Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

    Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
    hier ben ik weer!
    en heb 2 leuke setjes gevonden.
    Set 1
    Set 2
    welke zou het beste voor mij uitkomen?
    Ikzelf denk de 1000D?
    magoed,
    Als ik deze camera heb zou ik graag een iMac van apple kopen omdat die een goed fotobewerkprogramma heeft, want heb geen zin om 800 euro aan photoshop uittegeven en nog alles leren!
    dank bij voorbaat!
    Maar dat zou ik nu niet doen. Werk gewoon met het meegeleverde programma van canon. Zeer zeker geschikt om te starten.
    Waarom toch zo snel en zo veel geld uitgeven ?

    Start met de 450 en de 18-200 van canon. Met een fototasje en een geheugenkaart.
    Meer zou ik niet aanschaffen (om te starten)

    Comment


    • #47
      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Maar dat zou ik nu niet doen. Werk gewoon met het meegeleverde programma van canon. Zeer zeker geschikt om te starten.
      Waarom toch zo snel en zo veel geld uitgeven ?

      Start met de 450 en de 18-200 van canon. Met een fototasje en een geheugenkaart.
      Meer zou ik niet aanschaffen (om te starten)
      & waarom niet de 1000D? is goedkoper?

      Comment


      • #48
        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

        Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
        & waarom niet de 1000D? is goedkoper?
        Is ook goed.

        Comment


        • #49
          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

          Een extra batterijtje is toch ook geen overbodige luxe?

          Comment


          • #50
            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Een extra batterijtje is toch ook geen overbodige luxe?
            inderdaad (:
            weet trouwens iemand hoeveel foto's ik ongeveer kan trekken dan met die canon 450D 18-200mm lens kit met een geheugenkaartje van 16GB?

            Comment


            • #51
              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Een extra batterijtje is toch ook geen overbodige luxe?
              Als beginnend fotograaf heb je dit niet echt nodig. Je kan gemakkelijk tot 400 foto"s maken met een batterijtje dus ik denk dat die kaart van 16 Gbyte hier niet mee zal vol staan.

              Comment


              • #52
                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:


                dit vind ik persoonlijk ook een leuk setje dan?
                is maar 50 euro duurder dan met die 18-200mm lens!
                is dit dan beter?
                & wanneer moet ik eigenlijk welke lens gebruiken? ö
                want van die boeken kan ik niet veel leren, nu weet k wel wanneer ik welke iso moet instellen maar om echt alles te weten, nee.
                dus volgens mij leer ik eigenlijk pas als ik er eentje heb?
                of hoe zijn jullie ermee begonnen?

                Comment


                • #53
                  Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                  Je leert het inderdaad pas echt als je er eentje hebt. ALs je graag lenzen wisselt en kans op stof geen probleem vind,kan je de set met twee kitlenzen ook nemen.
                  De 18-55 gebruik je voor portret en landschap, en 55-250 voor tele opname zoals dieren, en alles waar je niet kortbij kan.

                  Ik ben begonnen met een iets groter budget dan jij, dus had wat meer speelruimte.

                  begonnen met 40D met 17-85, nu een 7D met een aantal (L)objectieven. Van 10mm tot 320mm

                  Comment


                  • #54
                    Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Je leert het inderdaad pas echt als je er eentje hebt. ALs je graag lenzen wisselt en kans op stof geen probleem vind,kan je de set met twee kitlenzen ook nemen.
                    De 18-55 gebruik je voor portret en landschap, en 55-250 voor tele opname zoals dieren, en alles waar je niet kortbij kan.

                    Ik ben begonnen met een iets groter budget dan jij, dus had wat meer speelruimte.

                    begonnen met 40D met 17-85, nu een 7D met een aantal (L)objectieven. Van 10mm tot 320mm
                    Ik denk dat ik eens ga kijken voor een 2dehandsje
                    dan kan ik al heel wat leren.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                      2dehands vind ik er geen, of hij is bijna evenduur als de winkelprijs.
                      Ik ga zowiso voor de 450D of de 500D, deze keuze licht nog niet vast.
                      deze setjes heb ik gevonden voor de 450D:

                      SET 1 van de 450D van Redcoon.
                      Canon EOS 450D SLR Camera Kit
                      - incl. EF-S 18-55 mm IS objectief
                      - incl. Cullmann Trento Photo 4 zwart - Nylon-Cameratas: 320 / 210 / 180 mm (BxHxD)
                      - incl. Transcend SDHC- High-Speed 16GB/C6 - Geheugenkaart
                      - incl. Hähnel HL-E5 - Extra accu
                      - incl. Screenprotector 3,0" Monitor-/Display beschermfolie
                      dit allemaal inclusief verzending voor 628.24 euro!

