Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

    Waarom ga je niet voor de Canon 1000D met een EFS 18-55? Kost je 405 Euro bij konijnenberg klik. Of kijk voor een leuke tweedehands voor nog minder!

    Comment


    • #17
      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

      Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
      Wat bedoelen ze eigenlijk met:

      Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

      Comment


      • #18
        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

        goed filmpje!

        Comment


        • #19
          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

          -> body: maakt allemaal niet zoveel uit. Zowel Sony, Nikon, Canon als Pentax hebben in die prijs- en kwaliteitscategorie verschillende mogelijkheden, die allemaal aan elkaar gewaagd zijn. Pin je niet teveel vast op welke body of niet, als er al verschillen zitten in de verschillende bodies ga je dat verschil echt niet zien op de foto's achteraf. Zeker niet als je toch vooral met foto's op je scherm bezig gaat zijn.

          -> lens: wel een wereld van verschil. Doe in het begin best gewoon normaal, en begin maar met een goedkopere kitlens. Natuurlijk heeft die beperkingen, maar je budget heeft die ook. Tegen de beperkingen van een 18-55 kitlens zal je sneller opkijken dan tegen die van een 24-70 f/2.8 die veel duurder is, maar als je binnen de lijntjes blijft kleuren (ik bedoel: binnen de mogelijkheden van de lens) heb je al heel wat mogelijkheden en kan je prima foto's maken. Met de 50mm f/1.8 of de 85mm f/1.8 of de 35mm f/2.8 zou je daarnaast ook nog een heel mooie lichtsterke lens hebben voor niet veel geld, en heb je alle tijd van de wereld om door te sparen voor meer en beter.

          -> video: is niet onmiddellijk geschikt voor huis-, tuin- en keukenfilmpjes (omwille van oa gebrek aan autofocus en de gebrekkige klankkwaliteit). Maar ondanks dat is het, voor als je met die beperking leert werken, wél een heel degelijke (video)camera waarmee je kwalitatief enorm goede filmpjes kan maken. Toevoeging: ik heb enkel ervaring met de videofunctie van de 5D. Ik weet niet of die verschillend is.

          -> macro: vergis je niet, als je echt goede macrofoto's wil kunnen maken kost je dat op de duur veel geld, wat je zal moeten steken in een goed statief, een goed en vrij duur objectief en de nodige flitsers.

          Comment


          • #20
            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

            BEDANKT voor alle reacties!
            maar weten julie wat eigenlijk het probleem is? ik ken NIETS van fotografie, k weet er niets van enz, maar ik hou SUPERVEEL van fotograferen, dadelijk ga ik mij wat boeken in de bibliotheek halen over fotografie. en lezen lezen lezen, hoe zijn jullie er eigenlijk mee begonnen? en wat stellen al die lenzen voor? want er bestaan ook 55-200mm lenzen maar ook 18-55mm wat is het verschil? dat je kan zoomen? kan iemand dit aub uitleggen?
            de kit van de eos 500D met de 18-55mm lens staat mij wel aan. maar is ook wel duur. die canon EOS 100D is veel goedkoper, is deze evengoed? of hoe zit dit?
            alvst bedankt!

            Comment


            • #21
              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

              Haal alvast wat boeken want er is véél over te lezen! Ik ben er ook mee bezig!

              De 500d ga ik nemen, met de kitlens 18-55 en een 50mm prime lens. De kitlens is goed genoeg voor beginners 50-250 is een grotere zoom inderdaad, die kan je eventueel later nog bijkopen..

              De 1000d heeft geen filmfunctie, kleiner scherm, is ook wat kleiner dacht ik, minder mpx, .. maar wel goed hoor vooral als je filmfunctie toch niet gebruikt ga dan voor de 1000d, of nog beter de 450d!

              Comment


              • #22
                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                BEDANKT voor alle reacties!
                maar weten julie wat eigenlijk het probleem is? ik ken NIETS van fotografie, k weet er niets van enz, maar ik hou SUPERVEEL van fotograferen, dadelijk ga ik mij wat boeken in de bibliotheek halen over fotografie. en lezen lezen lezen, hoe zijn jullie er eigenlijk mee begonnen? en wat stellen al die lenzen voor? want er bestaan ook 55-200mm lenzen maar ook 18-55mm wat is het verschil? dat je kan zoomen? kan iemand dit aub uitleggen?
                de kit van de eos 500D met de 18-55mm lens staat mij wel aan. maar is ook wel duur. die canon EOS 100D is veel goedkoper, is deze evengoed? of hoe zit dit?
                alvst bedankt!
                Dit laat je alvast tonen wat een breedhoek, standaard en telelens is.


