Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

    Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
    nuja, ge kunt ook wel veronderstellen dat ik ook niet zo een kruidvat fan ben é
    lol :d
    hemahemahema ;d

    Comment


    • #32
      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

      Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
      de Canon EOS 1000D bevalt me zeer goed! is dit een goede goede camera? (voor een (beginneling))?
      heeft iemand anders misschien nog suggesties?
      Het is een goede camera voor een beginner van 13 / 14 jaar. Kan je toch wel jaren plezier aan hebben denk ik. Later kan je overstappen op degelijker materiaal, naargelang je behoeften en budget. Zeker starten met de kitlens. Welke dat word hangt dan af wat je doel is in het begin. Om je een vergelijking te geven van de milimeters van zo'n objectief (lens) moet je volgende stelregel in acht nemen. 35 mm op een cropcamera als de 1000D heeft dezelfde diepteweergave als het menselijk oog. Alles boven de 35mm brengt je onderwerp korter bij. Alles onder de 35mm brengt het onderwerp visueel verder van je camera.
      Verder hebben we nog de sluitertijd en het diafragma. Aangezien je camera licht vangt op een lichtgevoelige sensor moet je dit fysisch controleren en bijsturen.
      Sluitertijd : Duur dat het licht op de sensor valt.
      Diafragma : opening waardoor dit licht moet.
      ISO waarde, gevoeligheid van de sensor of lichtvanger.
      Aangezien de licht-omstandigheden waarin je fotografeerd niet constant is worden deze waarde bepalend om een goed belichte foto te maken. Meestal kanje in je zoeker zien aan de hand van een streepje of je goed belicht, of niet.
      Ook moet je met andere factoren reking houden om geen bewegingonscherpte te hebben enzo, maar een fotografiecursus, of lid worden van een fotoclub kan je verder helpen.

      Comment


      • #33
        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

        ik ben vandaag in de photo hall geweest en daar een paar modelletjes gezien. De canon EOS 450D is zeer groot ten opzichte van de Nikon D3000 ;o
        D3000 is dit een goede, camera? ik weet in ieder geval wel dat ze compact is! (:

        Comment


        • #34
          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

          Ik ken uw gebruik niet, maar die D3000 geeft op hogere ISO waarden ronduit een belabberde kwaliteit.
          Vergelijk HIER bvb eens met de Pentax K-x op 3200 ISO.
          Groetjes van tozumi

          Bezoek hier mijn webstek

          Comment


          • #35
            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

            Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
            De 1000d is een vrij oud model (heb laatst een verkoper in een winkel zelfs horen zeggen dat ze die niet meer maken en dat ze enkel nog konden verkopen wat ze in stock hadden). Voor €70 meer het je een 450d waar je veel meer (en langer) plezier zult aan hebben denk ik.
            De 1000D kwam NA de 450D.....

            Comment


            • #36
              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

              Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
              Ik ken uw gebruik niet, maar die D3000 geeft op hogere ISO waarden ronduit een belabberde kwaliteit.
              Vergelijk HIER bvb eens met de Pentax K-x op 3200 ISO.
              LOL, de aandeelhouders benne er weer

              BTW...de ts (13 jaar) geeft in zijn eerste reply al aan dat hij het toestel wil gebruiken voor bloemetjes en dieren. Denk niet dat die ISO boven de 800 zal komen.

              Comment


              • #37
                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                LOL, de aandeelhouders benne er weer

                BTW...de ts (13 jaar) geeft in zijn eerste reply al aan dat hij het toestel wil gebruiken voor bloemetjes en dieren. Denk niet dat die ISO boven de 800 zal komen.
                Helemaal geen aandeelhouder, maar wel ogen in mijn kop. Als je niet kijkt kan je het niet zien.
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment


                • #38
                  Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                  In het geval van deTS zou ik beginnen met een Canon EOS 1000D, 18-55 IS lensje en een statief. Een 18-55 is zeker voldoende om bloemen te fotograferen. Voorbeelden die gemaakt zijn met de 18-55 (zonder IS):

                  Foto 1
                  Foto 2
                  Foto 3
                  Foto 4
                  Foto 5

                  In mijn ervaring is een statiefje echter wel pure noodzaak voor dit soort foto's.
                  www.elwee.net

                  Comment


                  • #39
                    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                    Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                    Helemaal geen aandeelhouder, maar wel ogen in mijn kop. Als je niet kijkt kan je het niet zien.
                    Gebruik je oogjes dan ook, TS is 13 jaar oud en wil vooral bloemen en diertjes fotograferen. Wat moet hij met een ISO van >3200?
                    Je geeft geen gericht advies, leest niet waar de TS's een toestel voor willen gebruiken, maar plakt en knipt overal het zelfde riedeltje neer. Als je geen aandeelhouder bent, ben je vast Pentaxdealer

                    Comment


                    • #40
                      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                      Mooie foto's Elwee

