Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschillen

Welke verschillen heb je bij:
    Fujifilm Finepix S200 EXR
    en
    Canon EOS 500D + 18-55 IS + 55-250 IS

Wanneer ben je beter dat je deze Canon zou kopen?

Gebruik van toestel: algemeen, familie, portret, binnen en buiten, landschappen, sport.
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Re: Verschillen

De Canon is een spiegelreflex en de Fuji niet.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Totaal verschillende systemen en niet met elkaar te vergelijken.
      Ik heb zelf de Fuji gekocht en ga de spiegelreflexen eruit gooien.
      Dit omdat ik met een druk gezinsleven geen tijd heb om met een spiegelreflex te fotograferen zoals de bedoeling is.
      Als ik met mijn kids op stap ben (en dat is bijna in al mijn vrije tijd) heb ik:

1. Geen tijd om lenzen te wisselen, ze gaan echt niet op mij wachten.
      2. Een toestel met 3 lenzen toch meer gesjouw is als 1 toestel met 1 lens.
      3. Ik veel momenten mistte omdat ik de juiste lens er niet op heb.

Ik realiseer me echter dat dit een terugstap is in:

1. Beeldkwaliteit.
      2. Klein beetje snelheid (scheelt niet echt).
      3. Het kunnen spelen met scherpte-diepte.

Ik heb gekozen voor de Fuji, omdat je die kunt instellen op groot dynamisch bereik. Mijn vrouw heeft ook een bridge en als ik mijn fuji op grote bereik instel, scheelt dit echt in dynamisch bereik. Dit kost me echter resolutie. Ook kan ik foto's maken in RAW, dat vond ik belangrijk. Met de bridge van mijn vrouw kan dat niet. Maar goed die kan dan wel weer in HD filmen. En dat vind mijn vrouw weer belangrijk.

Kies de camera die praktisch gezien aan jouw behoefte kan voldoen.
      Mijn keuzes zijn de jouwe niet. Je moet zelf zien wat jij belangrijk vindt.
      Veel plezier en succes met je aankoop.

Groeten,
      Bart

Comment

JA, ik heb er ook niet altijd tijd voor om de lenzen te gaan verwisselen.
        MAAAAAR ik wil wel eens beter en betere foto's gaan maken.
        Is het nu afhankelijk van het toestel, ik denk het niet!

Kan je meer uitleg geven bij:
        1. Beeldkwaliteit.
        2. Klein beetje snelheid (scheelt niet echt).
        3. Het kunnen spelen met scherpte-diepte.

Ik heb nu de Fijifilm S7000.
        Kan je met de Fujifilm Finepix S200 EXR veel meer dan met mijn toestel nu?

Iemand nog raad: Waarom eerder kiezen voor DSLR want de meeste hebben dit hier toch ?

Bedankt!
        Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

Beeldkwaliteit:
          Je hebt meer pixels op een kleiner oppervlak => meer ruis en kleiner dynamisch bereik. Nu heeft de Fuji daar een trucje op gevonden maar een spiegelreflex blijft toch nog een beter beeldkwaliteit houden. Tot en met ISO 800 is de camera goed bruikbaar.

Snelheid: De autofocus is op een spiegelreflex wat sneller al moet ik zeggen dat de Fuji sneller is als de Pentax IST DL. Serie opnames is voor mij niet zo belangrijk maar als je sport wilt fotograferen is het kunnen maken van series wel belangrijk.

De sensor is kleiner dan van een spiegelreflex hierdoor heb je het effect dat je veel scherpte diepte hebt. Wat je voorin je foto hebt is bijna net zo scherp als wat achterin je foto staat. Nu moet ik zeggen dat dit ook zo met mijn Oly is met de 14-45 lens. Alleen lenzen die een grotere opening kunnen realiseren, dus een kleiner f getal, zijn geschikt om een beeld "los" te maken van de achtergrond. Zo heb ik een sigma lens gehad 2.8 over het gehele bereik en daarmee kon ik portretten echt lossen maken van de achtergrond. Met elke willekeurige kitlens op een spiegelreflex wordt dit al heel wat lastiger. Met de fuji gaat het je bijna niet lukken, er zijn trucjes voor, zoals veel inzoomen en dan zo dicht mogelijk bij je onderwerp gaan staan, maar met een spiegelreflex met de juiste lens kan dit beter.