                Een andere term die je zal tegenkomen is Depth of Field oftewel scherptediepte.
                Ook hier wordt getoond wat dit nu precies is (door het diafragma kleiner of groter te nemen):


                en verder lezen en zeker véél proberen.

                PS: zaterdag niet vrij? Anders kan je met BD naar de Olmense Zoo voor een shooting day. Daar zijn er heel zeker mensen die je op goede weg willen zetten.
                Zie voor meer info het forum bij Shooting Days

                Comment


                • #23
                  Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                  Ik kan het op zich wel voor je uitleggen, maar ik vrees dat iedere antwoord dat ik je kan geven dan weer vijf nieuwe vragen zal oproepen. Eigenlijk kan je beter eerst eens een beginnerscursus fotografie lezen.

                  Die getalletjes (in mm) waarover jij het hebt bepalen de brandspuntafstand van een objectief. Die brandpuntsafstand bepaald of het beeld dat je door je lens ziet een vergroting of verkleining is van wat je normaal ziet. 15-50mm wil dus zeggen dat je kan zoomen van 15mm tot 50mm. Er bestaan ook lenzen waarbij maar één getalletje wordt gegeven, bijvoorbeeld 35mm. Dat zijn primes, of lenzen met een vaste brandpuntsafstand, en daarmee kan je niet zoomen.

                  Vaak raad ik mensen die geïnteresserd zijn in fotografie het boek "Light and Lens, Photography in the Digital Age" van Robert Hirsch aan. Zowel de fotografiebeginselen als wat meer leesvoorvoer voor gevorderden kan je erin vinden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                    2 uurtjes geleden even naar de bib geweest en heel wat mooie en goede boeken gaan halen. Natuurlijk in het NEDERLANDS want engels kan ik wel maar doe toch maar nederlands
                    deze boeken heb ik genomen:

                    - Handboek DSLR: alles over de digitale spiegelreflexcamera van John Freeman

                    - Bewuster en beter fotograferen met een Canon EOS 1000D van Pieter Dhaeze

                    - Fotograferen met een Nikon D90 van Dré De Man ( deze ga ik toch niet lezen want het word geen nikon (: )

                    - Landschappen en Tuinen fotograferen van Michael Busselle

                    - Handboek Natuur Fotografie van Niall Benvie

                    - Close-up en macrofotorgafie van Paul Harcourt Davies

                    de eerste 2 boeken ben ik al aan het lezen. de Canon EOS 1000D bevalt me zeer goed! is dit een goede goede camera? (voor een (beginneling))?
                    heeft iemand anders misschien nog suggesties?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                      Al die reacties maken het er niet simpeler op é

                      Als je wat theorie wilt leren of fotografie kan je dat best via dit gratis boek doen: http://www.natuurfotografen.org/curs...tuurfotografie Is in het begin wel saai maar na een tijd zie je er de logica in en wordt het leuk, daar moet je nu eenmaal even over.

                      En als camera, ik heb een canon 450D en dat is een zeer goede eerste camera. Nu de 500D een tijdje in de handel is wordt de 450D overal heel wat goedkoper verkocht dus je kan daar nu echt mee een koopje doen. Je koopt best idd een kit, best de gewone met 18-55mm lens (kost maar €499 meer). Je kan achteraf nog altijd lensen bij kopen.

                      Ik zeg altijd maar, je moet pas bij kopen als je elke functie van je huidige materiaal beu gebruikt bent Het is vaak de originaliteit die het doet om een mooie foto te maken en niet het materiaal. Er zijn genoeg mensen (en ja ik ken er zo) die met héél duur materiaal rond lopen (en ja ik ben er stiekem wat jaloers op) maar er niet mee kunnen werken. Zonde toch?
                      http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                      http://foto-actiecode.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                        Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                        de eerste 2 boeken ben ik al aan het lezen. de Canon EOS 1000D bevalt me zeer goed! is dit een goede goede camera? (voor een (beginneling))?
                        heeft iemand anders misschien nog suggesties?
                        De 1000d is een vrij oud model (heb laatst een verkoper in een winkel zelfs horen zeggen dat ze die niet meer maken en dat ze enkel nog konden verkopen wat ze in stock hadden). Voor €70 meer het je een 450d waar je veel meer (en langer) plezier zult aan hebben denk ik.
                        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                        http://foto-actiecode.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                          dankuwel voor de verdere reacties en de cursus!
                          dit pakket van de Canon 450D lijkt mij dan een leuk pakketje? :



                          dit zit er allemal bij:

                          - Canon EOS 450D body
                          - EF-S 18-55 mm IS objectief
                          - Cullmann Trento Photo 4 zwart - Nylon-Cameratas: 320 / 210 / 180 mm (BxHxD)
                          - Transcend SDHC- High-Speed 16GB/C6 - Geheugenkaart
                          - Hähnel HL-E5 - Extra accu
                          - Screenprotector 3,0" Monitor-/Display beschermfolie

                          dit geheugenkaartje dat erbij zit, heeft zeker voldoende geheugen maar is het ook een goed? moet het niet een extreme 2 of extreme 3 zijn?

