Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:



    dit lijkt mij prima voor mij, 1 lens!
    deze kan van dichtbij en van ver.
    kan ik hier ook macro mee schieten?
    wat vinden jullie er van?

    Comment


    • #62
      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

      Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
      http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-270mm_vc.html

      dit lijkt mij prima voor mij, 1 lens!
      deze kan van dichtbij en van ver.
      kan ik hier ook macro mee schieten?
      wat vinden jullie er van?
      Je kan pas weten of iets goed is als je het zelf geprobeerd hebt.
      Meestal hebben dergelijke lenzen met groot zoombereik een nadelige kwaliteit.
      Dus als je dit in de winkel goed genoeg vind. Ga ervoor.
      Maar maro is hier niet mogelijk mee.

      Comment


      • #63
        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

        Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-270mm_vc.html

        dit lijkt mij prima voor mij, 1 lens!
        deze kan van dichtbij en van ver.
        kan ik hier ook macro mee schieten?
        wat vinden jullie er van?
        Het lijkt een aantrekkelijk objectief, ik denk dat je hier echt spijt van gaat hebben als je wat wilt leren in de fotografie... het gaat snel tekort komen.

        Dit is enkel mijn mening ... maar ik denk dat mensen wel zullen beamen dat bereik het minst belangrijke is op vlak van fotografie ... of toch zeker niet de eerste stap.

        Als ik het fout heb verbeter me maar hoor ... zelf een immense amateur!

        Ik wil je enkel behoeden van de fout die vele mensen maken (incl ik)

        vriendelijke groeten

        Comment


        • #64
          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

          Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
          Het lijkt een aantrekkelijk objectief, ik denk dat je hier echt spijt van gaat hebben als je wat wilt leren in de fotografie... het gaat snel tekort komen.

          Dit is enkel mijn mening ... maar ik denk dat mensen wel zullen beamen dat bereik het minst belangrijke is op vlak van fotografie ... of toch zeker niet de eerste stap.

          Als ik het fout heb verbeter me maar hoor ... zelf een immense amateur!

          Ik wil je enkel behoeden van de fout die vele mensen maken (incl ik)

          vriendelijke groeten
          Je hebt helemaal gelijk.
          De beginner wil hoofdzakelijk veel zoem, maar moet er zelf achter komen dat al die zoem snel verveelt...
          Overigens vind ik het niet direct een fout om een superzoem te kopen, het is slechts een fase in de ontwikkeling van veel zoem naar de dingen die echt nodig hebt....

          Comment


          • #65
            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...8-200mm.htmlis dit setje dan gepast voor mij?

            of zou ik eerder gaan voor 2 lenzen zoals dit setje?:


            1ding snap ik niet, waarom is bijvoorbeeld zo een set met zo een lens:http://www.fotokonijnenberg.be/produ...s_17-85mm.html of deze: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...35_is_usm.html die minder zoom heeft neem ik aan, duurder dan bijvoorbeeld een 18-200?
            mvg!

            Comment


            • #66
              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

              Na lang beslissen,
              denk ik dat ik dit setje ga kopen:

              wat vinden jullie ervan?
              met dit tasje: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ondent_c5.html
              kan hier de body + die 55-250mm in + 18-55mm?
              maar ik denk dat ik het beste een tasje in de gewone winkel koop?
              mvg!

              Comment


              • #67
                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                Adviesprijs 736€ en nu heel voordelig met 739€ ?

                Superaanbieding.......

                Het tasje lijkt me overigens erg krap.

                Comment


                • #68
                  Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Adviesprijs 736€ en nu heel voordelig met 739€ ?

                  Superaanbieding.......

                  Het tasje lijkt me overigens erg krap.
                  hahaha, snap ik ook niks van maar goed, wat vind jij hiervan?

                  Comment


                  • #69
                    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                    Nu was ik net op redcoon.be
                    en zag ik dit:

                    600 euro inclusief verzendingskosten voor de canon EOS 500D met 18-55mm IS kitlens!
                    dit lijkt mij zeer goedkoop?
                    hierbij nog een 55-250mm lens apart kopen? en dan kom ik op hetzelfde uit als de 450D? ( ietsjes duurder)

                    deze kan ik er ook nog bij verloop van tijd bijkopen natuurlijk!

                    Comment


                    • #70
                      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                      [QUOTE]
                      Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                      Nu was ik net op redcoon.be
                      en zag ik dit:

                      600 euro inclusief verzendingskosten voor de canon EOS 500D met 18-55mm IS kitlens!
                      Is wel EXL. verzendkosten he

                      Lijkt me best aan alle voorafgaande berichten te zien, dat je eerst even, tijdens de solden bv, een fotowinkel binnenstapt en een aantal van jouw genoemde keuzes ter hand neemt. Kwestie van eens aan te voelen hoe ze liggen. Vooral omdat je toch nogal onzeker bent over wat, hoe, waar ...

