Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik moet een nieuwe flits kopen voor m'n S602z ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik moet een nieuwe flits kopen voor m'n S602z ??

Hello folks

Ik was nog maar net aangekomen in Zuid-Spanje, bleek m'n externe flits stuk
    Nu ja, er was daar zon genoeg, maar nu terug thuis vraag ik me af welke flits ik zou moeten aanschaffen.
    Ik had een Vivitar 2800 maar die was al stokoud, en ik vermoed dat laten repareren me ongeveer evenveel gaat kosten als een nieuwe?

Maar nu vraag ik me af of ik bij m'n aankoop rekening moet houden met een eventuele aankoop van een dslr binnen enkele jaren, of is die flits tegen die tijd sowiezo verouderd of niet meer compatibel!?
    De S602z heeft namelijk maar een dom flits-schoentje met 1 contactje, dus voor dit toestel kan ik het bij een eenvoudiger modelletje houden.
    Wel zou ik een model willen hebben met op z'n minst hetzelfde richtgetal (80) en ze moet niet enkel vertikaal maar ook horizontaal kunnen kantelen...

Heeft er iemand suggesties

Hey Tony

Misschien heb je hier iets aan: http://www.marius.org/fom-serve/cache/11.html
    Die hele site is trouwens interessant voor S602Z (en voorouders)-gebruikers.

Daarnaast heeft Vivitar nu een nieuwe flits uit (nl. de DF200). Je kunt de info daarover vinden op www.vivitar.com. Hij zit in elk geval binnen je gestelde eisen (hor. en vert. swivel + guide number=92).

Zoals je in mijn sig kunt zien gebruik ik een oude Ricoh flash...

Succes
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
    X