Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d2x(s) of 1d mk2(n) voor aktiefotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d2x(s) of 1d mk2(n) voor aktiefotografie

Geachte forumleden,

Momenteel ben ik in het bezit van nikon en fuji materiaal.

Doch graag zou ik mij graag een 2e handscamera aanschaffen voor meer aktie en snelle raw-verwerking. Afdrukken worden niet groter dan A3 afgedrukt. Snelle accurate autofocus is mijns inziens heel belangrijk.

Ik dacht aan een mooie 2e hands eos1D mk2(n)in nieuwstaat of een mooie ouwe goeie 2d2x(s).
    De bedoeling is uiteraard voor 'outdoor' fotografie van jachthonden en alles wat er omheen gebeurt, dus meestal tot 400 iso met lichtsterke objectieven.
    Welke heeft er volgens jullie de beste beeldkwaliteit.

Wat zijn zo de aanvaardbare prijzen voor deze camera's?

Alle meningen welkom!

Met dank bij voorbaat,

Krist

Re: d2x(s) of 1d mk2(n) voor aktiefotografie

Ik ben in de tijd overgestapt van een D2X naar een 1dmkII omdat de D2X op hoge ISO's toch wel veel te wensen over liet. Als je echt niet boven ISO400 gaat zijn ze zeker aan mekaar gewaagd en produceert de D2X misschien wel de mooiere beelden. AF is te vergelijken.

Comment

ik ben heel tevreden over mijn 1D2 : super-AF, gebouwd als een tank, IQ, ...

maar als je al wat kwaliteitsobjectieven van Nikon hebt, zou ik bij Nikon blijven en voor de D2X gaan als je aan hogere ISO geen nood hebt (ik kan mits goede belichting ISO1600 wel best gebruiken op mijn 1D2)...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Denk eerder aan een tweedehands D300, want die heeft een veel betere tracking, en zoekt naar kleuren Ik heb qua tracking veel gevloekt op de D2X omdat 'm altijd de achtergrond koos bij een iets kleiner onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Denk eerder aan een tweedehands D300, want die heeft een veel betere tracking, en zoekt naar kleuren Ik heb qua tracking veel gevloekt op de D2X omdat 'm altijd de achtergrond koos bij een iets kleiner onderwerp.
          da's inderdaad ook een goede optie... En de D300 kan (indien nodig) ook heel goed overweg met hoge ISOs...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Working...
          X