Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 75-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 75-300

ik zie 5 versies van de canon 75-300 regelmatig opduiken.
    De 'gewone' (waarschijnlijk de 'I' en dus de oudste)
    de 'II',
    de 'III',
    de 'III USM' en
    de 'IS USM'

Wat het verschil is tussen IS USM <-> USM <-> 'gewoon' is nogal evident. Maat wat is het verschil tussen de verschillende typen 'I', 'II' en 'III' ??

Kan hier weinig over vinden (enkel altijd maar reviews van de laatste versies), maar ik zoek op de verkeerde plaatsten waarschijnlijk

Kan iemand helpen ?
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

I, II en III zijn gewoon opeenvolgende ontwikkelingen van deze lens.
    USM is de ultrasone AF-motor.
    IS is de beeldstabilisator.

Ik denk dat er momenteel nog drie versies in de winkel liggen: eentje met AF micromotor, eentje met USM motor en eentje met USM en IS. De laatste van die drie zou merkbaar beter moeten zijn dan al de andere varianten. Er zijn er nochtans die zeggen dat er geen optisch verschil is tussen deze varianten, maar de foto's die ik ervan gezien heb, spreken voor zich. De "II" die ik een tijdje in bruikleen had, was in ieder geval niet superscherp en weinig contrastrijk voorbij 200mm.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
      I, II en III zijn gewoon opeenvolgende ontwikkelingen van deze lens.
      USM is de ultrasone AF-motor.
      IS is de beeldstabilisator.

Ik denk dat er momenteel nog drie versies in de winkel liggen: eentje met AF micromotor, eentje met USM motor en eentje met USM en IS. De laatste van die drie zou merkbaar beter moeten zijn dan al de andere varianten. Er zijn er nochtans die zeggen dat er geen optisch verschil is tussen deze varianten, maar de foto's die ik ervan gezien heb, spreken voor zich. De "II" die ik een tijdje in bruikleen had, was in ieder geval niet superscherp en weinig contrastrijk voorbij 200mm.
      Goed, ik wil ook de 75-300 USM IS aanschaffen voor de 300D. Welke prijs mag ik die nieuw betalen ? Ik zou de lens in België willen aanschaffen.
      Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Originally posted by demark
        Goed, ik wil ook de 75-300 USM IS aanschaffen voor de 300D. Welke prijs mag ik die nieuw betalen ? Ik zou de lens in België willen aanschaffen.
        Moet het per sé België zijn? Reken op 650 euro. In Duitsland ruim 100 euro goedkoper.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
          Originally posted by demark
          Moet het per sé België zijn? Reken op 650 euro. In Duitsland ruim 100 euro goedkoper.
          Bedankt, zal de grens eens over moeten, dan.
          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

momenteel staat er eentje te koop op marktplaats. uit Amsterdam ... maar is altijd eigen risico dan (alhoewel er nog garantie op zit)
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

545 € bij AC foto voor de 75-300 USM IS, ik wil deze ook gaan halen, mijn 100mm F2.0 USM koste ook 545 € bij AC foto en hier in belgië iets in de 840 geloof ik. Jij moet het weten, maar ik haal ze in Duitsland

Comment

Working...
              X