                          dit allemaal voor 619.16 euro exl. verzending.
                          of dit:

                          maar hier zit dan weer geen tas, extra accu en geheugenkaartje bij.

                          ook heb ik dit leuke accsesoire nog gevonden:


                          altijd leuk om snel foto's te kunnen printen in een prima kwaliteit.

                          omschrijving aantal prijs subtotaal del
                          Sandisk SDHC 8.0GB Ultra II 15.0MB p/sec € 27,96 € 27,96
                          Canon LP-E5 accu voor EOS 450D/ 1000D € 45,71 € 45,71
                          Canon KP-108IN Papier € 33,05 € 33,05
                          Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS € 508,96 € 508,96
                          Naneu Pro Correspondent C5 € 25,37 € 25,37
                          Canon Selphy CP-780 + 108 vel Papier € 127,10 € 127,10

                          in totaal: 768.15 euro exl. verzending.
                          zonder de printer, want die kan ik er later bijkopen, kost dit in totaal: 608 euro.
                          dit pakketje heb ik zelf samengesteld bij foto konijnenberg.

                          wat vinden jullie ervan?


                          dank bij voorbaat!!!
                          Last edited by gracjan20; 15 december 2009, 20:42.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                            Lol, precies een 13jarige met budget.

                            Zo een pakket met alles is leuk maar komt daarom zeker niet goedkoper uit. Een extra batterij en van die dingen kan je altijd bijkopen é, daar kan je nog wel even zonder. Ik ben er ook niet zo voor om een body online te kopen, is toch delicaat materiaal en als ik soms zie hoe sommige dingen van UPS enzo hier aan komen...

                            De 450d was vorige week in de mediamarkt ik reclame voor €499. Vandenborre is dus moeten volgen en die liggen wel bij iedereen in de buurt. Moest je van limburg zijn, bij Bartok kost hij ook maar €499 meer. Een SD kaart is er overal bij. Ik weet dit nu toevallig allemaal omdat mijn broer er zich zaterdag ook een gekocht heeft

                            En die fotoprintertjes, ben ik zo niet voor, is tegen mijne eigen winkel é En de aankoop van zo een ding is niets, maar de inkt en het papier kost ge gemiddeld ook zo een 30 cent per afdruk. Terwijl wanneer je ze ergens laat afdrukken gemiddeld een 9 cent...
                            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                            http://foto-actiecode.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                              Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
                              Lol, precies een 13jarige met budget.

                              Zo een pakket met alles is leuk maar komt daarom zeker niet goedkoper uit. Een extra batterij en van die dingen kan je altijd bijkopen é, daar kan je nog wel even zonder. Ik ben er ook niet zo voor om een body online te kopen, is toch delicaat materiaal en als ik soms zie hoe sommige dingen van UPS enzo hier aan komen...

                              De 450d was vorige week in de mediamarkt ik reclame voor €499. Vandenborre is dus moeten volgen en die liggen wel bij iedereen in de buurt. Moest je van limburg zijn, bij Bartok kost hij ook maar €499 meer. Een SD kaart is er overal bij. Ik weet dit nu toevallig allemaal omdat mijn broer er zich zaterdag ook een gekocht heeft

                              En die fotoprintertjes, ben ik zo niet voor, is tegen mijne eigen winkel é En de aankoop van zo een ding is niets, maar de inkt en het papier kost ge gemiddeld ook zo een 30 cent per afdruk. Terwijl wanneer je ze ergens laat afdrukken gemiddeld een 9 cent...
                              als ik ze hier in de kruidvat wil laten afdrukken kost het 35cent per stuk. ma goed, dat zijn allemaal hebbedingetjes.
                              dankuwel voor de reactie!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                                Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                                als ik ze hier in de kruidvat wil laten afdrukken kost het 35cent per stuk. ma goed, dat zijn allemaal hebbedingetjes.
                                dankuwel voor de reactie!
                                Nuja, ge kunt ook wel veronderstellen dat ik ook niet zo een kruidvat fan ben é
                                http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                                http://foto-actiecode.be

                                Comment

                                Working...
                                X