Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D of iets anders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 450D of iets anders?

Ik wil als beginner mijn eerste DSLR aankopen.

Doel: enerzijds mooie huis-tuin-en-keuken-foto’s trekken van mijn (nooit stilzittende :-) kindjes/gezinsactiviteiten (wat ik tot nu toe doe met een toestel met 10x optische zoom van Olympus (C750)), maar ook verder experimenteren met natuurfoto’s (landschap als macro) als sfeerbeelden met weinig licht (binnen en buiten).

Ik bestudeerde volgende (instap)modellen: Nikon D3000 en D5000, Canon D1000 en D450, Olympus E-620, Pentax Kx en Sony A330 (laatste 3 owv interne ‘on board’ stabilisator).

Ik wil gaan voor Canon EOS-450D + Canon 18-55/3,5-5,6 EF-S IS + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon 55-250/4-5,6 EF-S IS, dit alles voor net geen 800 euro.

Maar twijfel toch een beetje over de Olympus E-620 owv stabilisator in het toestel. Maar ik vrees als ik de lenzen erbij wil kopen vergelijkbaar met de 450D ik toch ook erg veel geld kwijt ben.

1. Kan ik met de Canon set-up doen wat ik hierboven beschrijf?
    2. Is twijfel voor Olympus gegrond?
    3. Ik heb nog 2 oude lenzen liggen van mijn oude 2e hands Pentax-SLR: Sigma 75-210 (1:3.5-4,5) en Takumar 28-80 (1:3.5-4,5). De moeite waard om dan eerder te kiezen voor Pentax Kx zodat ik de lenzen kan recupereren?

Ik heb al een aantal toestellen geprobeerd en ik ga zeker ook de 450D nog eens ‘betasten’.

Alvast bedankt voor jullie inzichten
    Johan
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Re: Canon 450D of iets anders?

Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
    1. Kan ik met de Canon set-up doen wat ik hierboven beschrijf?
    2. Is twijfel voor Olympus gegrond?
    3. Ik heb nog 2 oude lenzen liggen van mijn oude 2e hands Pentax-SLR: Sigma 75-210 (1:3.5-4,5) en Takumar 28-80 (1:3.5-4,5). De moeite waard om dan eerder te kiezen voor Pentax Kx zodat ik de lenzen kan recupereren?
    1. Met de Canon combinatie die je beschreef ga je zéker kunnen doen wat je zoekt, geen twijfel. De 18-55 en vooral de 55-250 zijn op dit forum al vaker genoemd als uitstekend in de prijs/kwaliteit verhouding. Over de 55-250 vind je via de zoekfunctie allicht het lange topic van Duindistel met een aantal erg overtuigende foto's.

2. Gewoonlijk vind je onder fotografen mensen die erg aanleunen bij een bepaald merk. Dit geeft aanleiding tot heel wat, soms onnodig verhitte, discussies. Algemeen genomen zijn de big five (Nikon, Canon, Olympus, Pentax en Sony) redelijk gewaagd aan elkaar. In de hoge ISO's wordt nog wel wat verschil getoond. Maar voor de rest kom je in vergelijkingen meestal uit op wat de ene heeft, zit er dan bij de andere weer anders op en 't is lichtjes Granny Smith met Jonagold vergelijken. Een camera ligt soms ook beter in de hand dan een andere maar dat went wel.

3. Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat je Pentax-mount lenzen ook wel op een Kx bruikbaar zullen zijn. Er komt straks wel een BDer boven die het zeker weet. Het belangrijke is echter dat goed glas geld kost en als je al wat liggen hebt dan is de switch naar Canon misschien wel spijtig. Je kan je lenzen waarschijnlijk makkelijk 2e hands kwijt maar ik vrees dat ze in prijs minder zullen gaan dan de waarde die jij eraan hecht.

Djienbe

Comment

@djienbe
      alvast bedankt voor de info.

heb ondertussen ook een mailtje aan Pentax België gestuurd met de vraag over de compatibiliteit van de lenzen.
      -----------------
      www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Comment

Plaats anders een nieuw topic met bvb zoiets als "Pentax fanaten, hulp gevraagd" en dan reageert er wel snel iemand denk ik. Vermoedelijk sneller dan een mailtje aan Pentax zelf.

Ik wilde in m'n 1e reactie objectief blijven en ben op de vlakte gebleven qua merken. Omdat ik daar zelf mee werk gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Nikon en Canon. Er doen al wat geruchten de ronde dat Nikon zijn D90 vervangt en dat verklaart wellicht waarom de laatste tijd de prijs gezakt is. Verder de Canon 450 en 500D. Die 3 zouden mijn keuzes zijn.

Djienbe

Comment

Working...
        X