Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 en Stof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D90 en Stof

Ik twijfel om de D90 aan te kopen ; zijn opvolger zal zeker beter gewapend worden tegen stof. Nieuw Zeeland lonkt (eind jan) en ik verwacht niet dat de opvolger van de D90 eerstdaags op de markt komt.
    Mijn ? = echter : volstaat het systeem van de D90? Is er een merkbaar verschil - mbt stof - tussen de D70 en de D90?
    DVC

Re: D90 en Stof

Wat mij betreft is er een merkbaar verschil tussen de D80 en de D90. Mijn D80, daar zat ik regelmatig in te prutsen, mijn D90, na één jaar, 16000 clicks en talrijke lenswissels in alle omstandigheden, is nog steeds stofvrij.
    Kan toeval zijn... maar ik denk het niet.

Mvg

Chris

Comment

de D90 heeft zeker een goed antistofsysteem. Zelf gebruik ik deze nu al een jaar, met om een reis naar Afrika en aldaar ettelijke lenswissels, en heb er nog niets last van gehad. Wel aan de binnenkant van het objectief, maar niet op de sensor. Zegt genoeg over hoe het systeem zijn werk doet Al blaas ik af en toe wel preventief met een peertje in de camera om vuil eruit te verwijderen.

zeker kopen, je gaat geen spijt hebben!
      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

De D90 heeft een ingebouwd reinigingssysteem wat je zelfs zo kan configureren dat hij iedere keer bij het starten van de camera een reiniging gaat doen.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Was het enige wat me momenteel nog wat deed twijfelen, die twijfel is dus weggenomen.

Spijtig = ook dat de het schermpje niet kantelbaar =; vind dat verschrikkelijk gemakkellijk bij 'laag-bij-de-grondse' macro.

In elk geval bedankt vr de reacties!
          DVC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VANCAMPENHOUTDIRK Bekijk bericht
            Was het enige wat me momenteel nog wat deed twijfelen, die twijfel is dus weggenomen.

Spijtig = ook dat de het schermpje niet kantelbaar =; vind dat verschrikkelijk gemakkellijk bij 'laag-bij-de-grondse' macro.
            Indien dit kantelbaar schermpje voor u zo belangrijk is, dan kan u misschien ook eens de
            Nikon 5000d bekijken, die dit heeft en toch ook wel een prima toestel is...

Comment

Hier hetzelfde...mijn D90 is ook nog steeds stofvrij en ik verwissel dikwijls van lens...heb hem al meegenomen naar Egypte en onlangs naar Rhodos heb daar op beide locatie's meer dan 3000 foto's getrokken en er is gelukkig nog vuiltje aan de lucht te zien...

grtz Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zou toch een artic butterfly of een blaaskwastje meenemen, want je weet nooit....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vind je het "verschrikkelijk" of "gemakkelijk"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Indien dit kantelbaar schermpje voor u zo belangrijk is, dan kan u misschien ook eens de
                    Nikon 5000d bekijken, die dit heeft en toch ook wel een prima toestel is...

Als je zoekt onder 'aangeboden'.....
                    Heb de 5000 dus gehad.... en .... terug verkocht.
                    DVC

Comment

Als je zoekt onder 'aangeboden'.....
                      Heb de 5000 dus gehad.... en .... terug verkocht.
                      Dit heb ik niet gezien, en ook niet naar gezocht... Maar is de stap van een 5000 naar de
                      D90 dan groot genoeg? We hebben op school mensen zitten met beide toestellen en echt
                      veel lijken me die zich toch niet te ontlopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Dit heb ik niet gezien, en ook niet naar gezocht... Maar is de stap van een 5000 naar de
                        D90 dan groot genoeg? We hebben op school mensen zitten met beide toestellen en echt
                        veel lijken me die zich toch niet te ontlopen...
                        Wil gewoon zeggen dat de D5000 gn motor heeft en mijn lenzen... ook niet (werk met D70)!
                        DVC

Comment

Working...
                        X