Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

    Hallo iedereen hier op dit leuke forum,
    Ik zal mij eerst eens voorstellen:
    ik ben Gracjan, jaa een rare naam, komt uit Polen (:
    ik ben jongen van 13 jaar en in mei word ik 14 dus nog jong ;p
    nu wil ik mijn gaan intereseren in fotografie, eigenlijk intereseerde mij het altijd al maar nu wil ik er dieper ingaan en een digitale spiegelreflexcamera voor kopen!
    zoals in de titel al staat, heb ik helemaal geen ervaring.
    Het liefst fotografeer ik bloemen, dieren en LATER misschien macrofotografie.
    dus er moet ook geen superzoom op staan want zo ver ga ik ook niet inzoomen.
    mijn oog is gevallen op de Canon EOS 500D pakketje
    spijtig genoeg zit hier geen lens bij, dus die zou ik nog appart moeten kopen. Welke lens? een 18-55 lijkt mij voldoende?
    deze camera vind ik ook zeer fijn omdat hij een full hd video functie heeft, want mijn ouders wouden een videocamera kopen maar nu kunnen we deze er ook voor gebruiken neem ik aan?
    wat vinden jullie ervan? welke camera gebruiken jullie zelf? welke camera zouden jullie mij aanraden?
    met vriendelijke groetjes!
    Last edited by gracjan20; 6 december 2009, 10:42.

  • #2
    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

    met die 18-55 ga je geen Macrofoto´s kunnen maken..

    filmen met een spiegelreflex blijft een handicap, je hebt dan namelijk geen autofocus

    De camera maakt niet veel uit, de lens die je erop schroeft wel... Je geeft aan 13 te zijn.. Ik denk niet dat je nog eens geld hebt voor een paar honderd euro kostende macrolens...
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

      Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
      met die 18-55 ga je geen Macrofoto´s kunnen maken..

      filmen met een spiegelreflex blijft een handicap, je hebt dan namelijk geen autofocus

      De camera maakt niet veel uit, de lens die je erop schroeft wel... Je geeft aan 13 te zijn.. Ik denk niet dat je nog eens geld hebt voor een paar honderd euro kostende macrolens...
      laat dat macrofotografie maar achterwegen.
      wat kan ik dan wel met een 18-55?
      en kan ik anders evengoed de goedkoopste body kopen en daarop een duurdere lens bevestigen?

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

        Hey,
        Ik heb een olympus e-400 te koop met 2 lenzen( 14-42 en 40-150)
        Ik ben hiermee begonnen op mijn 13 jaar en ga nu een nieuwe kopen omdat ik meer kitefoto's wil maken. en dan heb ik liever een gesealde camera.( ik word 15 in februari) met de 14-42 lens kan je heel kort bij komen ongeveer 7,5 cm op 42mm ( 35mm equivalent is dan 84mm) dus die is goed voor macro enzo
        als je interesse hebt, ik heb een richtprijs voor €280 maar als je een goed bod doet is het ook goed .
        op mijn site ( www.jvgpictures.be.tt. ) en op mijn Flickr ook vind je nog voorbeeldfoto's
        Mvg,
        Jeroen
        Last edited by jeroenvg; 6 december 2009, 11:01.
        Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
        JVG Pictures -- flickr

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

          kijk in ieder geval eens verder dan dat (Eos 500D pakketje), das veel te duur.
          er zijn aanbiedingen met een 18-55mm lens er bij, maar veel goedkoper dan hier alleen de body.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

            Wat bedoel je met kijk verder dan de 500d pakket.
            Dit is toch een goed toestel volgens mij, niet?
            Of zijn er betere rond deze prijs?
            Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

              Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
              Wat bedoel je met kijk verder dan de 500d pakket.
              Dit is toch een goed toestel volgens mij, niet?
              Of zijn er betere rond deze prijs?
              goed toestel maar elders veel goedkoper met lens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                Dat je misschien voor het zelfde geld een goedkopere body met een leuke lens kunt aanschaffen, kwestie van niet al het geld in de body te steken
                er bestaat in de wereld meer dan Canon

                Kijk ookk eens naar nikon D3000, of de nieuwe Pentax K-X, die vallen van prijs bijzonder goed mee en kan je je overige geld in een leuke lens steken.
                een slechte reflex maken ze dees dagen niet echt meer
                Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                  En kijk zeker es in de 'aangeboden' rubriek op dit forum. Spaart je een aardige duit uit.

                  L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                    die video functie is inderdaad niet zo geweldig. De autofocus vind ik redelijk triestig te noemen en ik gebruik de video ook alleen maar als ik niet meer de focus moet veranderen. Ik zou het toestel niet gebruiken als vervanging van een videocamera.

                    Mijn oudere S5 IS deed het beter daar (geluid, autofocus, windfilter), maar de kwaliteit van de video is dan weer veel minder.

                    >er bestaat in de wereld meer dan Canon

                    Er bestaat wel meer dan canon, maar je vind wel makkelijk onderdelen en lenzen voor Canon (tweedehands) - dus het kan wel eens goedkoper uitvallen dan je denkt.

                    enne, bloemen fotograferen is toch macro? Mischien kan je anders eens kijken naar een 500D met 'zoom EN macro' lens. Sigma heeft die ook, misschien vallen die goedkoper uit? Ik mis wel de macro optie op mijn 18-200 Canon lens, het ware leuk dat dit ook mogelijk was.

                    Ps, ik heb een 500D

                    Patrick

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                      Wat Bouk zei over elders goedkoper is zeker waar:


                      En dan met een extra telezoomlens:


                      Als je dieren wil fotograferen (zoogdieren en geen vogels) heb je eigenlijk 200mm maar nog beter 300mm nodig. Spreken we over vogels tja, dan wordt het toch al 400mm en liefst 500mm.

                      Succes met je aankoop en laat even weten wat je gekozen hebt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                        Wat bedoelen ze eigenlijk met:

                        Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
                        Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                          Oorspronkelijk geplaatst door perk Bekijk bericht
                          enne, bloemen fotograferen is toch macro?
                          Patrick
                          Meestal niet, tenzij meeldraden en stampers.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                            Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
                            Wat bedoelen ze eigenlijk met:

                            Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
                            Ik ben geen expert maar in de winkel verschijnt er altijd "sensor reiniging" of iets in die aard op het scherm als je hem afzet

                            Ik ga trouwens wss ook voor de 500D. Het wordt een nieuwjaarskado dus moet ik nog even geduld hebben, maar wie weet komt er wel een leuke aanbieding tegen die tijd.
                            Ik neem de kitlens en de 50mm f/1.8 als startkit

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                              Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
                              Wat bedoelen ze eigenlijk met:

                              Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
                              Canon heeft een soort reinigingssysteem voor de sensor ontwikkeld, dat al enkele jaren in de camera's zit (onze 400D heeft het ook al dus ik veronderstel dat de nieuwere camera's dat ook hebben).
                              Heb ergens gelezen dat het iets is bij de sensor dat mbv magnetisme stof van de sensor kan houden ofzo... Maar helemaal zeker weet ik het niet (Google zal je het wel met 100% zekerheid kunnen zeggen )
                              Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

                              Comment

                              Working...
                              X