Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d / 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d / 7d

beste fotosdirk,

ik vind dat je wel een erg negatief beeld schetst van beide toestellen
    zonder een minimum aan moeite gaat het niet

als je zelf zegt dan enkel live-view juist focust, waarom corrigeer je je lenzen dan niet met microfocus adjust ?

velen hier op het forum (en zelfs ik) hebben het laatste jaar kwalitatief hoogstaande beelden getoond met dit toestel, ook van vogels in vlucht
    vraag deze mensen eens hoeveel fotos ze die dag gemaakt hebben om er één te tonen ?
    met wat oefening kan je met een 50D (en een 40D, 30D en 20D) best goede actiefotos maken, met de nodige missers inderdaad
    met geen enkel toestel heb je 100% gelukte fotos, maar de 7D is een stap vooruit inzake AF

het is inderdaad zo dat de 50D tot ISO 400 geen hinderlijke ruis vertoont

de 7D is op dit punt zeker niet slechter zoals je op dit snelle testje zonder nabewerking kan zien

ISO 400 camera ruisreductie laag, DPP ruisreductie 0, scherpte 3, uit de hand, scherpte kan beter met deze lens

crop 1191x794

onderstaand is een 100% crop (1296x861 uit een beeld van 5184x3456) op ISO 800 (camera ruisreductie laag, DPP ruisreductie 0, scherpte 3)
    zoveel crop je normaal niet, met wat nabewerking denk ik dat 800 en 1250 nog bruikbaar gaan zijn op een 7D voor vogels

wordt vervolgd
    Last edited by palombian; 19 december 2009, 15:56. Reden: lijn over jpeg verwijderd

Comment

Bedankt voor de vele en toch wel bruikbare reacties!!
      Ik heb vandaag de 50D besteld! Zoals hierboven staat; kan ik beter eerst leren fotograferen en dan een duurder toestel aanschaffen
      Het zal sowiso een serieus verschil zijn met de 350D, dus we gaan erop vooruit
      Hopelijk kan ik mijn toestel morgen gaan afhalen! En wie weet beland er ooit een foto van mij in de HoF

Groetjes Nele

Comment

Proficiat me je aankoop. Zelf komende van een 350D weet ik dat je er enorm op vooruit
        gaat. Zo danig dat je je wel eens zult afvragen waarom je die stap niet vroeger gezet hebt.
        In ieder geval veel plezier met je 50D

Comment

Ik wens TS nog meer plezier met de 50D dan ik eraan gehad heb

En nu met de 7D the pedal to the metal (uit de hand 1/250 met 400mm, let niet teveel op de scherpte)

ISO 3200 DPP ruisreductie lumi 4 chroma 4 sharpen 7

en een 100% crop (1296x861)

idem met DXO 6

Last edited by palombian; 20 december 2009, 17:27. Reden: scherpte ?

Comment

Proficiat met je aankoop Nele, veel plezier ermee, de 50D is een heel goed toestel prijs kwaliteit.

@polombian : Mijn beide lenzen zijn gecalibreerd via het toestel. Voor de Canon 180 mm was dit geen probleem, voor de Canon 17-55 heb ik een tussenoplossing moeten zoeken omdat hij op 17mm een ander resultaat gaf dan op 55mm.

Ja, misschien ben ik negatief over de 50D, maar ik bekijk het heel kritisch en ben maar tevreden als de beelden echt scherp zijn.
            Nu, de 50D is goed tot heel goed, en ik haal er heel scherpe beelden uit, ja zelfs van vliegende vogels ( vooral met mijn canon 180 mm ) maar heb iets teveel missers naar mijn zin als je met de gewone AF werkt, zelf met gebruik van het middelste scherpstelpunt.
            Daarom dat ik bij statische onderwerpen altijd scherpstel via liveview. Dan ben ik zeker dat het scherp is en hoef ik maar 1 foto van mijn onderwerp te trekken.

Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ik een toestel (minolta 7xi) heb met technologie van meer dan 20jaar oud die een veel betere AF heeft. Dit toestel is altijd scherp en hunten komt heel zelden voor, zelfs in heel slechte lichtomstandigheden. Dus Canon loopt op dat vlak heeeel ver achter blijkbaar. Gelukkig maken ze nu een sprong met de 7D, maar daarvoor 500EUR meer betalen vind ik teveel en prijs kwaliteit onverantwoord. Met andere woorden de 7D vind ik tot op heden nog overprijsd om hem nu al aan te schaffen.

