boven 32" want de resolutie is gelijk?...

ongeacht resolutie : fotoke reviewen op 450d is veel aangenamer dan op mini-scherm van 1000D , kvind nu al dat ik vaak op het zoomknopke duw tijdens het nazien van foto's
                    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Ik vind de resolutie absoluut geen meerwaarde. het is maar 384 pixels aan de zijkant en 256 pixels aan de bovenkant meer. Ik heb 8,2 megapixels en dat is meer dan genoeg voor een 10x15 afdrukje. En daarbij komt hoe meer megapixels, des te meer wordt ervan je lens verwacht.
                      Maar test ze beide in de winkel. En kijk welke je het fijnste in de hand vind liggen.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        Ik vind de resolutie absoluut geen meerwaarde. het is maar 384 pixels aan de zijkant en 256 pixels aan de bovenkant meer. Ik heb 8,2 megapixels en dat is meer dan genoeg voor een 10x15 afdrukje. En daarbij komt hoe meer megapixels, des te meer wordt ervan je lens verwacht.
                        Maar test ze beide in de winkel. En kijk welke je het fijnste in de hand vind liggen.
                        Kennelijk ferkeert begrepen wat ik bedoelde.....
                        Het 2,5"scherm van de 100D en het 3"scherm van een 450D hebben dezelfde resolutie.
                        Iemand rept dan van absolute meerwaarde (valt nog mee dat het niet "vele malen"beter was) en dat is dus geleuter waar niemand iets aan heeft.
                        Ik vind een kleiner scherm met dezelfde resolutie dan gewoon beter.
                        Verder zijn schermen oninteressante gadgets.

Comment

Hey,

Ik heb sinds enkele maanden een 1000D met 18-55mm (canon) en 55-200mm (sigma) kitlens, en ben er zeer tevreden over.
                          Ik heb hem voornamelijk gekocht vanwege het budget ik voorhanden had, en op aanraden van een collega die ook fotograaf is.

Na een tijdje ga je zelf wel merken waar je in verder wil gaan, en kan je dan nog verder beginnen uitbreiden, of eventueel een andere body.

Alvast veel succes

Comment

Kennelijk ferkeert begrepen wat ik bedoelde.....
                            Het 2,5"scherm van de 100D en het 3"scherm van een 450D hebben dezelfde resolutie.
                            Iemand rept dan van absolute meerwaarde (valt nog mee dat het niet "vele malen"beter was) en dat is dus geleuter waar niemand iets aan heeft.
                            Ik vind een kleiner scherm met dezelfde resolutie dan gewoon beter.
                            Verder zijn schermen oninteressante gadgets.
                            Wat een onzin man, "verder zijn schermen oninteressante gadgets"...zucht seg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                              Wat een onzin man, "verder zijn schermen oninteressante gadgets"...zucht seg.
                              Gelukkig bestaat er veel koopvee dat denkt meer & groter is veel beter.
                              Als iedereen was zoals ik dan waren de interessante camera's nog veel te duur.

Comment

Working...
                              X