Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in bulb trekken, maar krijg geen seconden op het scherm te zien

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• in bulb trekken, maar krijg geen seconden op het scherm te zien

Halllo,

De laatste tijd probeer ik wat nachtopnamen te maken.
    Nu wilde ik graag eens in bulp trekken maar ik krijg echter geen seconden te zien op het scherm.
    Weet iemand of ik dit via een instelling kan activeren?
    De cameras 400D en 450D hebben dit automatich.

Ik trek met een eos 50D.
    Alvast bedankt voor de tips.

Re: in bulb trekken, maar krijg geen seconden op het scherm te zien

bij bulb is het volgens mij de fotograaf die beslist hoe lang het duurt!
    om te starten afdrukken, en om te stoppen terug afdrukken.
    maar best doe je dit met een afstandbediening of een kabel (ivm trillingen)
    nikon stuff

Comment

Ja, klopt, maar dan is het wel handig dat je je tijd op je scherm kunt volgen ;-)
      in het donker zie je ook niet veel op je horloge he

Comment

Hey juppekes

Ik heb ook de 50D en idd je kan bij bulb de seconden niet zien

Maar je kan de sluitertijd instellen tot 30sec, en dat is al heel lang volgens mij
        Bootjes

Comment

Ja, maar toch ... soms is 30sec niet lang genoeg :-)

Dus jij weet ook geen maniertje om dit te activeren , had ik zo op gehoopt.
          Maar aller, roeien met de riemen die we hebben he

Comment

Hey juppekes

Ik heb neteens mijn boekje erbij genomen

En op pagina 104 staat daar dat de tijd word weergegeven in het lcd schermpje in het het rechter boven hoekje

Natuurlijk gaat het lichtje uit van die lcd paneel wanneer er een foto gemaakt wordt

Dus eventjes bij lichten met een zaklampje
            Bootjes

Comment

Ja, kweet dat ik het daar kan zien, maar dat gaat ook weer niet als je statief heel hoog geplaatst is. Ik geef toe ik ben gewoon lui en wil de seconden in het groot op mijn scherm zien tikken (zoals mijn mede studenten bij fotografie). En ik heb dan nog wel een betere camera als hen
              Haha, tja, je kan niet alles hebben he.
              Investeer wel eens in een goede stopwatch, MET lampje
              Maar zeker nu het zo koud is is het gewoon aangenamer dat je je handen lekker warm in je zakken kunt steken ipv met een lampje of timer rond te lopen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Agalma Bekijk bericht
                  Ja, klopt, maar dan is het wel handig dat je je tijd op je scherm kunt volgen ;-)
                  in het donker zie je ook niet veel op je horloge he
                  In het donker zie je niks op je horloge en dus ook niks op je display, gewoon tellen is de oplossing en of het 40 of 41 sec is dan ook weer niet zo belangrijk.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Jawel hoor, bij mijn collegas komt op het grote LCD Display een timer, die in het groot en in verlicht witte letters de seconden telt. Geloof het of niet echt HANDIG hoor. Maar ja, zoals eerder aangegeven, het kan ook op andere manieren die ik dus zal moeten blijven gebruiken. Daar de eos 50D hierin tekort schiet.
                    Wij zijn dan ook allemaal zo rot verwend he, in dit technologisch tijdperk

Comment

Elke lichtcontaminatie die je kan vermijden, moet je ook vermijden met zulke lange sluitertijden. Vergeet ook niet van je zoeker af te sluiten.
                      Ik gebruik de timer op mijn gsm om de tijd in te stellen (af en toe), maar meestal doe ik een paar proefopnames en hou het uur in't oog.

Comment

als het buiten is kijk dan op de kerkklok, die zijn ook verlicht
                        Last edited by koen1950; 21 december 2009, 19:18.

Comment

Working...
                        X