Met een spiegelreflex kun je in lastigere lichtsituaties fotograferen met de fuji gaat dat dan weer iets minder makkelijk. Het zijn concessies die je doet.

De Fuji S7000 ken ik niet, dus ik kan de camera's niet met elkaar vergelijken. Persoonlijk vind ik een alles in 1 apparaat wel prettig. Nu kan ik in ieder geval foto's maken terwijl dat met een spiegelreflex vaak niet lukte i.v.m. voorgenoemde post. Daarnaast kom ik ook niet echt toe aan het "echte"fotograferen. Voor leuke foto's van de kids, landschappen en close-up is de camera goed genoeg.

Groeten,
          Bart

Comment

Hey jee_r,

Ikzelf had ook de S7000, en heb voor hetzelfde dilemma gestaan.
            Na veel twijfelen, wikken en wegen, beslissen en toch weer twijfelen, heb ik gekozen voor een fuji S100fs (de S200exr was veel duurder, heeft geen kantelbaar scherm en voor mij wogen de specificaties niet af tov de meerprijs).

Het eerste wat me opviel is dat de camera veel sneller is dan de S7000.
            Sowieso het zoomen (38-400!!!) gaat enorm snel omdat je dat nu handmatig moet doen.

De dubbele beeldsabilisatie en andere nieuwe specificaties maken het een veel betere camera dan de S7000.

Met de DSLR-configuratie die je aanhaalt heb je nog lang niet het zoombereik van de Fuji.
            Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
              JA, ik heb er ook niet altijd tijd voor om de lenzen te gaan verwisselen.
              Lern vooruit zien kan helpen en het inzicht dat niet elke situatie vast gelegd hoeft te worden, kan hiermee helpen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                Hey jee_r,

Met de DSLR-configuratie die je aanhaalt heb je nog lang niet het zoombereik van de Fuji.
                Zoembereik is een overschat iets, alleen beginners maken zich daar druk over.

Overigens hebben een 18-55 + 55-250 een bereik van 29 tot 400 op een Canon cropcamera, aanmerkelijk meer groothoek dus, weet waarover u spreekt.

Comment

nog iets... met een DSLR kan je verder uitbreiden... verder evolueren... met een bridge... moet je een nieuwe bridge kopen...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dat lenzen wisselen op een DSLr is ook iets wat je kan vermijden.
                    Als je er een superzoom opzet, en je kan vrede nemen met de iets mindere fotokwaliteiten van dergelijke lens (nog altijd veel beter dan menig bridge en compactcamera) dan kun je op een dagje uit met de kids met één lens al bijna alle situaties aan die je je kunt bedenken, en is lenzenwisselen niet nodig.
                    Met een Canon 18-200is kom je al een heel eind.

Mijn 18-105Vr die in de kit bij mijn D90 zit is er nog niet af geweest en ik heb nog op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik een andere lens nodig had.

Natuurlijk ben ik nog maar een beginner he. Op mijn lijstje voor onder de kerstboom staat wel een Nikkor 70-300VR, of een vastbrandpunt 50mm lichtsterk objectief.

De extra zoom heb ik nodig omdat ik me volgende zomer ga toeleggen op vliegtuigspotting.

Maar dat is dan ook een voordeel van een DSLR hé. Lenzen wisselen hoeft niet, MAAR HET KAN.
                    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      nog iets... met een DSLR kan je verder uitbreiden... verder evolueren... met een bridge... moet je een nieuwe bridge kopen...
                      ...een nieuwe bridge aan het budget van enkel een fatsoenlijke lens op een DSLR...

En de body van een DSLR ben je ook volgens mij om de 5 jaar aan 't vernieuwen.
                      Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                        ...een nieuwe bridge aan het budget van enkel een fatsoenlijke lens op een DSLR...

En de body van een DSLR ben je ook volgens mij om de 5 jaar aan 't vernieuwen.
                        Ongeveer 2,7% vernieuwt z'n body om de 5 jaar.
                        De rest veel vaker.
                        Maar de lenzen (kunnen) blijven...

Comment

Working...
                        X