Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A550 /A700 of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A550 /A700 of...

    hallo
    Ik heb nu een a350
    zou een nieuwe willen maar twijfel tussen
    een a550 een a700 of wachten op de a750
    moet diennen voor binnenhuis /landschappen /motorsport en dieren/macro

    mijn lenzen zijn 16/80 cz 70/200 2.8f sigma minolta 100mm 2.8f macro
    minolta 28-135 minolta 50mm 1.7f en binnenkort sony 70/400g

    joris
    Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

  • #2
    Re: A550 /A700 of...

    Als je belang hecht aan live-view en/of hoge ISO-waarde is de Alpha 550 de beste keuze volgens mij. Vind je een grotere zoeker en een betere bediening belangrijker, dan kan je voor de Alpha 700 gaan.

    Over de opvolger van de Alpha 700 is er nog niets bekend, alleen maar wat speculaties.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: A550 /A700 of...

      Je hebt in elk geval een mooie set lenzen die op beide toestellen tot haar recht komt.
      Met beide toestellen kan je ook perfect de onderwerpen aan die je vermeldt.

      Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds naar de a700, ook al is de a550 recenter.
      Qua gebruik is het een handiger toestel (wat mij betreft). Ligt beter in de hand, meer evenwicht als je met een 70-400 (of andere zwaardere lens) werkt, de batterijgrip is simpelweg perfect gebouwd met alle knoppen op dezelfde plaats als op het toestel zelf, Quick Navi, en daarnaast CF-kaartjes ipv SD...
      Liveview weegt daar voor mij niet tegen op, de AF van de a700 is ruim snel genoeg voor mij, en in het gebruik iso1600 zie ik bij mijn a700 geen probleem.

      Als ik nu dus in jouw plaats zou moeten kiezen, dan zou ik zeggen: neem aan a700 als je er nog eentje tegen een goeie prijs te pakken krijgt. En anders een a550 hé .
      Aan beide beleef je hoe dan ook veel plezier als je van een 3-reeks komt.

      Veel succes !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: A550 /A700 of...

        hoe groot is het verschil tussen een a350 en een a550 of a700 ?
        waar ga ik dat voellen ?
        Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

        Comment


        • #5
          Re: A550 /A700 of...

          Grotere zoeker
          Minder ruis
          Beter scherm
          Verbeterde autofocus
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: A550 /A700 of...

            Stijn, wat vind jij moeilijk aan de bediening van de a550? Nu je hem al een tijdje hebt kan je het best oordelen. Ik zit ook met het dilemma dat ik binnenkort door een speciaal project voor mijn werk extra budget heb voor m'n apparatuur. Bij mij op bedrijf gebruiken ze Nikon. Ik heb zelf wel een a330 gekocht omdat ik nog minolta lensjes had (nothing fancy maar het werkt toch goed). Dus mijn dilemma is wat extra glas erbij en de a550 of de drastische switch naar Nikon D90 met 18-105 en wat extra glas.

            Comment


            • #7
              Re: A550 /A700 of...

              Persoonlijk vind ik de bediening van de A550 niet moeilijk, maar die van de A700 is gewoon beter (2 wieltjes + quick navi). Wat je op de A550 wel kan (weet niet of dit bij de A200/A300 ook ging) is instellingen wijzigen vanuit het Fn-menu met het wieltje, zonder dat je naar het onderliggende menu moet gaan.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: A550 /A700 of...

                Gilles, ik zou eerder investeren (als je toch al Minoltaglas hebt liggen) in lenzen dan in de overstap naar een merk. Daar ben je weinig mee, denk ik, zo'n overstap. Je lenzen kan je niet meer gebruiken op een Nikon en Minolta is naar wat ik ervan gehoord heb toch uitstekend qua lenzen...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: A550 /A700 of...

                  Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                  Bij mij op bedrijf gebruiken ze Nikon.
                  Betere resultaten ermee ?
                  En mochten ze dan al betere plaatjes schieten, denk je dat dat dan door het andere merk komt, of door het mannetje/vrouwtje dat door de zoeker kijkt ?
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: A550 /A700 of...