Comment

Dus Canon loopt op dat vlak (noot: AF) heeeel ver achter blijkbaar. Gelukkig maken ze nu een sprong met de 7D, maar daarvoor 500EUR meer betalen vind ik teveel en prijs kwaliteit onverantwoord. Met andere woorden de 7D vind ik tot op heden nog overprijsd om hem nu al aan te schaffen
              @fotosdirk

akkoord dat Canon ons hier mee aan het lijntje houdt, maar als je denkt hen te straffen door je volgende aankoop uit te stellen, kl... je alleen jezelf, nee toch

ik heb een tijdje getwijfeld om de stap te doen en om dezelfde reden als jij voort te gaan met de 50D, maar gezien de korte levensduur van het toestel (en omdat een mens maar één keer leeft) heb ik liever nu plezier van het nieuwste model (en kan ik het toestel leren kennen tegen dat de mooie dagen terug zijn)

de AF hangt ook veel af van de lens, met de 400 f:5.6 ging het op de 50D (en zelfs op de 400D) veel beter dan met de 100-400

één positief punt; vanaf vandaag worden de dagen langer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                Proficiat met je aankoop Nele, veel plezier ermee, de 50D is een heel goed toestel prijs kwaliteit.

@polombian : Mijn beide lenzen zijn gecalibreerd via het toestel. Voor de Canon 180 mm was dit geen probleem, voor de Canon 17-55 heb ik een tussenoplossing moeten zoeken omdat hij op 17mm een ander resultaat gaf dan op 55mm.

Ja, misschien ben ik negatief over de 50D, maar ik bekijk het heel kritisch en ben maar tevreden als de beelden echt scherp zijn.
                Nu, de 50D is goed tot heel goed, en ik haal er heel scherpe beelden uit, ja zelfs van vliegende vogels ( vooral met mijn canon 180 mm ) maar heb iets teveel missers naar mijn zin als je met de gewone AF werkt, zelf met gebruik van het middelste scherpstelpunt.
                Daarom dat ik bij statische onderwerpen altijd scherpstel via liveview. Dan ben ik zeker dat het scherp is en hoef ik maar 1 foto van mijn onderwerp te trekken.

Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ik een toestel (minolta 7xi) heb met technologie van meer dan 20jaar oud die een veel betere AF heeft. Dit toestel is altijd scherp en hunten komt heel zelden voor, zelfs in heel slechte lichtomstandigheden. Dus Canon loopt op dat vlak heeeel ver achter blijkbaar. Gelukkig maken ze nu een sprong met de 7D, maar daarvoor 500EUR meer betalen vind ik teveel en prijs kwaliteit onverantwoord. Met andere woorden de 7D vind ik tot op heden nog overprijsd om hem nu al aan te schaffen.

7D mag en kan je niet vergelijken met een 50D, is een heel ander toestel, eveneens een klasse hoger.
                Mensen die denken dat een 7D een opvolger is van de 50D en daardoor het prijsverschil te veel vinden, vergelijken dit toestel met de verkeerde klasse ! 7D ligt tussen de 50D en de 5D MKII

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  7D mag en kan je niet vergelijken met een 50D, is een heel ander toestel, eveneens een klasse hoger.
                  Mensen die denken dat een 7D een opvolger is van de 50D en daardoor het prijsverschil te veel vinden, vergelijken dit toestel met de verkeerde klasse ! 7D ligt tussen de 50D en de 5D MKII

grts
                  Sieg
                  de 7D zou ik eerder als klein broertje van de 1DmkIII(IV) zien en als hyperactief petekindje van de trage maar wijze 5DmkII
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    de 7D zou ik eerder als klein broertje van de 1DmkIII(IV) zien en als hyperactief petekindje van de trage maar wijze 5DmkII
                    Dat is inderdaad nog een betere opmerking dan de mijne

grts
                    Sieg

Comment

7D mag en kan je niet vergelijken met een 50D, is een heel ander toestel,
                      Dus we mogen van jou uitsluitend identieke toestellen vergelijken en dan heel verrassend concluderen dat ze gelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Dus we mogen van jou uitsluitend identieke toestellen vergelijken en dan heel verrassend concluderen dat ze gelijk zijn.
                        Dat zegt U, hier wordt er een prijsvergelijk gemaakt tussen toestellen uit verschillende klasse.

