Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goedkope compact

hallo, heb een Canon 1000D met de 2 IS kitlenzen
    ben er meer dan tevreden over
    maar is, vooral op reis zwaar en lomp (zoals ik nu ondervind)
    nu zoek ik (meer bepaald voor mijn vrouw)
    een compact iets, liefst met een deftige zoom, zodat we toch redelijke reisfoto's kunnen hebben
    maar wel goedkoop (max € 200)
    iemand een tip?
    merci
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: goedkope compact

ikzelf had om dezelfde reden ook een compact bijgekocht met 12x zoom, een canon powershot sx200 is, en ben daar best wel tevreden over, kost nu ongeveer een 240 euro denk ik.
    of een panasonic tz6 of 7 misschien, zijn ook wel beide goed...

groeten
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Dag,
      ik ben supertevreden van mijn Panasonic DMC TZ5. 9,1 megapixel, 10x optische zoom.
      Optimale mogelijkheden voor een compactcamera!
      Lees de volledige review op
      LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Nu ongeveer 220 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        hallo, heb een Canon 1000D met de 2 IS kitlenzen
        ben er meer dan tevreden over
        maar is, vooral op reis zwaar en lomp (zoals ik nu ondervind)
        nu zoek ik (meer bepaald voor mijn vrouw)
        een compact iets, liefst met een deftige zoom, zodat we toch redelijke reisfoto's kunnen hebben
        maar wel goedkoop (max € 200)
        iemand een tip?
        merci
        De Canon 1000D groot en lomp
        Enfin ik heb een ixus model van canon erbij,meestal voor mijn vrouw op reis want ik zou mijn D90 op reis niet meer willen missen,en die weegt zeker dik tweemaal meer...
        naar het schijnt is de laatste ixus een goede compact maar dat is ook de panasonic TZ7 al kosten die wel net hun prijs...

Succes

Grtz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Deftig, compact, veel mogelijkheden en makkelijk in gebruik : Panasonic TZ5 met 10x optische zoom + HD Movies. +- €150 op Ebay.
          Makkelijk : de huidige Aldi-camera met touchscreen (gewoon tussen het fruit en de groenten gooien) je moet niet online bestellen noch wachten :-D
          M'n schoonpa is fan van dit laatste, wij van het eerste :-D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Deftig, compact, veel mogelijkheden en makkelijk in gebruik : Panasonic TZ5 met 10x optische zoom + HD Movies. +- €150 op Ebay.
            Makkelijk : de huidige Aldi-camera met touchscreen (gewoon tussen het fruit en de groenten gooien) je moet niet online bestellen noch wachten :-D
            M'n schoonpa is fan van dit laatste, wij van het eerste :-D
            Van die Aldi-camera zou ik afblijven, ik heb nog niks dan problemen gekend met elektronica van Aldi en als je problemen hebt is de dienst na verkoop geen bal waard. Bij Aldi zeggen ze, je moet het met Medion regelen, contacteer je medion, dan laten zij niks meer van zich weten...

En tja, een 1000D zou ik nu ook niet echt zwaar durven noemen. Voor een compact zou ik er gewoon op letten dat je dezelfde geheugenkaartjes gebruikt, altijd handig als er iets misloopt.
            Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM

Comment

bedankt iedereen,
              groot en lomp
              nu ja, ik weet ook wel dat het de lichtste van de hoop is. Maar daarmee geraak je ook de Lottoarena niet binnen hoor om Deep Purple te fotograferen. Met mijn vroegere Konica Minolta Dimage Z20 wel.
              En ergens rond wandelen met een compactje is veel gemakkelijker (en in sommige gevallen veel veiliger ook) dan met een draagtas.
              We denken dat het Panasonic TZ5 of Canon ixus 95 IS wordt.
              ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                bedankt iedereen,
                groot en lomp
                nu ja, ik weet ook wel dat het de lichtste van de hoop is. Maar daarmee geraak je ook de Lottoarena niet binnen hoor om Deep Purple te fotograferen. Met mijn vroegere Konica Minolta Dimage Z20 wel.
                En ergens rond wandelen met een compactje is veel gemakkelijker (en in sommige gevallen veel veiliger ook) dan met een draagtas.
                We denken dat het Panasonic TZ5 of Canon ixus 95 IS wordt.
                Je kan misschien wel een compactje mee naar binnen nemen, maar de kwaliteit van de foto's is dan toch zo slecht dat je er eigenlijk niets aan hebt (tenzij je er postzegels van wil laten afdrukken).

Hou er dus rekening mee dat de hoge iso foto's van elk compactje véél slechter zijn dan die van je 1000D.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je kan misschien wel een compactje mee naar binnen nemen, maar de kwaliteit van de foto's is dan toch zo slecht dat je er eigenlijk niets aan hebt (tenzij je er postzegels van wil laten afdrukken).

Hou er dus rekening mee dat de hoge iso foto's van elk compactje véél slechter zijn dan die van je 1000D.
                  merci,
                  weet ik hoor. Vorig Deep Purple concert had ik mijn dochters Panasonicje mee. Heb maar 5 foto's genomen. Ik zat ver van het podium, en er was dus inderdaad niet veel te zien op de foto's. Normaal neem ik meer dan 1000 foto's op concerten (en toch geniet ik nog van het concert zelf)

Oh ja, vandaag hebben we de Canon IXUS 100 IS gekocht. Ik wou eigenlijk een iets duurder toestel (Panasonic met meer zoom), maar het is het toestel van mijn vrouw, dus...
                  ik probeer...

Comment

Working...
                  X