Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera uit de States

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera uit de States

    Een vriend van mij gaat in Februari naar Portland voor zijn werk.

    Ik zou hem eventueel een 7D laten meebrengen, oftewel misschien een 1D mark III als die er nog zijn voor een mooie prijs.

    Kent iemand grote goedkope "winkelketens" in amerika die eventueel een vestiging in Portland zouden hebben? Dan kan ik eens prijzen opzoeken.

    Of weet iemand in Portland een goede fotozaak zijn?

    Alvast bedankt,

    Pieter-Jan
    Website

  • #2
    Re: Camera uit de States

    Portland Maine of Oregon

    Opletten voor importkosten bij douane, je vriend zal best het toestel gebruiken en doos achterlaten om het als een niet-nieuw toestel te laten lijken.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Camera uit de States

      een bekende truc is 'sporen' zoals het kredietkaartstripje vanuit de states in een brief over de post te verzenden naar je thuisadres of je werkadres; handleidingen kan je vaak in PDF downloaden van de websites dus die heb je ook niet echt nodig; de enige weggever voor de douaniers kan de amerikaanse stekker zijn, dus je zou een belgische stekker kunnen meegeven. Ook een goeie (op nikons alvast, ik veronderstel dat canon dat ook kan) is reeds via de menu's je naam in te voeren in de exifgegevens van het toestel, dat kan je dan mooi tonen aan de douanier.
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #4
        Re: Camera uit de States

        Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        de enige weggever voor de douaniers kan de amerikaanse stekker zijn, dus je zou een belgische stekker kunnen meegeven.
        Waarom? Als ik uit de US terugkom, maar ook als ik ga, heb ik een snoer met een US-stekker bij me(daar heb je wat aan). Een snoer met een EU-stekker eraan zou zelfs verdacht kunnen zijn.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Camera uit de States

          Denken jullie echt dat douane beambten deze truckjes niet kennen (wie weet leest er zelfs eentje geïnteresseerd mee op dit forum)?

          Voor dure spullen zullen ze steeds het aankoopbewijs vragen; kun je dit niet voor leggen (eventueel achteraf indien het "zogezegd" thuis zou liggen) ben je gezien.
          Nog zelf niet mee gemaakt, maar al werd gehoord van anderen.

          Ikzelf heb steeds een copie van aankoopbewijs bij me van m'n fotografische spullen tijdens vliegreizen.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: Camera uit de States

            Bedankt voor de reacties,

            Ik ken de gevaren van de douane, maar mijn vraag blijft nog steeds onbeantwoord...

            Kent er iemand een webshop die een filiaal heeft in Portland waar ik eens kan kijken voor prijzen oid?

            Bedankt,

            Pieter-Jan
            Website

            Comment


            • #7
              Re: Camera uit de States

              Kijk hier even
              http://www.prophotosupply.com/
              http://www.ritzcamera.com/ (= camera world, Kits camera)
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Camera uit de States



                Address:
                6401 SW Macadam Ave.
                Portland, OR 97239

                Phone:
                Tel: (503) 452-3907
                Fax: (503) 452-3869

                Email:
                info@camerasolutionsinc.com
                service@camerasolutionsinc.com
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: Camera uit de States

                  Bedankt voor de linkjes

                  Zo te zien zijn de prijzen het zelfde als bij ons (omgerekend dan), dus het is precies niet echt de moeite om dan in de states te kopen...?

                  Of zijn dit enkel de introductieprijzen die op hun website staan en zijn dit dan niet de real-time prijzen?

                  Of is dit enkel wishful-thinking?

                  Alvast bedankt,

                  PJ
                  Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera uit de States

                    Ben zelf net terug, op black friday waren er wel deals te doen. Bij Calumet ging alles waar Canon opstond over de toonbank aan prijzen zonder Tax dan was het verschil een kleine 15% . Klein materiaal, fototassen, statieven van bepaalde merken zijn wel aanzienlijk goedkoper. Ik heb mij een "light" statief van Calumet meegebracht voor 70$ in Antwerpen staat die 85€ (volgende keer ga ik wel een grotere valies meenemen)
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera uit de States

                      Google leverde dit ook op: http://www.deltacamera.com/default.asp

                      Deze winkel verkoopt bijvoorbeeld nog 1D mark III toestellen voor 2400 dollar en de 7D is er te koop voor 900 Dollar!

                      Dat is wel heel erg goedkoop als je dat omrekend naar euro's!!

                      Zou dit te vertrouwen zijn?
                      Website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera uit de States

                        Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht
                        Google leverde dit ook op: http://www.deltacamera.com/default.asp

                        Deze winkel verkoopt bijvoorbeeld nog 1D mark III toestellen voor 2400 dollar en de 7D is er te koop voor 900 Dollar!

                        Dat is wel heel erg goedkoop als je dat omrekend naar euro's!!

                        Zou dit te vertrouwen zijn?
                        Wat denk je nou ?
                        Google levert ook dit op:

                        Delta Camera needs to be shut down for fraudulent actvities.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera uit de States

                          Je kan voor ongeveer 1300 EUR (of minder) volledig legaal en met garantie in Europa kopen, waar zijn jullie mee bezig ?

                          Comment

                          Working...
                          X