grts
                        Sieg

Comment

Dat zegt U, hier wordt er een prijsvergelijk gemaakt tussen toestellen uit verschillende klasse.

grts
                          Sieg
                          Wat moeten we toch met al die klassen.
                          Ook appels en peren zijn prima vergelijkbaar.
                          Iemand die 500€ extra heeft geschoven voor een 7D vindt het waarschijnlijk jammer dat er wordt vergeleken.. en helemaal als een 7D niet vele malen beter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Wat moeten we toch met al die klassen.
                            Ook appels en peren zijn prima vergelijkbaar.
                            Iemand die 500€ extra heeft geschoven voor een 7D vindt het waarschijnlijk jammer dat er wordt vergeleken.. en helemaal als een 7D niet vele malen beter is.
                            Heeft U zelf intensief ervaring met de 50D in vergelijking met de 7D ?

mvg
                            Sieg

Comment

Het was niet mijn bedoeling om hier zo'n discussie te gaan voeren over dat de 7D een andere klasse is dan de 50D.

TS vroeg advies en ik eerlijk mijn mening gegeven en geadviseerd om de 50D te kopen omdat deze prijs-kwaliteit het interressantst is, niet meer niet minder. En ikzelf zal nu zeker geen 7D kopen tvv mijn 50D ook al heb ik geld genoeg.

Akkoord de 7D is een andere klasse, en de opvolger van de 50D komt in de zomer van 2010 volgens ik vernomen heb van Canon, samen met de opvolger van de 70-200 2,8 IS USM waar ze een nieuwe versie van uitbrengen.

Betreffende die ingebakken ruisonderdrukking in de 50D die je via DPP er terug uit halen heb ik even een korte rekensom gemaakt. Mijn huidige comp doet er bijna 15 sec. over per beeld om een foto te veranderen van wazig scherp naar heel scherp. 20000 foto's aan 15 sec. betekend alleen al 83 uren rekenwerk voor mijn comp om dit om te zetten. Onverantwoord vind ik het van Canon dat ze zo die 50D hebben ingesteld. Is dat ook zo met de 7D?
                              Hopelijk zal het veel sneller gaan met mijn nieuwe comp van bijna 2000 EUR die wordt samengesteld door een firma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                                Het was niet mijn bedoeling om hier zo'n discussie te gaan voeren over dat de 7D een andere klasse is dan de 50D.

TS vroeg advies en ik eerlijk mijn mening gegeven en geadviseerd om de 50D te kopen omdat deze prijs-kwaliteit het interressantst is, niet meer niet minder. En ikzelf zal nu zeker geen 7D kopen tvv mijn 50D ook al heb ik geld genoeg.

Akkoord de 7D is een andere klasse, en de opvolger van de 50D komt in de zomer van 2010 volgens ik vernomen heb van Canon, samen met de opvolger van de 70-200 2,8 IS USM waar ze een nieuwe versie van uitbrengen.

Betreffende die ingebakken ruisonderdrukking in de 50D die je via DPP er terug uit halen heb ik even een korte rekensom gemaakt. Mijn huidige comp doet er bijna 15 sec. over per beeld om een foto te veranderen van wazig scherp naar heel scherp. 20000 foto's aan 15 sec. betekend alleen al 83 uren rekenwerk voor mijn comp om dit om te zetten. Onverantwoord vind ik het van Canon dat ze zo die 50D hebben ingesteld. Is dat ook zo met de 7D?
                                Hopelijk zal het veel sneller gaan met mijn nieuwe comp van bijna 2000 EUR die wordt samengesteld door een firma.
                                Dus Canon besteedt heel veel moeite om de ruis eruit te filteren en dan moet je die er met een computer van 2000€ weer in rekenen?

Waar zijn we mee bezig?

Comment

Working...
                                X