Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachten kon niet meer .... EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wachten kon niet meer .... EOS 300D

    Was reeds lange tijd aan het twijfelen tussen de Minolta A1 - Sony DSC F828 en de Canon EOS 300D. Eerst dacht ik : het wordt de A1 met de meeste features, de AS enz., maar die 8mp van de Sony en diens snelle Carl Zeiss F2 lens, de AF Illumination lamp alsmede de night framing feature deden de balans overhellen in het voordeel van de Sony. Maar ja, die kleine ccd voor 8 Mp ? Kun je wel zeggen : je hebt nog geen samples gezien van de 828. Is wel juist, maar beter dan die van de EOS 300D kunnen ze volgens mij niet gaan zijn.

    Ben dan nog eens deftig de reviews (vooral dat van Phill Askey op dpreview gaf de doorslag) en massa's foto's op het net gaan bekijken (en gedownload voor vergelijking) gemaakt met de Canon, en heb dan maar de knoop doorgehakt en meteen besteld : EOS 300D KIT.

    Als u mij vraagt waarom dan toch die 300D : awel mijn hoofdredenen zijn de ruisvrijheid zelfs op hoge ISO waarden, de steengoede Canon lenskwaliteiten en de mogelijkheden die er zijn qua lenzen (dacht eerst dat dat een fortuin zou gaan kosten die lenzen, maar al bij al schijnt dit nog mee te vallen), en de snelheid van het toestel. En niet te vergeten uiteraard de zeer concurrentiële prijs voor een quasi 10D product, op sommige features na dan wel (oei, ik vrees dat ik hiermee iets teveel gezegd heb) !

    NB: besteld bij Digital Versand gezien goede prijs / snelle service (kreeg op al mijn mails onmiddellijk antwoord)
    (tevens uitstekend volgens ervaringen op Geizhals en Preistrend)

    Ludovic
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

  • #2
    (dacht eerst dat dat een fortuin zou gaan kosten die lenzen, maar al bij al schijnt dit nog mee te vallen)
    mij hebben men lenzen alvast een fortuin gekost, zelfs al heb ik er een paar tweedehands gekocht.
    Maar van je keuze zal je alvast geen spijt hebben denk ik.
    Ik vind trouwens dat sony nogal lang op zich laat wachten met hun 828, nergens zijn er deftige voorbeeldplaatjes te vinden ondanks de camera al een tijdje aangekondigt is.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by fredericrom
      [
      Ik vind trouwens dat sony nogal lang op zich laat wachten met hun 828, nergens zijn er deftige voorbeeldplaatjes te vinden ondanks de camera al een tijdje aangekondigt is.
      das de reden waarom ik ook naar de 300D gegaan ben.
      Sony-guys lezen ook die fora ... lezen ook dat er twijfel is ... dat canon met een goeie komt ... en ze die geen tegenzet ... vertrouw da zo niet meer. Misschien hebben ze wel echt een probleem met die sensor.
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        inderdaad, dat lange wachten op Sony heeft er zo goed als rechtstreeks voor gezorgd dat ik nu wacht op levering van mijn Dimage A1...
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Originally posted by fredericrom
          mij hebben men lenzen alvast een fortuin gekost, zelfs al heb ik er een paar tweedehands gekocht.
          Maar van je keuze zal je alvast geen spijt hebben denk ik.
          Ja da's waar, goeiekoop zijn ze uiteraard niet. Maar qua middenklasse toch doenbaar vind ik (volgens ieders beurs uiteraard) Ik beoog daarbij ook geen L lenzen (zou nogal een scheefgetrokken situatieke zijn op een 300D).

          Ludovic
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by Perrush
            Originally posted by fredericrom
            [
            Ik vind trouwens dat sony nogal lang op zich laat wachten met hun 828, nergens zijn er deftige voorbeeldplaatjes te vinden ondanks de camera al een tijdje aangekondigt is.
            das de reden waarom ik ook naar de 300D gegaan ben.
            Sony-guys lezen ook die fora ... lezen ook dat er twijfel is ... dat canon met een goeie komt ... en ze die geen tegenzet ... vertrouw da zo niet meer. Misschien hebben ze wel echt een probleem met die sensor.
            Die vroege lancering van de EOS 300D, vóór de Minolta A1 en zeker vóór de Sony F828, vind ik eigenlijk een superieure commerciële zet van Canon. Ik denk tevens niet dat de concurrentie zich aan zo'n vroege lancering had verwacht.

            Ludovic
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by igor
              Die vroege lancering van de EOS 300D, vóór de Minolta A1 en zeker vóór de Sony F828, vind ik eigenlijk een superieure commerciële zet van Canon. Ik denk tevens niet dat de concurrentie zich aan zo'n vroege lancering had verwacht.
              ik zeg niet dat sony die f828 eerder kan/kon/moet uitbrengen. Enkel hadden ze de criticaster de mond moeten snoeiren met enkel verbluffende pics vanuit die f828. Iets waar het de moeite voor zou zijn om nog een maand of 2, 3 te wachten.