                      SET 1 van de 500D van Redcoon.
                      EOS 500D
                      - incl. Cullmann Trento Photo 1 zwart - Cameratas
                      - incl. Transcend SDHC- High-Speed 16GB/Class 6 - Geheugenkaart
                      - incl. Hähnel HL-E5 - Extra accu
                      - incl. Screenprotector - Monitor-/Display beschermfolie
                      dit allemaal inclusief verzending voor 661.27 euro!
                      Jammer genoeg zit hier geen lens bij! ;s

                      morgen volgen de andere van fotokonijnenberg want die website werkt momenteel niet bij mij!
                      Last edited by gracjan20; 29 december 2009, 00:10.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:



                        en



                        Dat zou ik doen ... met deze lens leer je zoiezo het meest ... (denk ik.)

                        = 635eur voor je 500d body en een lichtsterke prime...

                        de rest kan later volgen, een goedkoop sd kaartje van 4gb en je bent vertrokken!

                        Comment


                        • #57
                          Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                          Oorspronkelijk geplaatst door ReinhartK Bekijk bericht
                          http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...500d_body.html

                          en



                          Dat zou ik doen ... met deze lens leer je zoiezo het meest ... (denk ik.)

                          = 635eur voor je 500d body en een lichtsterke prime...

                          de rest kan later volgen, een goedkoop sd kaartje van 4gb en je bent vertrokken!
                          wat is dat voor een lens?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                            Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                            wat is dat voor een lens?
                            Dat is geen zoomlens

                            Comment


                            • #59
                              Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                              Die 500D + 50 1.8 is een leuk setje maar dan ben je niet zo flexibel als met een 18-55 + zoomlens. Ook ik zou voor de 1000D kiezen. Deze presteert erg goed voor dat budget. Neem er een 18-55IS bij en een kaartje + extra accu. Daar kan je voorlopig al een heel eind mee komen. Mocht je nog verder willen inzoomen dan zou je kunnen kijken naar bijv. een sigma 70-300, dat is een van de goedkoopste 70-300 die er is en toch nog redelijk goed presteert.
                              Op je vraag van een tijd terug hoe je moet beginnen. Zoiezo veel lezen (zoals je jezelf al zei ) Niet alleen in boeken maar ook op fora's. Zoiezo belgiumdigital (deze site) is erg leerzaam. Maar ook bijv. birdpix.nl/ forum.zoom.nl/ ngfotocommunity.net/ photography-on-the.net (vind ik zelf de beste, maar dan moet je wel redelijk engels kunnen). En het allereerste wat je moet lezen is je handleiding Daarmee krijg je al op heel veel vragen antwoord, ga er ook op uit, ga testen/proberen met verschillende instellingen, wat wordt er anders als ik aan het wieltje draai etc.
                              En plaats je vragen op de fora's zou ik zeggen (maar eerst de handleiding lezen)
                              Ik ben benieuwd!

                              Groeten Andreas
                              1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Camera voor beginneling met helemaal GEEN ervaring (:

                                Ik wil niet tegen heilige huisjes stampen en eveneens ook geen (!) discussie starten over Nikon vs Canon, etc... Wat ik wel wil is om de TS advies te geven, mijn opinie.

                                Bij deze, ik ben zelf aan't kijken om een (instap)DSLR bij te kopen en dit omdat mijn 1 jaar oude D90 buiten strijd is. De herstelling onder garantie zal 1 à 2 maanden duren en zolang kan ik helaas niet wachten. Dus ben ik iets grondiger de reviews beginnen lezen en op Cameralabs.com kwam ik toch wel een interessante feedback tegen:

                                While arch rival Canon continues to increase resolutions, Nikon has sensibly stood still with the D5000, equipping it with exactly the same sensor as the D90. It’s sensible because while the Canon EOS 500D / Rebel T1i features three extra Megapixels, the D5000 delivers what we regard to be superior image quality overall. Set the Canon to 100 ISO with a decent lens and it will out-resolve the D5000, but use the standard kit lenses or increase the sensitivity much beyond 200 ISO and the D5000 takes the lead.
                                bron

                                Na wat verder te lezen ben ik zelf onder de indruk van deze Nikon D5000 en dit terwijl ik er voor opensta om een ander merk aan te kopen. Helaas heeft nog geen enkele site of review er mij van kunnen overtuigen om naar een ander merk over te stappen, en sorry to say maar zeker niet de 500D. Het enige interessante alternatief is de Pentax K-x wat mij betreft maar daar lijkt de 2dehandsmarkt mij dan weer iets beperkter.

                                Enfin, ik geef het maar mee. Veel succes met je keuze want wat je ook koopt binnen die (instap)klasse, je kan er niet veel fout mee doen!

                                P.s. Start met een gewone uitrusting (body, lens, bag, kaartje). That's it. Ik heb een reserve-batterij en...nog maar een paar keer gebruikt. Ik zorg er dan ook altijd voor dat die opgeladen is. Zo'n kleine extra's koop je nadien bij want als ze in zo'n kit zitten is het niet meestal de kwaliteit die je wil...

                                Comment

                                Working...
                                X