                    Euhm, het materiaal dat ze hier gebruiken dient niet om zomaar wat plaatjes te schieten K2, maar wordt gebruikt in biomedische toepassingen. Het feit dat ze hier een bepaalde distributeur kiezen is op basis van onderhandelingen, technische vereisten en economische prioriteiten. De mensen die die toestellen gebruiken geven heus niet om het merk dat er op die dingen staat, die hebben andere prioriteiten.

                    Feit is dat ik momenteel, uitzonderlijk, gewoon kan meegenieten van de voorwaarden van die overeenkomst indien ik dat zou wensen. Ik vind het zelf dan ook niet meer dan normaal dat ik mij die vraag stel.
                    Ik heb zelf geen affiniteit met een bepaald merk. Ik dacht gewoon wat extra glas te kopen voor mijn sony, en meestal blijf ik bij het merk uit 'gewoonte, maar nu heb ik dus nog (onverwacht) een extra mogelijkheid, om me volledig uit te rusten met dat andere merk, en die wil ik gewoon overwegen. Ik denk dat iedereen dat in mijn plaats zou doen niet??
                    Vandaar mijn vraag, ik heb nog nooit een nikon gehad, en ik ben zelfs nog niet gedetailleerd gaan winkelen, ik heb enkel de D90 en de D300 even in mijn handen gehad.
                    Misschien was mijn vraag niet duidelijk, ik zou niet 'zomaar' overstappen en ik breek zeker geen merk af. Waarom zou ik, de onderdelen worden toch allemaal aan dezelfde band in taiwan in mekaar geprutst door een hoop kwetterende meisjes met een stofmaskertje op

                    Comment


                    • #11
                      Re: A550 /A700 of...

                      Nu is de vraag; kan je je dan volledig uitrusten, maw voor je vliegtuigen en landschappen (wat iedereen toch al eens doet, neem ik aan), met degelijke lenzen erbij ? Ik geloof dat qua deftige telezoomlenzen Nikon alleen de AF-S 70-300 heeft, anders moet je met primes beginnen (die niet bepaald goedkoop zijn)...

                      Voor Duxford bijvoorbeeld kom je zelfs met 400mm nog niet toe...ik meen dat Nikon een 80-400 heeft, maar da's geen AF-S dus niet bepaald snel en op 400mm is ze softer dan ze zou moeten zijn lees ik op SLRgear.com (voor het geval je een 70-400G equivalent zou zoeken voor een Nikon). De 300mm die ik hierboven noemde is wel een zeer goede maar gaat uiteraard maar toto 300mm wat echt niet veel is...goed voor groot vliegend ijzer, maar je zal aardig moeten croppen, zelfs op een APS-C.

                      En 't is inderdaad een feit dat Sony de sensors maakt voor Nikon in veel gevallen .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: A550 /A700 of...

                        Inderdaad ik begrijp je punt, ik was oorspronkelijk van plan de sigma 120-400 te kopen voor mijn A330. Ik heb nogal andere 'gedwongen' prioriteiten in het leven :-) dus dat beperkt mijn budget. 1300 euro ophoesten voor een lens ga ik zeker niet doen.
                        Ik wil nu een setje waar ik een aantal jaren goed mee verder kan. De vliegtuigen zal ik sowieso maar een paar keer per jaar doen. Een 400 mm zou ik ook bezigen voor wat natuurbeleving, en een goede standaardzoom maakt het compleet voor vakanties. Ik vind de 18-55 op de sony eigenlijk goed werk leveren voor zo'n kit lens.
                        Maar nu heb ik dus nog andere mogelijkheden om erg voordelig een d90 met 18-105 en de sigma in huis te halen, maar ik vraag me af of het de moeite loont...soms heb je gewoon een luxe probleem :-)

                        Comment

                        Working...
                        X