              Maar dat hebben ze niet gedaan (goed wetende dat ze veel potentiele klanten naar de 300D zien vertrekken), dus ervaar ik dat als : " we kunnen niet beter " (cf die enkele foto's die ze wel laten zien hebben)
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Ik ga nog even wachten en zien of Nikon met iets over de brug komt.
                Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                www.bartvo.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by B@rT
                  Ik ga nog even wachten en zien of Nikon met iets over de brug komt.
                  Wachten hoeft niet meer !
                  Heb van gisteren de 300D. (kit met lens) Was spijtig genoeg vlug donker, maar zeer goed machien. Allez, da's toch de eerste indruk.
                  Zou geen sony willen.
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Heb van gisteren de 300D. (kit met lens) Was spijtig genoeg vlug donker, maar zeer goed machien. Allez, da's toch de eerste indruk.
                    Kan ik alleen maar bijtreden...toestel ligt heel goed in de hand en voelt helemaal niet cheap aan. Komende van een G2 is de snelle AF indrukwekkend. De bijgeleverde 18-55 doet zijn werk meer dan naar behoren, deze lens is een serieuze troef imho, iets vergelijkbaar met EF vatting kost een veelvoud ervan...
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      ---
                      NB: besteld bij Digital Versand gezien goede prijs / snelle service (kreeg op al mijn mails onmiddellijk antwoord)
                      (tevens uitstekend volgens ervaringen op Geizhals en Preistrend)
                      ---

                      Typisch: ik heb al enkele mailjes naar hun verstuurd en nog steeds geen enkele reactie mogen ontvangen... Ze hebben een goede prijs, maar ik wilde eerst eens informeren of ze ze (de 300D dus) op voorraad hebben. Uiteindelijk gisteravond toch maar besteld en meteen weer een mailtje verstuurd met dezelfde vraag, nog steeds niets ontvangen...

                      Wellicht heb jij een ander e-mail adres gebruikt???

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tinus

                        Typisch: ik heb al enkele mailjes naar hun verstuurd en nog steeds geen enkele reactie mogen ontvangen... Ze hebben een goede prijs, maar ik wilde eerst eens informeren of ze ze (de 300D dus) op voorraad hebben. Uiteindelijk gisteravond toch maar besteld en meteen weer een mailtje verstuurd met dezelfde vraag, nog steeds niets ontvangen...

                        Wellicht heb jij een ander e-mail adres gebruikt???
                        Ik stuurde berichten zowel naar : info@digital-versand.de als naar order@digital-versand.de, waarop telkens prompt een antwoord.
                        Maar gezien je besteld hebt, moet je toch minstens een automatisch bericht ontvangen hebben ?

                        Ludovic
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

                        Comment


                        • #13

                          Ik stuurde berichten zowel naar : info@digital-versand.de als naar order@digital-versand.de, waarop telkens prompt een antwoord.
                          Maar gezien je besteld hebt, moet je toch minstens een automatisch bericht ontvangen hebben ?

                          Ludovic
                          Bedankt!
                          Dat laatste e-mail adres had ik inderdad nog niet geprobeerd.
                          En ja, uiteraard heb ik wel een automatische bevestiging gekregen van mijn bestelling. Maar ik zou zo graag weten of ze ze nog op voorraad hebben en zo nee, hoe lang het kan gaan duren... Je kent het wel: eenmaal de beslissing genomen om te kopen en dan wil je ook zo snel mogelijk weten wanneer je 'm kunt verwachten.

                          Overigens, wanneer heb jij besteld en wanneer had je 'm binnen???

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tinus

                            Bedankt!
                            Dat laatste e-mail adres had ik inderdad nog niet geprobeerd.
                            En ja, uiteraard heb ik wel een automatische bevestiging gekregen van mijn bestelling. Maar ik zou zo graag weten of ze ze nog op voorraad hebben en zo nee, hoe lang het kan gaan duren... Je kent het wel: eenmaal de beslissing genomen om te kopen en dan wil je ook zo snel mogelijk weten wanneer je 'm kunt verwachten.

                            Overigens, wanneer heb jij besteld en wanneer had je 'm binnen???
                            Is helemaal nog niet binnen, en pas zondag besteld (kit). Heb uiteraard ook geïnformeerd wanneer die geleverd zou worden. Levering zou (waarschijnlijk) verwacht worden vanaf de 42e week, dus vanaf 13 oktober. De EOS 300D kit is op dit ogenblik blijkbaar nergens meer in Duitsland voorradig (alle voorafbestellingen zijn reeds uitgeleverd), in tegenstelling tot de body-only versie die wel nog hier en daar verkrijgbaar is.

                            Ludovic
                            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                            BD0118BE

                            Comment


                            • #15
                              Gefeliciteerd Igor met je aankoop. Begint bij mij ook te kriebelen om naar de Canon-stal terug te keren, nu de DSLR betaalbaar wordt. Toch nog eerst een beetje verder experimenteren met mijn CP 5700, een zeer allround en degelijk toestel.

                              Groetjes,

                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X