                      600 € voor een instappakket lijkt me niet overdreven Heb zelf echter géén ervaring met Canon
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                      BD1614BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                        Zonder dingen nog ingewikkelder of verwarder te willen maken : waarom wil je per se een reflex camera ? Je zegt zelf dat je helemaal geen ervaring hebt, je bent nog jong, een beperkt budget. Nu zeg je vooral bloemen enz. te willen fotograferen. Maar wie weet, eens je bezig bent, dat je juist een andere richting wil opgaan.
                        Persoonlijk zou ik voor een goede bridge camera gaan (d.i. een camera met vaste zoom-lens, en veelal elektronische zoeker; vb. Panasonic Lumix DMC-FZ28; hiermee kan je zelfs in RAW werken ).
                        Laat je hoofd niet teveel op hol brengen door lenzen, bodies, etc...
                        Concentreer je eerst op fotografie en plezier hebben in foto's maken en experimenteren (en daar heb je absoluut GEEN reflex voor nodig). Een bridge is ideaal om de eerste stappen te zetten voor iemand die "beginnende interesse" heeft. Kan je zeker een paar jaar mee verder. Slaat het fotograferen aan, en wil je doorgroeien, koop dan een een 'systeem' camera (=DSLR). Ondertussen ben je al een paar jaartjes ouder (en wijzer) en heb je de gelegenheid gehad om je degelijk (theoretisch) voor te bereiden en ZELF je keuze te maken.

                        Ik zeg niet dat je dit ook niet kan met een (instap) reflex, maar mij lijkt het 'overdone'. Je zou de eerste niet zijn die na de eerste euforie ("ik heb 'm !") al gauw vervalt in de desillusie ("ik dacht dat deze camera toch wel betere foto's zou maken" ), en de camera vervolgens in de kast of op ebay belandt.

                        Veel succes met je keuze.
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

                        Comment


                        • #72
                          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          Zonder dingen nog ingewikkelder of verwarder te willen maken : waarom wil je per se een reflex camera ? Je zegt zelf dat je helemaal geen ervaring hebt, je bent nog jong, een beperkt budget. Nu zeg je vooral bloemen enz. te willen fotograferen. Maar wie weet, eens je bezig bent, dat je juist een andere richting wil opgaan.
                          Persoonlijk zou ik voor een goede bridge camera gaan (d.i. een camera met vaste zoom-lens, en veelal elektronische zoeker; vb. Panasonic Lumix DMC-FZ28; hiermee kan je zelfs in RAW werken ).
                          Laat je hoofd niet teveel op hol brengen door lenzen, bodies, etc...
                          Concentreer je eerst op fotografie en plezier hebben in foto's maken en experimenteren (en daar heb je absoluut GEEN reflex voor nodig). Een bridge is ideaal om de eerste stappen te zetten voor iemand die "beginnende interesse" heeft. Kan je zeker een paar jaar mee verder. Slaat het fotograferen aan, en wil je doorgroeien, koop dan een een 'systeem' camera (=DSLR). Ondertussen ben je al een paar jaartjes ouder (en wijzer) en heb je de gelegenheid gehad om je degelijk (theoretisch) voor te bereiden en ZELF je keuze te maken.

                          Ik zeg niet dat je dit ook niet kan met een (instap) reflex, maar mij lijkt het 'overdone'. Je zou de eerste niet zijn die na de eerste euforie ("ik heb 'm !") al gauw vervalt in de desillusie ("ik dacht dat deze camera toch wel betere foto's zou maken" ), en de camera vervolgens in de kast of op ebay belandt.

                          Veel succes met je keuze.
                          Ik weet dat ik interesse heb in fotografie, kga niet eerst zo een bridge van 400 euro kopen om daarna te verkopen voor 100 euro max & dan een dslr te kopen he
                          ik koop direct een dslr

                          Comment


                          • #73
                            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                            Wat alain verteld is iets dat ik kan bijtreden. Ik ben begonnen met een Canon powershot G7. Het begon weliswaar te kriebelen naar meer speelruimte en binnen de 6 maand was ik overgestapt naar een reflex. De powershot doet nog altijd dienst voor wat met CHDK software te klooien.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                              Ik ook... heel lang gedaan met de fujifilm Finepix S7000 bridge camera!
                              Heel veel plezier mee gehad en enorm veel geleerd.
                              Nu een nieuwe camera en ben SUPER tevreden dat ik eerst alles stap voor stap geleerd heb met het bridge toestel.
                              Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                              Comment

                              Working...
                              X