                      Comment


                      • #41
                        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                        Ik kan alleen maar herhalen:
                        Of het nu een canon 450D, 500D, 1000D, 1500D of eender wat wordt. Erg veel verschil gaat het niet maken. Digitale toestellen evolueren zo snel dat je echt niet lang met het nieuwste van het nieuwste zal rondlopen. Kijk je in dezelfde prijscategorie naar Nikon, Sony of Pentax, dan vind je daar OOK goede toestellen.
                        Toestel A zal misschien beter zijn dan toestel B op hoge ISO; toestel B zal dan misschien weer wat compacter zijn of gemakkelijker in je hand liggen. Bij toestel C krijg je een gratis tasje en als je toestel D kiest kan je af en toe misschien van een familielid een lens lenen. Het is echt een keuze die je gewoon zelf moet maken.

                        De essentie van fotograferen blijft trouwens ook dezelfde. Nu, en binnen twee jaar nog steeds. En ook al is een 45OD of een 1000D al anderhalfjaar (of zo???) oud, wat toen een goede foto was, is nu nog steeds een goede foto. En daarom gaat het.

                        Dat er beperkingen zijn aan fotograferen ga je bij ieder toestel merken. Licht, geld, mm's, je kan het zo gek niet bedenken of je loopt vroeg of laat wel tegen een tekort op.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                          Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht

                          - Fotograferen met een Nikon D90 van Dré De Man ( deze ga ik toch niet lezen want het word geen nikon (: )
                          Waarom geen Nikon??????
                          Nikon D90
                          Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 VR - Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 G VR - Micro-Nikkor AF-S DX 85mm f/3.5G ED VR - SB 900

                          Comment


                          • #43
                            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Gebruik je oogjes dan ook, TS is 13 jaar oud en wil vooral bloemen en diertjes fotograferen. Wat moet hij met een ISO van >3200?
                            Je geeft geen gericht advies, leest niet waar de TS's een toestel voor willen gebruiken, maar plakt en knipt overal het zelfde riedeltje neer. Als je geen aandeelhouder bent, ben je vast Pentaxdealer
                            Hoho, niet te hard van stapel lopen he. Het verschil op 800 ISO is ook duidelijk...
                            En als je een bloemetje of een bijtje met f:22 uit de hand wil fotograferen dan kan je wel degelijk hoge ISO's gebruiken. Tenminste als die hoge ISO bruikbaar is, en dat is bij dit toestel spijtig genoeg niet het geval.

                            Kijk HIER maar eens wat je op vlak van fotografie van bloemetjes en bijtjes kan bereiken met een kitlensje (in dit geval 50-200, maar lukt ook met de 18-55) en een simpel voorzetlensje als de Raynox 250.
                            En ja, kijk maar gerust eens naar de ISO en het diafragma... De eerste foto is f:22 en ISO 1600...
                            En als je denkt dat gastjes van 13 alleen foto's willen maken bij klaarlichte dag, dan ben je ook verkeerd. Zie maar naar het aantal vragen over "welke lens voor fuiven of optredens " die hier op het forum gesteld worden.
                            Iemand die altijd zijn toestel op 100 ISO laat staan, die kan om het even welke occasie gebruiken, op 100 of 200 ISO zijn ze immers allemaal goed. Een Nikon D40X zou waarschijnlijk dezelfde resultaten geven.

                            En nee, ik ben ook geen Pentax dealer, maar mijn tweede fototoestel dat ik als tiener gekocht heb was wel een Pentax, dat was in 1968. Dus een beetje ervaring heb ik ondertussen wel opgedaan dacht ik.

                            Oh ja, zo'n Raynox voorzetlensje kost minder dan 45€ bij het konijn. Dus nog haalbaar voor iemand van 13 jaar.

                            HIER nog zo'n reeksje met die Raynox.
                            Last edited by tozumi; 16 december 2009, 20:24.
                            Groetjes van tozumi

                            Bezoek hier mijn webstek

                            Comment


                            • #44
                              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                              Waarom geen pentax, sony, of ander merk.

                              De TS haalt enkel het merk canon door zijn vraag, nadien stelt hij een vraag over nikon.

                              Waarom een ander merk erbij halen, kan je blijven doorgaan niet. Ik denk dat zijn keuze al gemaakt is. Nu is het aan de winkel om hem op andere gedachten te brengen.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                                hier ben ik weer!
                                en heb 2 leuke setjes gevonden.
                                Set 1
                                Set 2
                                welke zou het beste voor mij uitkomen?
                                Ikzelf denk de 1000D?
                                magoed,
                                Als ik deze camera heb zou ik graag een iMac van apple kopen omdat die een goed fotobewerkprogramma heeft, want heb geen zin om 800 euro aan photoshop uittegeven en nog alles leren!
                                dank bij voorbaat!

                                Comment

                                Working...
                                X