Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dat er de grond vrij zacht was...
Als eender welke camera van die hoogte op een betonnen ondergrond valt, dan mag je even zoeken om alle stukjes terug te vinden.
Maar toch vind ik het wel heel straf dat de camera die val heeft overleefd.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Dat er de grond vrij zacht was...
Als eender welke camera van die hoogte op een betonnen ondergrond valt, dan mag je even zoeken om alle stukjes terug te vinden.
Maar toch vind ik het wel heel straf dat de camera die val heeft overleefd.
inderdaad, maar toch niet vergeten dat 3000 voet nog altijd 914,4m is en zachte grond of niet het blijft toch een ontzettende klap, gewoon ongelooflijk!
Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik heb mijn Eos500D al 3x laten vallen vanop 1 a 1.5 m hoogte (wel op zachte grond), en er was ook niks aan het toestel of de lens.
Waaw dat is ook wel even gek als de 900m hoge val uit het artikel hierboven
Het zou inderdaad anders geweest zijn moest de camera op asfalt gevallen zijn, de camera is hier duidelijk in een hoop gras en modder gevallen.
Ook weegt de camera nog geen 1000g, dus de destructieve energie bij impact is ook een pak minder, dit samen met de zachte ondergrond.
Dus geluk dat het een Canon was? Nee, wel geluk met de ondergrond
Ik heb nog nooit iets laten vallen - met uitzondering van een lensdopje hier en daar. Zo ligt er nog een Nikon lensdop tussen de rotsen aan de Adriatische zee in Italië
Hout vasthouden, zoals ze zeggen.
Twee jaar geleden is mijn D200 per ongeluk in een sloot gevallen, snel eruit gehaald en had hem reeds afgeschreven. Heb hem laten drogen en zie daar hij deed en doet het nog prima, ik heb hem nl. als relikwie gehouden !
Dus, jammer voor Canon!!
Comment